Gyurkity Péter

Eladhatja a telefongyártást a RIM

Miközben a cég a várva-várt Blackberry 10 okostelefonok piacra dobására készül, érdekes lehetőségként merül fel a gyártói részleg teljes kiszervezése, avagy új, érdekes tulajdonosok beszállása.

A napokban mi is beszámoltunk arról, hogy a kanadai RIM komoly leépítéseket határozott el, ennek eredményeként pedig több ezer alkalmazottól szabadulnak meg az elkövetkező hónapokban. A brit Sunday Times viszont most azt szellőztette meg, hogy a vállalat akár el is adhatja saját gyártói részlegét, avagy új tulajdonosok beszállását segítheti elő, hogy átvészelje a nehéz időszakot.

Az egyik lehetőség a gyártói tevékenység eladása, hogy azt egészen más cégek kaparintsák meg, ezzel pedig súlyos teher gördüljön le a RIM válláról. Ebben az esetben a cég a szoftverfejlesztésre, valamint saját üzenetküldő szolgáltatására koncentrálna, amely továbbra is igen népszerű - könnyen előfordulhat, hogy a megoldást elérhetővé teszik majd egyéb platformokon, így a BBM megjelenhetne iOS avagy Android alatt. Érdekes, hogy a gyártói részlegre a lap szerint a Facebook, illetve az Amazon tenné rá a kezét, vagyis ők is közvetlen módon jelennének meg a szegmensben. A másik eshetőség, hogy egy tehetősebb vállalat, így például a Microsoft, komoly részesedést szerezne meg a RIM-ben, egyben tartva azt - eddig azonban nem nagyon tolongtak a potenciális befektetők a cég háza táján.


Időközben azonban kiszivárogtak az első Blackberry 10 okostelefonok bizonyos részletei. Az eddig csak kódnevükön ismert új példányok a forrás szerint L-series és N-series néven jelennének meg a piacon, előbbi érintőképernyővel, utóbbi pedig a jól ismert QWERTY-billentyűzettel. A London (L-sorozat) példányok 768 x 1280 pixel felbontással, 55 mm-es szélességgel, valamint 356 PPI-vel (pixel-per-inch) érkeznének, állítólag minden tekintetben nagyon jó minőségű kijelzővel, míg a Nevada (N-sorozat) esetében 720 x 720 pixel felbontás, 52-53 mm szélesség, valamint 330 PPI várható, az első körben OLED, ezt követően pedig LCD-kijelzővel.

A hivatalos bejelentésre, valamint a boltokban történő megjelenésre minden bizonnyal augusztusig várni kell.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • smv #7
    Van nekem BB-s ismerősöm, a trackballos időszakból és ő pl gyűlöli h ha vizes/nedves/zsíros a keze akkor használhatatlanná válik a trackball és nem lehet navigálni a BB-ben. Nem azt mondom, hogy ez az általános,de legalább annyiszor előfordul, mint az érintőképernyő esetén.
  • TARTYOM #6
    Egy üzletembernek NEM kell érintőkijelző, mivel azzal csak a baj van.

    Zsíros új, nedves kijelző, karcos kijelző, telefon kivételekor kinyomott vagy felvett hívás stb.

    Soroljam? Nem a Józsika and Fiacska Rt. -s emebr az üzletember.
  • Bannedusermail #5
    Aha, és egy üzletember egy androidos telefonnal vagy egy iphonel már nem is tud telefonálni? Azokkal nem tud emailezni vagy weboldalakat nézegetni? AZokban nincs határidőnapló? Minden funkciója megtalálható a konkurenciánál is, csak azokon ugyanakkora méret mellett nagyobb a kijelző, meg van érintőképernyőjük.

    Ez ma már elvárás azon az árszinten. Ük nem adják ezt a készülékekhez, így csökkent a forgalmuk.
  • Bannedusermail #4
    Ezt írtam én is.
  • TARTYOM #3
    A BB üzleti telefont csinál nem 15 éveseknek való telefont.
    Egyébként hidd el ebbe a csőd dologba közrejátszik az, hogy a RIM hálózatát még mindig nem sikerült feltörni, ők pedig nem adják ki a kulcsot.

    Nem véletlenül van az, hogy a Brit titkosszolgálatnak engedélyezve van a RIM hálózatán belüli bizalmas információközlés is.
  • Cat #2
    Azért maradtak le, mert ugyanúgy mint a Nokia, nem használtak érintőképernyőt.
  • Bannedusermail #1
    Szerintem azért betegeskedik a cég, mert ragaszkodik a saját formavilágához. A billentyűzet helyet foglal el a képernyő elől. Ha ők is a sokásos telikijelzőre térnének át, és a qwerty az kicsúsztatható lenne, akkor újra sikeresek lennének, és a régi úgyfelek visszatérnének.

    A Nokia is ragaszkodott a saját formájához, és kerülte az akkor divatos flippes kialakítást. Ma meg csődbe megy.

    Továbbá árulhatnának alsókategóriás készülékeket is, amiknek nem Blackberry lenne az előlapján feliratként, hanem csak egyszerűen a RIM.
    Így a presztízs is megmaradna, és a piacuk is bővülne.