SG.hu
A Microsoft letaszította az Apple-t a világ legértékesebb cégének trónjáról
A Microsoft tőzsdei értéke pénteken 2021 óta először fejezte be a kereskedést magasabb szinten, mint az Apple.
Az Apple 0,2%-kal kúszott feljebb pénteken, míg a Microsoft 1%-ot gyarapodott. Ezzel a Microsoft piaci kapitalizációja 2,887 billió dolláron állt, ami minden idők legmagasabb értéke. Az Apple piaci kapitalizációja 2,875 billió dollár volt. Az okostelefonok keresletével kapcsolatos aggodalmak eddig 3%-kal nyomták le az Apple részvényeit 2024-ben, miután tavaly 48%-kal emelkedtek. A Microsoft az elmúlt két hétben pont fordítva haladt: körülbelül 3%-kal emelkedett, miután 2023-ban 57%-kal emelkedett a rali során, amelyet részben a generatív mesterséges intelligencia területén a ChatGPT-gyártó OpenAI-ba történő befektetés révén elért vezető szerepe hajtott. Az Apple piaci kapitalizációja december 14-én 3,081 billió dolláron tetőzött.
Amikor az Apple leváltotta az Exxont, az a technológiai szupremácia korszakát nyitotta meg. Az Apple, az Amazon, a Facebook, a Microsoft és a Google értékei eltörpültek az olyan korábbi piacvezetők mellett, mint a Walmart, a JPMorgan Chase és a General Motors. A technológiai ipar még mindig uralja a lista élét, és a legnagyobb lendülettel rendelkező vállalatok most már a generatív MI-t helyezik jövőbeli üzleti terveik előterébe. A Microsoft, az Nvidia és az Alphabet, a Google anyavállalata együttes értéke tavaly 2,5 billió dollárral nőtt.
A Microsoft a személyi számítógépek korszaka óta nem vezetett technológiai átmenetet, akkor a Windows operációs rendszere uralta az eladásokat. A cég az internethez, a mobiltelefonhoz és a közösségi médiához is későn érkezett. Amikor Satya Nadella 2014-ben a Microsoft vezérigazgatója lett, a vállalat vergődött. Vezetése alatt a társaság a növekvő felhőalapú számítástechnikai üzletágra összpontosított, és a terület úttörőjének számító Amazon erős kihívójává vált. 2019-ben Nadella megtette a Microsoft első befektetését az OpenAI-ba, és 2022 nyarának végén jött a GPT-4, aminek hatására a Microsoft "eszeveszett ütemben" - ahogy Nadella fogalmazott - kezdett MI-t adni termékeihez.
Az OpenAI technológiájának irodai szoftvercsomagjába való beépítése jelentősen hozzájárult a Microsoft felhőalapú számítástechnikai üzletágának fellendüléséhez a július-szeptemberi negyedévben. A mesterséges intelligenciával kapcsolatos vezető szerepe lehetőséget teremtett arra is, hogy megkérdőjelezze a Google dominanciáját a webes keresésben. Az Apple eközben a gyenge kereslettel küzd, beleértve fejőstehenét, az iPhone-t is. A fő piacnak számító Kínában a kereslet visszaesett, mivel az ország gazdasága lassan lábadozik a COVID-19 járványból, és a feltámadó Huawei miatt piaci részesedése csökken. Az Apple Vision Pro vegyes valóságot használó fejhallgató értékesítése február 2-án kezdődik az Egyesült Államokban, ami az Apple legnagyobb termékbemutatója a 2007-es iPhone óta. A UBS azonban egy e heti jelentésében úgy becsülte, hogy a Vision Pro eladásai "viszonylag jelentéktelenek" lesznek az Apple egy részvényre jutó eredményére nézve 2024-ben.
2018 óta a Microsoft néhány alkalommal rövid időre átvette a vezetést az Apple-től a legértékesebb vállalat címén, legutóbb 2021-ben, amikor a COVID-19 világjárvánnyal kapcsolatos ellátási lánc-szakadás miatti aggodalmak sújtották az iPhone-gyártó részvényárfolyamát. Legutóbbi, novemberi negyedéves jelentésében az Apple olyan értékesítési előrejelzést adott az ünnepi negyedévre, amely elmaradt a Wall Street várakozásaitól, amit az iPadek és a viselhető eszközök iránti gyenge kereslet okozott. A mostani változás a technológiai iparban bekövetkező alapvető átrendeződést jelezhet. Amikor a készülékeladások az elmúlt években lelassultak, Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a vállalat fókuszát a telefonok eladásáról arra helyezte át, hogy több alkalmazást és szolgáltatást adjon el az embereknek a meglévő iPhone-okon. Ez a stratégia segített az Apple éves bevételét 383 milliárd dollárra növelni, ami közel négyszeres növekedés 2011 végéhez képest, amikor Steve Jobs, az Apple társalapítója meghalt.
De Cook stratégiája a fáradtság jeleit mutatja. Az iPhone inkább az évről évre történő fokozatos fejlesztésekről vált ismertté, semmint a figyelemre méltó újításokról. Az iPadek és Macek vásárlása csökken és az Apple Music eladásainak növekedése is lassul. Tavaly a vállalat eladásai négy egymást követő negyedévben csökkentek. Az Apple részvényei tavaly mégis mintegy 50 százalékkal emelkedtek, és a befektetők közel 3 billió dollárra emelték piaci értékét, mert hittek abban, hogy az iPhone iránti kereslet folytatódik. Míg a Microsoft és mások új generatív MI üzletágakat építettek, az Apple nincs jelen ezen a területen.
