Berta Sándor
Az emberek fele nem is tud a Windows 8-ról
Az Associated Press hírügynökség felméréséből kiderült, hogy a hivatalos termékbemutató és a számos cikk ellenére a megkérdezett felhasználók 52 százaléka nem hallott arról, hogy megjelent a piacon a Microsoft új operációs rendszere.
Úgy tűnik, hogy a tengerentúli óriás indokoltan áldoz majd valóban komoly összegeket marketingcélokra, ugyanis aligha engedheti meg magának, hogy a vásárlók fele gyakorlatilag ne is tudjon a Windows 8-ról. Azonban ez csak az egyik megoldandó probléma, az sokkal inkább elgondolkodtató, hogy az új operációs rendszerről olvasók vagy hallók 61 százaléka alig vagy vagy egyáltalán nem akar Windows 8-at futtató számítógépet vásárolni. Az új operációs rendszer a válaszolók 69 százalékát alig vagy egyáltalán nem érdekli, emellett a Windows 8-ról olvasott felhasználók csupán 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a szoftver előrelépést jelent a Windows 7-hez képest.
A legnagyobb aggályokat számukra a radikálisan új kezelőfelület jelenti, amely nem a jelenlegi Asztal továbbfejlesztése, hanem egy teljesen új dolog és különösen a számítógéphez kevésbé értő felhasználóknak jelent problémákat. A kezelőfelületet alapvetően érintőképenyőkre optimalizálták és a PC-ken csak segédprogramokkal lehet elővarázsolni a korábban megszokott Start menüs asztali környezetet.
Október közepén vált ismertté, hogy hamarosan kampány indulhat a Windows 8, a Windows Phone 8 és a Surface táblagépek népszerűsítésére. A Forbes magazin szerint az erre fordított marketingbüdzsé akár az 1,5 - 1,8 milliárd dollárt is elérheti. Mindez azt jelentené, hogy a Microsoft közel háromszor annyi pénzt költ a Windows 8 esetében reklámokra, mint a Windows 7 esetében. A Microsoft a Crispon Porter + Bogusky reklámügynökséggel dolgozott együtt a Windows 8 reklámok, televíziós hirdetések és kültéri plakátok elkészítésére.
Úgy tűnik, hogy a tengerentúli óriás indokoltan áldoz majd valóban komoly összegeket marketingcélokra, ugyanis aligha engedheti meg magának, hogy a vásárlók fele gyakorlatilag ne is tudjon a Windows 8-ról. Azonban ez csak az egyik megoldandó probléma, az sokkal inkább elgondolkodtató, hogy az új operációs rendszerről olvasók vagy hallók 61 százaléka alig vagy vagy egyáltalán nem akar Windows 8-at futtató számítógépet vásárolni. Az új operációs rendszer a válaszolók 69 százalékát alig vagy egyáltalán nem érdekli, emellett a Windows 8-ról olvasott felhasználók csupán 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a szoftver előrelépést jelent a Windows 7-hez képest.
A legnagyobb aggályokat számukra a radikálisan új kezelőfelület jelenti, amely nem a jelenlegi Asztal továbbfejlesztése, hanem egy teljesen új dolog és különösen a számítógéphez kevésbé értő felhasználóknak jelent problémákat. A kezelőfelületet alapvetően érintőképenyőkre optimalizálták és a PC-ken csak segédprogramokkal lehet elővarázsolni a korábban megszokott Start menüs asztali környezetet.
Október közepén vált ismertté, hogy hamarosan kampány indulhat a Windows 8, a Windows Phone 8 és a Surface táblagépek népszerűsítésére. A Forbes magazin szerint az erre fordított marketingbüdzsé akár az 1,5 - 1,8 milliárd dollárt is elérheti. Mindez azt jelentené, hogy a Microsoft közel háromszor annyi pénzt költ a Windows 8 esetében reklámokra, mint a Windows 7 esetében. A Microsoft a Crispon Porter + Bogusky reklámügynökséggel dolgozott együtt a Windows 8 reklámok, televíziós hirdetések és kültéri plakátok elkészítésére.