Gyurkity Péter
Nehéz terepre jön egy elektromos dzsip
A skót fejlesztés az európai és az amerikai piacon szállna versenybe, egyszerű kialakítással.
Az elektromos autók területén nem is olyan régen arról számoltunk be, hogy már a Cadillac is ilyen fejlesztést mutatott fel, az újonnan csatlakozók száma azonban egyre bővül, bár nem mindenki gondolkodik kizárólag kényelmes személyautókban. Egy skót startup már szintén dolgozik saját megoldásán, ezt azonban kifejezetten nehéz terepre szánják.
A Munro saját hivatalos oldalán közelebbről is szemügyre vehetjük a strapabírónak szánt terepjárót, amelynek egyes részleteiről a napokban egy hosszabb interjúban is beszéltek. Ebből megtudjuk, hogy a Munro Mark 1 többek között a bányák és a farmok terén vitézkedne, egyetlen, 370 lóerőt biztosító elektromos motorjával, gyakorlatilag a Land Rover Defender futóműjére, valamint az Ibex névre keresztelt fejlesztői csomagra támaszkodva, amelyet a cég mérnökei alaposan átdolgoztak és a saját hajtással egészítettek ki.
A fenti jellemzőkhöz egy 80,1 kWh-s akkumulátor csatlakozik, amely az eddig elhangzottak alapján 270 km-es hatótávot biztosítana (legalábbis országúton), illetve támogatná a gyorsabb feltöltést. A jármű akár 1 méter mély vízben is különösebb gond nélkül közlekedhet, ahogy azt a Rivian esetében már láthattuk, bár az még erősen kérdéses, hogy erre mennyiben lesz igény, különösen a korlátozott példányszám és a magasabb ár láttán. A jelenlegi tervek alapján jövőre indulna be a gyártás, akkor azonban mindössze 50 példányt szállítanának le, amelyet 2025-re növelnének 2500 darabra, hogy az évtized végén elérjék a kereken 5000-es szintet. A hivatalos ár 75 ezer font, vagyis durván 87 ezer dollár lenne, ez azonban meghaladja a Rivian által tervezett, nagyjából 70 ezer dolláros tartományt.
A cég az észak-amerikai piacot kiemelt fontosságúnak tartja, a jövő évi példányszám felét (vagyis 25 darabot) oda szánnak, természetesen a megfelelő oldalon elhelyezett kormánnyal.
Az elektromos autók területén nem is olyan régen arról számoltunk be, hogy már a Cadillac is ilyen fejlesztést mutatott fel, az újonnan csatlakozók száma azonban egyre bővül, bár nem mindenki gondolkodik kizárólag kényelmes személyautókban. Egy skót startup már szintén dolgozik saját megoldásán, ezt azonban kifejezetten nehéz terepre szánják.
A Munro saját hivatalos oldalán közelebbről is szemügyre vehetjük a strapabírónak szánt terepjárót, amelynek egyes részleteiről a napokban egy hosszabb interjúban is beszéltek. Ebből megtudjuk, hogy a Munro Mark 1 többek között a bányák és a farmok terén vitézkedne, egyetlen, 370 lóerőt biztosító elektromos motorjával, gyakorlatilag a Land Rover Defender futóműjére, valamint az Ibex névre keresztelt fejlesztői csomagra támaszkodva, amelyet a cég mérnökei alaposan átdolgoztak és a saját hajtással egészítettek ki.
A fenti jellemzőkhöz egy 80,1 kWh-s akkumulátor csatlakozik, amely az eddig elhangzottak alapján 270 km-es hatótávot biztosítana (legalábbis országúton), illetve támogatná a gyorsabb feltöltést. A jármű akár 1 méter mély vízben is különösebb gond nélkül közlekedhet, ahogy azt a Rivian esetében már láthattuk, bár az még erősen kérdéses, hogy erre mennyiben lesz igény, különösen a korlátozott példányszám és a magasabb ár láttán. A jelenlegi tervek alapján jövőre indulna be a gyártás, akkor azonban mindössze 50 példányt szállítanának le, amelyet 2025-re növelnének 2500 darabra, hogy az évtized végén elérjék a kereken 5000-es szintet. A hivatalos ár 75 ezer font, vagyis durván 87 ezer dollár lenne, ez azonban meghaladja a Rivian által tervezett, nagyjából 70 ezer dolláros tartományt.
A cég az észak-amerikai piacot kiemelt fontosságúnak tartja, a jövő évi példányszám felét (vagyis 25 darabot) oda szánnak, természetesen a megfelelő oldalon elhelyezett kormánnyal.