LiDAR-szenzorokat fejleszt a Bosch

A német konszern beszáll az egységek sorozatgyártásába.

A Light Detection and Ranging (LiDAR) modulok elengedhetetlenek a SAE 3, 4 és 5 szabványnak megfelelő önállóan közlekedő gépkocsikhoz és azok vezetési funkcióihoz. A Bosch úgy döntött, hogy beszáll az ilyen eszközök fejlesztésébe és gyártásába, s a hosszú távú cél az, hogy a LiDAR-egységek olcsóbbá váljanak és ezáltal világszerte elterjedjenek.

A LiDAR-szenzorok a radarok és a kamerák mellett a harmadik fontos szenzortechnológiát jelentik az automatizált vezetés területén, s kulcsfontosságú, hogy az autonóm autók egymással párhuzamosan használhassák a három technológiát. A Bosch tapasztalatai is azt bizonyítják, hogy mind a szenzorokra, mind a kamerákra és a LiDAR-egységekre szükség van a biztonságos autonóm közlekedéshez.


A tesztek azt mutatták, hogy ha például egy kereszteződésben nagy sebességgel közelít egy motor egy robotjárműhöz, akkor a kamerák és a radar mellett szükség van a LiDAR-modulra is a motor megbízható azonosításához. A keskeny sziluett és a motoros ruházata ugyanis egy radar számára nehezen felismerhető, míg egy kamerát elvakíthatnak a nem megfelelő fényviszonyok. A három technológia viszont optimálisan kiegészíti egymást. A Bosch előnye ráadásul, hogy a szenzorok és a radarok, illetve a kamerák készítésében egyaránt komoly tapasztalatokkal rendelkezik.

Harald Kröger, a társaság ügyvezetője hangsúlyozta, hogy az automatizált közlekedést biztonságossá, kényelmessé és lenyűgözővé akarják tenni, ezáltal pedig hozzájárulhatnak a jövő közlekedéséhez. A gépkocsigyártók a megoldásaikat hatékony módon integrálhatják a különböző autótípusaikba.

A Bosch mérnökeinek nemrég sikerült a járművekbe szerelt kameratechnikát mesterséges intelligenciával ötvözni és így a rendszer immár nem csupán felismeri, hanem különböző osztályokba (gépkocsi, gyalogos, kerékpár stb.) is sorolja az objektumokat. Az integrált kamerák pedig a részben nem látható autókat, járókelőket és kerékpárosokat is gyorsan és megbízhatóan felismeri, ezáltal az adott jármű akár riasztást is kiadhat vagy vészfékezést alkalmazhat. Az integrált radart is folyamatosan finomítják, így már rossz időben és fényviszonyok mellett is megbízhatóan és jól működik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!