Itt az elektromos Renault Mégane

Teljesen új technológiával jön a család friss tagja, amely jövőre jelenhet meg.

Az elmúlt hónapokban egyre-másra mutatkoztak be az újabb és újabb elektromos megoldások, legutóbb a Rivian ilyen fejlesztéséről írtunk, amely azonban a pickup-szegmensben hódítana. Most a Renault rántotta le a leplet házon belüli munkájának eredményéről, amely SUV-ként bukkanna fel, szintén elektromos változatban.

A Münchenben zajló Internationale Automobil Ausstellung (IAA) 2021 alatt mutatták be az új típust, amely a gyártótól a Mégane E-Tech Electric nevet kapta meg. Az autó ennek megfelelően már elektromos kivitelben jelenik meg, a hivatalos közlemény szerint két változatban, 4,2 méter hosszú külsővel. A szerényebb példány 130 lóerőt kínál, az erősebb változatnál ez 215 lóerőre ugrik, de az akkumulátor esetében is két megoldás közül választhatunk majd, hiszen a 40 kWh-s autó nagyjából 300 km-s hatótávot kínál, míg a nagyobb, 60 kWh-s akkumulátor-csomaggal már 470 km-t vezethetnénk egyetlen feltöltéssel – az igazi számok persze majd a hétköznapokban válnak egyértelművé.


A cég, amely eddig összesen 400 ezer elektromos autót adott el Európában, kiemelte, hogy egy teljes évtizedre nyúlnak vissza az összegyűjtött tapasztalatok, nem arról van tehát szó, hogy egy kiforratlan megoldással igyekeznek betörni egy teljesen új területre. Ami a belső kialakítást illeti, az illetékesek az OpenR-infotainment rendszerre bízzák a főszerepet, ez a Google Automotive OS-re épül, és míg a szerényebb példány egy 9 hüvelykes kijelzőt kínál majd számunkra, addig az erősebb (és nyilván drágább) változat egy 12 hüvelykes panellel áll rendelkezésünkre. Külön megemlítik, hogy az akkumulátor kigyulladása esetén a tűzoltóknak jóval könnyebb dolga lesz, állításuk szerint mindössze 5 perc elegendő lesz az oltáshoz, míg ez a legtöbb esetben eddig órákat vett igénybe.

A megjelenés itthon jövő márciusban esedékes, az árakat később ismerjük majd meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #10
    Villámtöltővel inkább annak a fele (a 10-12 liternek), lakosságival meg a villámtöltős egyharmada kb.
  • M2 #9
    Már sok tucat videóban elmondták, hogy lakossági árammal használni az elektromos autót olyan, mint egy 2-2,5 litert fogyasztó benzinest. Ha meg villámtöltővel töltik, akkor mint egy 10-12 litert fogyasztó benzines.
    Napelemről, a felesleget beletölteni meg kvázi ingyen megy.

    Ezért amit írsz, hogy "a töltőállomások sokkal drágább árama is olcsóbb, mint fosszilis üzemanyagokkal közlekedni", egyszerűen nem igaz.
  • defiant9 #8
    "14ezres városkánkban 1db gyorstöltő állomás van 2 hellyel."
    És ez kőbe van vésve? A benzinkútból sem annyi van ma mint 100 éve volt.

    "nagyjából belőhető hol fogy el legtöbbeknek a villany."
    Hol?
  • llax #7
    A harmad ár az a lakossági áram ára a töltőállomásokhoz képest. De még a töltőállomások sokkal drágább árama is olcsóbb, mint fosszilis üzemanyagokkal közlekedni.

    Ez lenne a lényeg, amit az utolsó bekezdésben írtál. Ha jelenleg nem jó számodra, akkor nem azt kell választani. (A kertes/garázsos házból néhány 10km-re ingázás ad elég gyors megtérülést, kevés kompromisszummal.)

    Utoljára szerkesztette: llax, 2021.09.08. 15:27:44
  • tom_pika #6
    harmad áron tölteni....

    nem számoltam ki, de úgy sejtem, elég sokat kell menni, hogy azzal a harmad árú töltéssel visszajöjjön az a plusz mondjuk 3 milla, amennyivel többe került a kocsi

    nem azt mondom, hogy nem kell a villanyautó, hanem azt, hogy kivárom, amíg tényleg kényelmesebb ill. olcsóbb lesz a használata
    Utoljára szerkesztette: tom_pika, 2021.09.08. 14:31:29
  • llax #5
    De ha van másik és nincs szükséged egynél többre akkor miért is kellene elektromos mellé?

    Annak kell elektromos akár egyetlen, akár második autónak, aki azt durvább kompromisszumok nélkül tudja használni. Ha ez nem megy, akkor továbbra is jobban jár belsőégésűvel, vagy jelentős városi használat mellett egy hibriddel.

    Mindenki olyat vegyen, amik neki jó, a használati szokásaihoz a legjobban megfelel és a pénztárcája is megengedi. Ha neked valamelyik nem jó, akkor nem veszel olyat. Egyelőre szabad a választás. (amikor már nem lesz szabad, akkorra remélhetőleg a korlátokból is kevesebb lesz)
  • gosub #4
    Akkor kell egy elektromos autó helybenihez és egy benzines a nyaraláshoz. Meg sok pénz, hogy ezt megvegyem.
  • llax #3
    Az ilyen problémákra létezik egy rég ismert megoldás: belsőégésű motor.

    Aki átlag napi használatban is rá lenne szorulva töltőállomások használatára , az ne szívassa magát elektromossal. (pl. otthon is csak az utcán tud parkolni és/vagy sokat jár nagy távokra)
    Aki viszont tudja otthon (harmadáron!) tölteni, mert mondjuk van udvara vagy árammal ellátott garázsa és ritkán közelíti meg a napi közlekedése a téli hatótávot, annak már most is nagyon jó buli lehet.
  • gosub #2
    Tessék mondani, hol tudom ezt gyorsan feltölteni? 14ezres városkánkban 1db gyorstöltő állomás van 2 hellyel. Szép lesz amikor nyáron megindul az e-autós nép a horvát tengerpartra, nagyjából belőhető hol fogy el legtöbbeknek a villany.
  • Tetsuo #1
    "Külön megemlítik, hogy az akkumulátor kigyulladása esetén a tűzoltóknak jóval könnyebb dolga lesz, állításuk szerint mindössze 5 perc elegendő lesz az oltáshoz, míg ez a legtöbb esetben eddig órákat vett igénybe."

    Ez lenne az az új technológia? Kíváncsi vagyok rá. Kár, hogy a részletekről sehol semmi, de a marketing jó.