Berta Sándor
Milliárdokat fektet az autonóm közlekedésbe a Bosch
A német konszern hatalmas piaci lehetőségeket lát a robottaxikban és a különböző közlekedési szolgáltatásokban.
A Bosch az autóipar egyik meghatározó beszállítója és a közeljövőben több milliárdos beruházásokat tervez az autonóm közlekedés területén. A társaság komoly szövetségeket akar kötni a járműgyártókkal és más beszállítókkal. Volkmar Denner, a Bosch vezetője elmondta, hogy a kormány és a pedálok nélküli gépkocsik a következő évtizedekben megváltoztathatják az egyéni mobilitást. Új üzleti modellek jelennek meg, és befektetéseikkel ők is erre a területre akarnak összpontosítani. Azzal számolnak, hogy 2022-ig négymilliárd euró értékű beruházást valósíthatnak meg.
A gazdaságosság alapja a fejlesztési költségek megosztása, ezért a Bosch már közel két éve együttműködik a Daimlerrel, de számos további lehetséges partnerrel zajlanak az egyeztetések. A kutatások és fejlesztések által érintett területek között van a mesterséges intelligencia. Vezérfonaluk szerint a Bosch minden egyes termékét el kell látni mesterséges intelligenciával és ezáltal tanulási képességgel. Christoph Kübel, a vállalat személyzeti vezetője kiemelte, hogy a jelenlegi 1000-ről 2021-ig 4000-re akarják növelni a foglalkoztatott mesterséges intelligencia szakértők számát, ezzel párhuzamosan a cég további 25 000 szoftverszakértőt is munkába állítana. Csökkenhet viszont a dízel- és a benzinmotorok területén alkalmazottak száma. A Bosch jelenleg 410 000 embert foglalkoztat világszerte.
A beruházási kedvet alaposan visszaveti ugyanakkor az Amerikai Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háború, s a Nagy-Britannia Európai Unióból való kilépése (Brexit) körüli bizonytalanság. Stefan Asenkerschbaumer, a Bosch pénzügyi vezetője rámutatott, hogy egyre jobban terjed a növekvő, részben agresszív nacionalizmus, amely a gazdaságpolitikában protekcionizmus, büntetővámok és felmondott szabadkereskedelmi megállapodások formájában jelenik meg. Egy kemény Brexit esetében Asenkerschbaumer több tízmillió eurónyi vámokkal számolt. A társaság minden negatív folyamat ellenére is az idei évre több mint 5 milliárd euró nyereséget akar elkönyvelni.
A Bosch tavaly áprilisban kutatóközpontot nyitott a Szilícium-völgyben, az új centrum a mesterséges intelligencia, a szenzorok és az automatizált vezetés területén végez kutatásokat. A Sunnyvale területén létrehozott 10 000 négyzetméteres Bosch Kutatási és Technológiai Központ 200 szakembert foglalkoztat, a létesítmény kialakítása 36 millió euróba került.
A Bosch az autóipar egyik meghatározó beszállítója és a közeljövőben több milliárdos beruházásokat tervez az autonóm közlekedés területén. A társaság komoly szövetségeket akar kötni a járműgyártókkal és más beszállítókkal. Volkmar Denner, a Bosch vezetője elmondta, hogy a kormány és a pedálok nélküli gépkocsik a következő évtizedekben megváltoztathatják az egyéni mobilitást. Új üzleti modellek jelennek meg, és befektetéseikkel ők is erre a területre akarnak összpontosítani. Azzal számolnak, hogy 2022-ig négymilliárd euró értékű beruházást valósíthatnak meg.
A gazdaságosság alapja a fejlesztési költségek megosztása, ezért a Bosch már közel két éve együttműködik a Daimlerrel, de számos további lehetséges partnerrel zajlanak az egyeztetések. A kutatások és fejlesztések által érintett területek között van a mesterséges intelligencia. Vezérfonaluk szerint a Bosch minden egyes termékét el kell látni mesterséges intelligenciával és ezáltal tanulási képességgel. Christoph Kübel, a vállalat személyzeti vezetője kiemelte, hogy a jelenlegi 1000-ről 2021-ig 4000-re akarják növelni a foglalkoztatott mesterséges intelligencia szakértők számát, ezzel párhuzamosan a cég további 25 000 szoftverszakértőt is munkába állítana. Csökkenhet viszont a dízel- és a benzinmotorok területén alkalmazottak száma. A Bosch jelenleg 410 000 embert foglalkoztat világszerte.
A beruházási kedvet alaposan visszaveti ugyanakkor az Amerikai Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háború, s a Nagy-Britannia Európai Unióból való kilépése (Brexit) körüli bizonytalanság. Stefan Asenkerschbaumer, a Bosch pénzügyi vezetője rámutatott, hogy egyre jobban terjed a növekvő, részben agresszív nacionalizmus, amely a gazdaságpolitikában protekcionizmus, büntetővámok és felmondott szabadkereskedelmi megállapodások formájában jelenik meg. Egy kemény Brexit esetében Asenkerschbaumer több tízmillió eurónyi vámokkal számolt. A társaság minden negatív folyamat ellenére is az idei évre több mint 5 milliárd euró nyereséget akar elkönyvelni.
A Bosch tavaly áprilisban kutatóközpontot nyitott a Szilícium-völgyben, az új centrum a mesterséges intelligencia, a szenzorok és az automatizált vezetés területén végez kutatásokat. A Sunnyvale területén létrehozott 10 000 négyzetméteres Bosch Kutatási és Technológiai Központ 200 szakembert foglalkoztat, a létesítmény kialakítása 36 millió euróba került.