Gyurkity Péter
Már a dízeleket is megelőzték Európában az e-autók
Az új értékesítéseken belül most először nagyobb volt az elektromosok és a plug-in hibridek aránya.
Az elektromos autók piacán nincs hiány az újabb és újabb bejelentésekből, legutóbb arról számolhattunk be, hogy a Chevrolet egyszerre három e-autót mutatott be. Most az európai eladásokról, azok eloszlásáról futottak be érdekes számok, amelyek azt mutatják, hogy az új kategória példányai már a dízeles elődöket is megelőzték.
A napokban jelent meg az interneten egy berlini elemző friss összegzése, amelyben a tavalyi évre vonatkozó, valamint a decemberben mért adatokat sorolja fel, többnyire kormányzati ügynökségek számaira építve. Ebben arról olvashatunk, hogy az európai piacon újonnan értékesített autóknál (amelybe Norvégiát és az Egyesült Királyságot is beleveszik) már 20 százalékon állt az elektromosok és a plug-in hibridek aránya, amely éppen csak megelőzte a dízelesek 19 százalék alatti eredményét, miközben november hónapban még fordított helyzetet láthattunk. Egyértelmű, hogy a mainstream részévé válnak ezek a fejlesztések, amelyben azonban nemcsak a vásárlók környezettudatossága, hanem a komoly kormányzati támogatások is nagy szerepet játszanak.
A fenti eredmény annak fényében kiemelkedő, hogy maga az autópiac jelentős visszaesést mutatott a tavalyi évben. Az európai autógyártók szövetsége nemrég arról számolt be, hogy az év végén már 20 százalékot ért el a csökkenés mértéke, legalábbis az egy évvel korábbi szinthez képest, ez viszont a jelek szerint egy hosszabb trend részeként jelenik meg, legalábbis a dízelesek szegmensében, ahol a 2015-ös Volkswagen-botrány kirobbanását követően jelentek meg az első negatív eredmények. A mostani helycsere azonban már mindenképpen komoly mérföldkőnek tekinthető, nem túl valószínű, hogy az elektromosok terjedése lelassul a jövőben.
A legnépszerűbb márkának a kontinensen a Tesla bizonyult, a második helyen pedig az egyre komolyabb erőket felvonultató Volkswagen bukkant fel. Előbbi gyártó a berlini telephely elindulásával még tovább javíthat saját számain, meglátjuk, ezt miként reagálják le a riválisok.
Az elektromos autók piacán nincs hiány az újabb és újabb bejelentésekből, legutóbb arról számolhattunk be, hogy a Chevrolet egyszerre három e-autót mutatott be. Most az európai eladásokról, azok eloszlásáról futottak be érdekes számok, amelyek azt mutatják, hogy az új kategória példányai már a dízeles elődöket is megelőzték.
A napokban jelent meg az interneten egy berlini elemző friss összegzése, amelyben a tavalyi évre vonatkozó, valamint a decemberben mért adatokat sorolja fel, többnyire kormányzati ügynökségek számaira építve. Ebben arról olvashatunk, hogy az európai piacon újonnan értékesített autóknál (amelybe Norvégiát és az Egyesült Királyságot is beleveszik) már 20 százalékon állt az elektromosok és a plug-in hibridek aránya, amely éppen csak megelőzte a dízelesek 19 százalék alatti eredményét, miközben november hónapban még fordított helyzetet láthattunk. Egyértelmű, hogy a mainstream részévé válnak ezek a fejlesztések, amelyben azonban nemcsak a vásárlók környezettudatossága, hanem a komoly kormányzati támogatások is nagy szerepet játszanak.
A fenti eredmény annak fényében kiemelkedő, hogy maga az autópiac jelentős visszaesést mutatott a tavalyi évben. Az európai autógyártók szövetsége nemrég arról számolt be, hogy az év végén már 20 százalékot ért el a csökkenés mértéke, legalábbis az egy évvel korábbi szinthez képest, ez viszont a jelek szerint egy hosszabb trend részeként jelenik meg, legalábbis a dízelesek szegmensében, ahol a 2015-ös Volkswagen-botrány kirobbanását követően jelentek meg az első negatív eredmények. A mostani helycsere azonban már mindenképpen komoly mérföldkőnek tekinthető, nem túl valószínű, hogy az elektromosok terjedése lelassul a jövőben.
A legnépszerűbb márkának a kontinensen a Tesla bizonyult, a második helyen pedig az egyre komolyabb erőket felvonultató Volkswagen bukkant fel. Előbbi gyártó a berlini telephely elindulásával még tovább javíthat saját számain, meglátjuk, ezt miként reagálják le a riválisok.