Gyurkity Péter
Önvezető kamionokat tesztel a FedEx
Példátlan összefogás keretében indul el a kísérlet, egy hosszabb útvonalon.
Az önvezető járművek terén a napokban számoltunk be arról, hogy még a Tesla is alapvető problémákkal küzd, ami nem vetít előre sok jót a hasonló fejlesztések számára. A FedEx nem riad meg ettől, két partnerével közösen ugyanis most egy hosszabb útvonalon próbálják ki a méretes kamionokat, mielőtt elindul a szolgáltatás kiterjesztése.
A cég, amely két évvel ezelőtt a drónokkal történő kiszállítás terén is felbukkant, idén nyáron pedig a Nuro közreműködésével jelentette be, hogy önvezető járművekkel terjesztenék ki a hatótávot, most két másik partnerrel együtt indítja el az érdekes kísérletet, az első körben Texas államban, a Dallas és Houston közötti összeköttetést biztosító Interstate 45 kijelölésével. Ezen az útvonalon a méretes, a tengerentúlon a „Class 8” besorolást kiérdemlő kamionok önálló módon tennék meg a nagyjából 800 km-es távot (amivel visszatérnek a kiindulási pontra), bár egyelőre emberi sofőr is jelen lesz, amennyiben valamilyen probléma merül fel.
A bejelentés szerint korábban nem akadt példa hasonló összefogásra, ugyanis a FedEx meglévő szolgáltatását ötvözik az Aurora nevű cég önvezető technológiájával, valamint a PACCAR autonóm járműplatformjával (AVP), arról nem is beszélve, hogy ilyen méretű teherautók és kamionok eddig még nem vettek részt hasonló önvezető teszten, amelyre ráadásul a mindenki más által is használt utakon kerül sor. A remények szerint nem lesz majd különösebb probléma a megoldással, ebben az esetben pedig 2023-tól kezdve valóban teljesen önálló módon, immár sofőr jelenléte nélkül közlekednek majd ezen kamionok, elsőként valószínűleg ugyanazon útvonalon.
Ezt követné a járművek számának alapos megugrása, majd pedig a további útvonalak bevonása, amit nyilván a riválisok sem hagynak majd szó nélkül.
Az önvezető járművek terén a napokban számoltunk be arról, hogy még a Tesla is alapvető problémákkal küzd, ami nem vetít előre sok jót a hasonló fejlesztések számára. A FedEx nem riad meg ettől, két partnerével közösen ugyanis most egy hosszabb útvonalon próbálják ki a méretes kamionokat, mielőtt elindul a szolgáltatás kiterjesztése.
A cég, amely két évvel ezelőtt a drónokkal történő kiszállítás terén is felbukkant, idén nyáron pedig a Nuro közreműködésével jelentette be, hogy önvezető járművekkel terjesztenék ki a hatótávot, most két másik partnerrel együtt indítja el az érdekes kísérletet, az első körben Texas államban, a Dallas és Houston közötti összeköttetést biztosító Interstate 45 kijelölésével. Ezen az útvonalon a méretes, a tengerentúlon a „Class 8” besorolást kiérdemlő kamionok önálló módon tennék meg a nagyjából 800 km-es távot (amivel visszatérnek a kiindulási pontra), bár egyelőre emberi sofőr is jelen lesz, amennyiben valamilyen probléma merül fel.
A bejelentés szerint korábban nem akadt példa hasonló összefogásra, ugyanis a FedEx meglévő szolgáltatását ötvözik az Aurora nevű cég önvezető technológiájával, valamint a PACCAR autonóm járműplatformjával (AVP), arról nem is beszélve, hogy ilyen méretű teherautók és kamionok eddig még nem vettek részt hasonló önvezető teszten, amelyre ráadásul a mindenki más által is használt utakon kerül sor. A remények szerint nem lesz majd különösebb probléma a megoldással, ebben az esetben pedig 2023-tól kezdve valóban teljesen önálló módon, immár sofőr jelenléte nélkül közlekednek majd ezen kamionok, elsőként valószínűleg ugyanazon útvonalon.
Ezt követné a járművek számának alapos megugrása, majd pedig a további útvonalak bevonása, amit nyilván a riválisok sem hagynak majd szó nélkül.