MTI
Apple termékekre költik minden pénzüket a kínai fiatalok
Több mint 20 ezer egyetemi, főiskolai hallgató vett fel magas kamatozású, nagy összegű kölcsönt a közép-kínai Vuhan városban csak azért, hogy "menő" elektronikai cikkeket, többségében Apple-termékeket vásárolhasson - derítette ki a Hszinhua hírügynökség.
Tavaly január és idén február között összesen 160 millió jüan, vagyis több mint 6 milliárd forint értékben érkezett hitelkérelem a PPF Group leányvállalataként működő Home Credit China (HC China) nevű pénzintézethez. A pénzhez jutottak közül már körülbelül száz fiatalnak nyoma veszett, a tartozásuk elmaradására figyelmeztető telefonhívások és levelek válasz nélkül maradnak. Mint kiderült, a hallgatók által fizetendő éves kamat összege esetenként meghaladja a 47 százalékot is. A kölcsönökben a Hupej tartomány székhelyén felsőoktatásban résztvevő csaknem egymillió diák közül minden ötvenből egy érintett.
A hitelek 90 százalékát népszerű Apple termékek - iPhone-ok, iPadek és más drága elektronikai eszköz - vásárlására fordították - tájékoztatott Liu Ming-vej, a HC China regionális igazgatója. A cég 9, 12 és 15 hónapra kínál hitelt főiskolai és egyetemi hallgatók számára 540 és 10 ezer jüan közötti összegre. Ehhez személyi igazolványukra, bankkártyájukra és diákigazolványukra van szükség. A szokásos banki hitelképességi vizsgálattal szemben mindössze 15-20 perc alatt elvégzik a formaságokat.
A hallgatók többnyire a megvásárolni szándékozott árucikk árának 10-30 százalékát fizetik ki a HC China partner üzleteiben, a többit a hitelből fedezik. Jelentések szerint a fizetési konstrukció nagy forgalmat generált a városban, még ha vannak is olyan áruházak, amelyek nem csatlakoztak hozzá, mondván, nem ösztönzik "uzsorakamattal" járó hitelfelvételre a fiatalokat. Az egyik egyetemi hallgató a Hszinhuának arról beszélt, hogy társai körében elszigeteltnek érezte magát attól, hogy nem volt okostelefonja. Zavarta, amikor a többiek az új alkalmazásokról élénk beszélgetést folytattak. Osztálytársainak és kollégiumi szobatársainak a fele iPhone-tulajdonos. Mint mondta, a reklám hatására vett fel maga is hitelt, amit végül a szülei segítségével fizetett vissza.
Tavaly január és idén február között összesen 160 millió jüan, vagyis több mint 6 milliárd forint értékben érkezett hitelkérelem a PPF Group leányvállalataként működő Home Credit China (HC China) nevű pénzintézethez. A pénzhez jutottak közül már körülbelül száz fiatalnak nyoma veszett, a tartozásuk elmaradására figyelmeztető telefonhívások és levelek válasz nélkül maradnak. Mint kiderült, a hallgatók által fizetendő éves kamat összege esetenként meghaladja a 47 százalékot is. A kölcsönökben a Hupej tartomány székhelyén felsőoktatásban résztvevő csaknem egymillió diák közül minden ötvenből egy érintett.
A hitelek 90 százalékát népszerű Apple termékek - iPhone-ok, iPadek és más drága elektronikai eszköz - vásárlására fordították - tájékoztatott Liu Ming-vej, a HC China regionális igazgatója. A cég 9, 12 és 15 hónapra kínál hitelt főiskolai és egyetemi hallgatók számára 540 és 10 ezer jüan közötti összegre. Ehhez személyi igazolványukra, bankkártyájukra és diákigazolványukra van szükség. A szokásos banki hitelképességi vizsgálattal szemben mindössze 15-20 perc alatt elvégzik a formaságokat.
A hallgatók többnyire a megvásárolni szándékozott árucikk árának 10-30 százalékát fizetik ki a HC China partner üzleteiben, a többit a hitelből fedezik. Jelentések szerint a fizetési konstrukció nagy forgalmat generált a városban, még ha vannak is olyan áruházak, amelyek nem csatlakoztak hozzá, mondván, nem ösztönzik "uzsorakamattal" járó hitelfelvételre a fiatalokat. Az egyik egyetemi hallgató a Hszinhuának arról beszélt, hogy társai körében elszigeteltnek érezte magát attól, hogy nem volt okostelefonja. Zavarta, amikor a többiek az új alkalmazásokról élénk beszélgetést folytattak. Osztálytársainak és kollégiumi szobatársainak a fele iPhone-tulajdonos. Mint mondta, a reklám hatására vett fel maga is hitelt, amit végül a szülei segítségével fizetett vissza.