Gyurkity Péter
60 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása
Ezzel a tisztán elektromos megoldások már 10 százalék feletti részesedést szereztek meg.
Az elektromobilitás területén legutóbb arról számoltunk be, hogy a német piacon is megjelenik a Nikola e-kamionja, erre azonban még picit várni kell. Most az augusztusi globális eredményeket kaptuk meg, ezek pedig nagyon szép növekedési adatokat mutatnak meg nekünk.
A szokásos havi összegzésben arról olvashatunk, hogy augusztus folyamán igencsak nagyot nőttek az elektromos autók, hiszen a tavalyi év hasonló időszakával összevetve a tisztán elektromos, akkumulátorra támaszkodó példányok (BEV) regisztrációja világszerte 66 százalékkal ugrott meg, de a plug-in hibridek (PHEV) esetében is szép számot láthatunk, hiszen ott 47 százalékos növekedést mértek. A két kategória képviselői együttesen ezzel a teljes autós piac 15 százalékát fedték le, legalábbis az új eladások tekintetében, a tisztán elektromos fejlesztések aránya pedig ezen belül 11 százalékon állt.
Augusztus során ismét a kínai BYD végzett az első helyen a gyártók rangsorában, amiben nyilván nagy szerepet játszottak saját hibrid megoldásaik. A második helyen ezúttal is a Tesla szerepelt, amely amúgy a típusok versenyében az első helyre volt jó a Model Y révén, a harmadik helyen pedig a Volkswagen tanyázott, bár ők a modellek listáján csak a kilencedik pozícióban bukkannak fel, az ID.4 eladásai révén. Ez utóbbi rangsorban amúgy a BYD különböző autói foglalják el a legtöbb helyet, közéjük még a Wuling Hong Guang MINI EV verekedte be magát a harmadik helyre, míg a GAC Aion S a tizedik helyre volt jó.
Az év első hét hónapja során szintén a Tesla Model Y volt az első helyen, őt viszont a Wuling fent említett fejlesztése, valamint a Model 3 követte a sorban. Nagyon úgy tűnik, hogy a harmadik negyedév kifejezetten erős lesz, hiszen az adatok általában a negyedéves időszak utolsó hónapjában ugranak meg igazán.
Az elektromobilitás területén legutóbb arról számoltunk be, hogy a német piacon is megjelenik a Nikola e-kamionja, erre azonban még picit várni kell. Most az augusztusi globális eredményeket kaptuk meg, ezek pedig nagyon szép növekedési adatokat mutatnak meg nekünk.
A szokásos havi összegzésben arról olvashatunk, hogy augusztus folyamán igencsak nagyot nőttek az elektromos autók, hiszen a tavalyi év hasonló időszakával összevetve a tisztán elektromos, akkumulátorra támaszkodó példányok (BEV) regisztrációja világszerte 66 százalékkal ugrott meg, de a plug-in hibridek (PHEV) esetében is szép számot láthatunk, hiszen ott 47 százalékos növekedést mértek. A két kategória képviselői együttesen ezzel a teljes autós piac 15 százalékát fedték le, legalábbis az új eladások tekintetében, a tisztán elektromos fejlesztések aránya pedig ezen belül 11 százalékon állt.
Augusztus során ismét a kínai BYD végzett az első helyen a gyártók rangsorában, amiben nyilván nagy szerepet játszottak saját hibrid megoldásaik. A második helyen ezúttal is a Tesla szerepelt, amely amúgy a típusok versenyében az első helyre volt jó a Model Y révén, a harmadik helyen pedig a Volkswagen tanyázott, bár ők a modellek listáján csak a kilencedik pozícióban bukkannak fel, az ID.4 eladásai révén. Ez utóbbi rangsorban amúgy a BYD különböző autói foglalják el a legtöbb helyet, közéjük még a Wuling Hong Guang MINI EV verekedte be magát a harmadik helyre, míg a GAC Aion S a tizedik helyre volt jó.
Az év első hét hónapja során szintén a Tesla Model Y volt az első helyen, őt viszont a Wuling fent említett fejlesztése, valamint a Model 3 követte a sorban. Nagyon úgy tűnik, hogy a harmadik negyedév kifejezetten erős lesz, hiszen az adatok általában a negyedéves időszak utolsó hónapjában ugranak meg igazán.