Berta Sándor

Szélvédő és visszapillantó tükör nélküli jármű kapott közúti közlekedési engedélyt

A tengerentúli hatóságok engedélyezték, hogy a különleges gépkocsi forgalomba állhasson.

A Nuro AI által kifejlesztett R2 első autonóm közúti járműként kapta meg az engedélyt arra, hogy átlátszó szélvédő, tükör és visszapillantó kamera nélkül közlekedjen.

Az autó élelmiszereket szállít ki és az első ilyen gépkocsi, amely forgalomba állhatott az Amerikai Egyesült Államokban. Ezt az amerikai közlekedési minisztériumhoz tartozó National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) különleges engedélye tette lehetővé, amely két évre érvényes és 5000 járműre vonatkozik. A gyártónak rendszeresen jelentéseket kell küldenie a közlekedési hatóságnak és ezzel párhuzamosan azokat a településeket is tájékoztatnia kell, ahol alkalmazni akarja az autóját. A tervek alapján az első gépkocsi az első negyedévben jelenhet meg Houston útjain.


Az R2 2,71 méter hosszú, de csak körülbelül 1,10 méter széles, így eleve nem is lenne hely egy sofőr vagy egy utas részére. A járművet felszerelték LiDAR-egységgel, radarral és kamerákkal. A maximális sebessége 40 kilométer/óra, míg az akkumulátora 31 kilowattórás. Az új modell súlya 1150 kilogramm és legfeljebb 190 kilogramm árucikket tud szállítani. Miután klimatizált, így akár romlandó élelmiszerek kézbesítésére is alkalmas. Az autót a Nuro AI és a michigani Roush Enterprises közösen fejlesztette ki és építette meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #25
    NYC egy külön világ. Meg lassan oda jár fél európa, hogy megnézzék a többi nem amerikait. :-)
  • Ender Wiggin #24
    Ne a gigavárosokből indulj ki. Azokon kívül sokkal civilizáltabb az ottani közlekedés, mint bárhol európában.
  • bdzsana #23
    "Ilyen téren amerikában sokkal értelmesebbek, normálisabbak az emberek. Egyáltalán nem mérgelődnek egy ilyen mögött. Tudja hogy van kormány az autóján, van veszettül széles út, megkerüli amikor lehet."

    Persze! :D Voltál már az USA-ban? :D Gondolom azért államonként változhat de amit ott tapasztaltam az kegyetlen, főleg NYC-ben. Mindenki dudál, ordít mindenkire folyamatosan. Ha be akarsz sorolni valahová, itthon általában beengednek, de ott aggresszívan le kell szorítani a másikat, ha sávot akarsz váltani. Egyszerűen szörnyű az egész autós közlekedés ott.
  • Szefmester #22
    Te sem rendeltél még semmit Foxposton keresztül.. :D

    Fogj egy ilyen kocsit, tegyél bele egy kóddal nyitható fiókos szekrényt és örülhetsz. Ha pizzakiszállító akkor elég sok pizzát tud vinni egyszerre miközben nem hűlnek ki, ha pedig te magad többet rendeltél, akkor több kódot kapsz és több fiókot nyitsz ki.
  • morguldae #21
    Lehet rakni kamerákat is az autókra és akkor nem kell egyáltalán visszapillantó tükör, meg semmi ilyesmi....
  • duke #20
    A sullya erthetetlenul sok. Rakerestem hogy hatha csak eliras, de mashol is ezt irjak. Volt egy elso R1-es valtozat ami kb pont igy nezett ki, az csak 680 kg. Az volna a normalis sullya egy ilyen ember nelkuli szallito jarmunek.
  • Macropus Rufus #19
    ez nekem is feltűnt. 1150kg kell 190kg szállításához. Tehát kb. a saját súlyának a 10%-át képes elvinni. Hmmm... Egy közönséges Smart ForTwo 770kg és 280kg hasznos terhet tud vinni. Gyorsabb is mint ez, erősebb is mint ez stb...
  • M2 #18
    Várható lopási eredmény: 10-20 dollár.
    Lebukás esélye: 100%.
    Letöltendő: fél év.

    Biztos lesz agyhalott, aki ezek ellenére első alkalommal bepróbálkozik, de majd a szabadulása után jobban odafigyel.
  • Akva #17
    "Az új modell súlya 1150 kilogramm és legfeljebb 190 kilogramm árucikket tud szállítani."

    Tehát 960 kg-ot, csaknem egy tonnát mozgat tök feleslegesen. Egy ember kiskocsival csak kevesebb mint egy mázsa plusz lenne, tehát lényegesen energiatakarékosabb! kb, 20-30 dkg rizs üzemanyagot fogyasztana naponta. esetleg még egy kis rizspálinka.
  • hartmano #16
    Nem lámpák , hanem 360 fokos kamera van az ütközési energia elnyelő panel mögött, ami a szélvédő helyett van.