Az Apple 0,2%-kal kúszott feljebb pénteken, míg a Microsoft 1%-ot gyarapodott. Ezzel a Microsoft piaci kapitalizációja 2,887 billió dolláron állt, ami minden idők legmagasabb értéke. Az Apple piaci kapitalizációja 2,875 billió dollár volt. Az okostelefonok keresletével kapcsolatos aggodalmak eddig 3%-kal nyomták le az Apple részvényeit 2024-ben, miután tavaly 48%-kal emelkedtek. A Microsoft az elmúlt két hétben pont fordítva haladt: körülbelül 3%-kal emelkedett, miután 2023-ban 57%-kal emelkedett a rali során, amelyet részben a generatív mesterséges intelligencia területén a ChatGPT-gyártó OpenAI-ba történő befektetés révén elért vezető szerepe hajtott. Az Apple piaci kapitalizációja december 14-én 3,081 billió dolláron tetőzött.
Amikor az Apple leváltotta az Exxont, az a technológiai szupremácia korszakát nyitotta meg. Az Apple, az Amazon, a Facebook, a Microsoft és a Google értékei eltörpültek az olyan korábbi piacvezetők mellett, mint a Walmart, a JPMorgan Chase és a General Motors. A technológiai ipar még mindig uralja a lista élét, és a legnagyobb lendülettel rendelkező vállalatok most már a generatív MI-t helyezik jövőbeli üzleti terveik előterébe. A Microsoft, az Nvidia és az Alphabet, a Google anyavállalata együttes értéke tavaly 2,5 billió dollárral nőtt.
A Microsoft a személyi számítógépek korszaka óta nem vezetett technológiai átmenetet, akkor a Windows operációs rendszere uralta az eladásokat. A cég az internethez, a mobiltelefonhoz és a közösségi médiához is későn érkezett. Amikor Satya Nadella 2014-ben a Microsoft vezérigazgatója lett, a vállalat vergődött. Vezetése alatt a társaság a növekvő felhőalapú számítástechnikai üzletágra összpontosított, és a terület úttörőjének számító Amazon erős kihívójává vált. 2019-ben Nadella megtette a Microsoft első befektetését az OpenAI-ba, és 2022 nyarának végén jött a GPT-4, aminek hatására a Microsoft "eszeveszett ütemben" - ahogy Nadella fogalmazott - kezdett MI-t adni termékeihez.
Az OpenAI technológiájának irodai szoftvercsomagjába való beépítése jelentősen hozzájárult a Microsoft felhőalapú számítástechnikai üzletágának fellendüléséhez a július-szeptemberi negyedévben. A mesterséges intelligenciával kapcsolatos vezető szerepe lehetőséget teremtett arra is, hogy megkérdőjelezze a Google dominanciáját a webes keresésben. Az Apple eközben a gyenge kereslettel küzd, beleértve fejőstehenét, az iPhone-t is. A fő piacnak számító Kínában a kereslet visszaesett, mivel az ország gazdasága lassan lábadozik a COVID-19 járványból, és a feltámadó Huawei miatt piaci részesedése csökken. Az Apple Vision Pro vegyes valóságot használó fejhallgató értékesítése február 2-án kezdődik az Egyesült Államokban, ami az Apple legnagyobb termékbemutatója a 2007-es iPhone óta. A UBS azonban egy e heti jelentésében úgy becsülte, hogy a Vision Pro eladásai "viszonylag jelentéktelenek" lesznek az Apple egy részvényre jutó eredményére nézve 2024-ben.
2018 óta a Microsoft néhány alkalommal rövid időre átvette a vezetést az Apple-től a legértékesebb vállalat címén, legutóbb 2021-ben, amikor a COVID-19 világjárvánnyal kapcsolatos ellátási lánc-szakadás miatti aggodalmak sújtották az iPhone-gyártó részvényárfolyamát. Legutóbbi, novemberi negyedéves jelentésében az Apple olyan értékesítési előrejelzést adott az ünnepi negyedévre, amely elmaradt a Wall Street várakozásaitól, amit az iPadek és a viselhető eszközök iránti gyenge kereslet okozott. A mostani változás a technológiai iparban bekövetkező alapvető átrendeződést jelezhet. Amikor a készülékeladások az elmúlt években lelassultak, Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a vállalat fókuszát a telefonok eladásáról arra helyezte át, hogy több alkalmazást és szolgáltatást adjon el az embereknek a meglévő iPhone-okon. Ez a stratégia segített az Apple éves bevételét 383 milliárd dollárra növelni, ami közel négyszeres növekedés 2011 végéhez képest, amikor Steve Jobs, az Apple társalapítója meghalt.
De Cook stratégiája a fáradtság jeleit mutatja. Az iPhone inkább az évről évre történő fokozatos fejlesztésekről vált ismertté, semmint a figyelemre méltó újításokról. Az iPadek és Macek vásárlása csökken és az Apple Music eladásainak növekedése is lassul. Tavaly a vállalat eladásai négy egymást követő negyedévben csökkentek. Az Apple részvényei tavaly mégis mintegy 50 százalékkal emelkedtek, és a befektetők közel 3 billió dollárra emelték piaci értékét, mert hittek abban, hogy az iPhone iránti kereslet folytatódik. Míg a Microsoft és mások új generatív MI üzletágakat építettek, az Apple nincs jelen ezen a területen.