Berta Sándor

Kevert valóság platform segít a sofőrök képzésében

Így tanítják meg a hivatásos járművezetőknek hogyan kell üzemanyagtakarékosan vezetni.

Az NXRT kevert (vegyes) valósággal foglalkozó startup és az alsó-ausztriai COS Austria - Mag Prenner & Partner képzési cég innovatív megoldást vezetett be a hivatásos járművezetők virtuális oktatására és továbbképzésére. Az NXRT munkatársai által megalkotott XQ Avatárt eredetileg az autókereskedésekben dolgozó értékesítési személyzet képzésére és virtuális tesztvezetések lebonyolítására fejlesztették ki, ezért a vállalat 2022-ben megkapta a Nemzetközi Virtuális Valóság Díjat. Most a szoftvert kibővítették a hivatásos járművezetők számára készült forgatókönyvekkel a COS-csoporttal közös projekt keretében. Ez a technológia jó skálázhatóságát mutatja.

"A technológia előnyei elsősorban a fiatal célcsoport nagyfokú elfogadottságában és a mobil alkalmazhatóságának köszönhetően a képzés decentralizálásának lehetőségében rejlenek. A képzés során különös hangsúlyt fektetünk a gazdaságos vezetési magatartásra. Az XQ Avatar segítségével biztonságosan és kis erőfeszítéssel tudjuk megtanítani ezeket a készségeket" - jelentette ki Helmut Prenner, a COS Group tulajdonosa. Képzési eszközként egy Mercedes-Benz Sprinter kisteherautó szolgál, míg az XQ Avatar a valósághű vezetési szimulációkhoz a megfelelő szoftvert biztosítja. A gazdaságos vezetés jelentős pénzügyi előnyöket kínál a logisztikai vállalatoknak, és további biztonsági szempontot hoz a korszerű járművezető-képzésbe.

A megoldás további előnyöket kínál azoknak a kézbesítő sofőröknek vagy alvállalkozóknak a képzésében, akik az Amazon és más csomagküldő konszerneknek szállítanak. A legkorszerűbb technológiának köszönhetően felkészülnek a munkájukra, megtanulják, hogyan kezeljék a mindennapi és stresszes helyzeteket, és biztonságos környezetben gyakorolnak a kihívást jelentő vezetési helyzetekre. A kevert (vegyes) valóság használatával elkerülhetők a képzéssel kapcsolatos károk és optimalizálhatók a munkafolyamatok. Az oktatók egyszerre több vezetőt is képezhetnek. Az ügyfél valódi járművét szimulátorként használják, hogy hiteles vezetési élményt teremtsenek.

Képzési szakértőkkel együtt dolgoznak egy forgatókönyv-adatbázison, hogy a mindennapi munkaéletben előforduló helyzeteket, például a heves esőt, a havazást és az éjszakai vezetést is gyakorolni lehessen. "A ma bemutatott projekt és annak eredményei megnyitották a hivatásos járművezetők képzési intézményeit és a nagyvállalatok képzési egységeit, mint új célcsoportot a termékünk számára. Örülünk, hogy innovatív, hazai kkv-ként a COS Austria-val együtt járhatjuk ezt az utat" - hangsúlyozta Martin Wagner, az NXRT biztonsági vezetője. "A helyi partnerségek nagyon fontosak számomra a fejlesztési projektekben. Az NXRT csapata kiválóan együttműködött a kapcsolatainkkal" - méltatta a kooperációt Helmut Prenner is.

"A jelenlegi általános gazdasági helyzet miatt a hatékonyság fontosabb, mint valaha. Itt jön jól az NXRT és a COS Austria innovatív megközelítése. A gazdaságos vezetés a fokozott biztonsági szempontokkal kombinálva lehetőséget kínál nekünk, illetve vezetőinknek a modern, kockázatmentes képzésre - és ezt nagyon értékeljük" - emelte ki Marco Windhofer, a salzburgi magán sörfőzde flottamenedzsere. Ausztria legnagyobb bútoráruházaként az XXXLutz is függ a folyamatainak folyamatos optimalizálásától. "Ennek keretében szerelőink fontos szerepet játszanak. Egyrészt ők a társaságunk arculati elemei, másrészt pedig a hatékonysági lánc fontos láncszemei. Ebben a tekintetben az NXRT és a COS Austria által biztosított megalapozott, biztonságos és naprakész képzési és továbbképzési forma jelentősen támogat bennünket" - nyilatkozta Werner Painsi, az XXXLutz képviselője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Tovabba kerulni kell a hirtelen gyorsitasokat es lassitasokat, mert meg elektromos jarmuvek eseten is van konverzios veszteseg. Hagyomanyos belso egesu jarmuvek eseten meg minden fekezesnel hove alakul a teljes mozgasi energia. A takarekos vezetes azt jelenti, hogy minimalis gazadassal gyorsitunk es minden megallasnal a leheto legnagyobb kigurulassal allunk meg es ha lehetoseg van ra, akkor a zoldhullam szerinti tempoban kell haladni, hogy a leheto legkevesebbszer kelljen megallni.

    Persze agressziv kornyezetben a lassu elindulas, a hosszu kigurulas egy lampa elott es a nagyobb kovetesi tavolsag azt eredmenyezi, hogy egyszeruen bevagnak az ember ele mind varosban, mind az autopalyan. Tehat a cikkben emlitett takarekos vezetesi stilus Magyarorszagon nem eletkepes.

    Viszont a veszelyhelyzetek special tanpalya helyetti olcsobb gyakorlasara tenyleg jo a VR es a cegek szamara nem csak az a fontos, hogy minimalizaljak az uzemanyagkoltsegeket, hanem az is, hogy se a jarmuvek, se a szallitott aru ne seruljon.
  • Akva #1
    Baromság! Úgy kell üzemanyag-takarékosan vezetni, hogy üzemanyag-takarékos járműveket kell venni.