Gyurkity Péter
2040-re válnak egyeduralkodóvá az e-autók
Erre számít az egyik legnagyobb olajcég vezetője, aki azonban nem tart az olajár összeomlásától.
Az elektromos autók terjeszkedéséről, valamint a területtel kapcsolatban meghozott újabb intézkedésekről és rendeletekről mi is folyamatosan beszámolunk. Nemrég arról írtunk, hogy Európában 2035-től már csak ilyen autót vehetünk, most pedig az egyik legnagyobb olajcég vezetője nyilatkozott a témában, ő 2040-re várja a még nagyobb fordulatot.
Darren Woods, az ExxonMobil vezérigazgatója eredetileg még június végén adott interjút a CNBC egyik műsorában, amely alább beágyazva is megtekinthető. Ezt most hétfőn egy újabb beszélgetés követte a sorban, amelyben ismét megemlítette a 2040-es határidőt, addigra ugyanis szerinte már csak elektromos autókat vehetnénk a piacon, vagyis arra számít, hogy gyakorlatilag teljesen száműzik majd a hagyományos, belsőégésű motorral ellátott példányokat. A fenti céldátum még messze van, viszont mindenképpen óriási változásnak kell majd végbemennie ahhoz, hogy mindez megvalósuljon, hiszen tavaly a globális piacon értékesített személyautók mindössze 9 százaléka volt elektromos, már amennyiben ebbe belevesszük a plug-in hibrid modelleket is.
A nagy felfutáshoz természetesen a vásárlók jóval nagyobb hajlandósága is szükséges lesz, ez azonban még szintén hiányzik. A szintén amerikai Consumer Report most közzétett friss felmérése szerint az ottani vásárlók 36 százaléka hajlandó elgondolkodni egy e-autó beszerzésén (ebbe a lízingelést is beleértik), viszont mindössze 14 százalék jelezte, hogy mindenképpen ilyen modell lesz a következő autója. Ezek a számok az eddigi legmagasabbak, viszont még mindig 57 százaléknak van komoly aggálya a jellemzőket, avagy a kereskedelmi árakat illetően.
83 százalék vallotta be, hogy még nem utazott ilyen autóban, a fenti, 2040-es céldátum ennek fényében még inkább távolinak tűnik.
Az elektromos autók terjeszkedéséről, valamint a területtel kapcsolatban meghozott újabb intézkedésekről és rendeletekről mi is folyamatosan beszámolunk. Nemrég arról írtunk, hogy Európában 2035-től már csak ilyen autót vehetünk, most pedig az egyik legnagyobb olajcég vezetője nyilatkozott a témában, ő 2040-re várja a még nagyobb fordulatot.
Darren Woods, az ExxonMobil vezérigazgatója eredetileg még június végén adott interjút a CNBC egyik műsorában, amely alább beágyazva is megtekinthető. Ezt most hétfőn egy újabb beszélgetés követte a sorban, amelyben ismét megemlítette a 2040-es határidőt, addigra ugyanis szerinte már csak elektromos autókat vehetnénk a piacon, vagyis arra számít, hogy gyakorlatilag teljesen száműzik majd a hagyományos, belsőégésű motorral ellátott példányokat. A fenti céldátum még messze van, viszont mindenképpen óriási változásnak kell majd végbemennie ahhoz, hogy mindez megvalósuljon, hiszen tavaly a globális piacon értékesített személyautók mindössze 9 százaléka volt elektromos, már amennyiben ebbe belevesszük a plug-in hibrid modelleket is.
A nagy felfutáshoz természetesen a vásárlók jóval nagyobb hajlandósága is szükséges lesz, ez azonban még szintén hiányzik. A szintén amerikai Consumer Report most közzétett friss felmérése szerint az ottani vásárlók 36 százaléka hajlandó elgondolkodni egy e-autó beszerzésén (ebbe a lízingelést is beleértik), viszont mindössze 14 százalék jelezte, hogy mindenképpen ilyen modell lesz a következő autója. Ezek a számok az eddigi legmagasabbak, viszont még mindig 57 százaléknak van komoly aggálya a jellemzőket, avagy a kereskedelmi árakat illetően.
83 százalék vallotta be, hogy még nem utazott ilyen autóban, a fenti, 2040-es céldátum ennek fényében még inkább távolinak tűnik.