Berta Sándor
Az új Blackberry 10 lekörözheti az iPhone-t
Ahhoz, hogy a Research In Motion (RIM) vissza tudja verekedni magát korábbi pozíciójába, számos dolgon változtatnia kell. Thorsten Heins, a RIM új elnök-vezérigazgatója pontosan tudja, mi lehet a sikeres recept.
"Egy kívülről érkező vezető sokszor sikertelen. Azért lettem én a RIM első embere, mert ismerem a céget és tudom, hogy mit kell tenni. Akkor tudok a legjobban reagálni a bírálókra, ha idővel szállítom majd a sikereket. Az eddiginél erősebben kell megjelennünk a fogyasztói piacon és mindenekelőtt jobban kell eladnunk magunkat. Meg kell hallgatnunk az ügyfeleinket; korábban túl gyakran nem ismertük fel időben, hogy miként változtak meg az emberek igényei, kívánságai." nyilatkozta a pár napja kinevezett új elnök-vezérigazgató.
"A Blackberry nagyon kötődik az értékrendszeréhez: mindig is a magas üzemidő, a hálózati hatékonyság, a gyors gépelés lehetősége és a biztonság volt az erősségünk. De önmagukban ezekkel a dolgokkal nem tudjuk ámulatba ejteni az embereket. Sokaknak már nem annyira fontos, hogy egy terméknek hosszú az üzemideje, hiszen a vásárlók hajlandók arra, hogy például az iPhone készüléküket négy óránként feltöltsék."
Thorsten Heins, a Research In Motion új vezérigazgatója
"Olyan gyorsan növekedtünk, hogy néha nem tudtuk betartani a saját ütemterveinket. Amikor én a vállalathoz jöttem 6000 dolgozónk volt, három évvel később már 20 000. Amikor egy társaság ennyire gyorsan növekszik, akkor meg kell változtatni a dolgok menetét, fegyelmezett eljárásmenedzselésre van szükség. Az új Blackberry 10-ben és annak QNX operációs rendszerében bízunk, ez ugyanis jóval többet tud, mint az új iPhone és még az idén meg fog jelenni. Tény, hogy az Egyesült Államokban drasztikusan csökken a piaci részesedésünk, de globális viszonylatban ez már nem igaz. Európában, a Közel-Keleten, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben erősebben növekedünk, mint a piac. Éves szinten globálisan 54 százalékkal erősödtünk. Tehát nem lehet mondani, hogy globális viszonylatban a vesztes oldalon állunk."
Thorsten Heins szerint az USA csupán az okostelefon-piac 7 százalékát teszi ki, ugyanakkor az ott megjelenő statisztikáknak óriási erejük van. Minden amerikai jelentés azonnal megjelenik a világ minden táján. Az amerikai stratégiájukkal az volt a baj, hogy korábban úgy döntöttek: nem támogatják azonnal a 4G LTE hálózatokat, mivel akkor egy globális stratégia mellett foglaltak állást. Ezenkívül korlátozott fejlesztési kapacitásaik voltak és nem akartak egyetlen piacra összpontosítani. A 4G piaci lefedettség jelenleg 20 százalék, jelenleg csak az Egyesült Államokban építik ezeket a hálózatokat, Európa pedig még csak készül ezen infrastruktúrák kiépítésére. A Blackberry 10 viszont már támogatni fogja a 4G-t és előtte, még áprilisban vagy májusban érkezik majd egy szintén 4G-kompatibilis Playbook.
"Az elérhető alkalmazások száma nem meghatározó, sokkal fontosabb, hogy ezek a programok milyen minőségűek. De természetesen minden ügyfélnek hozzá kell férnie azokhoz a szoftverekhez, amikre szüksége van, ezért az Androidon futtatható alkalmazások már februártól elérhetők lesznek a Playbookra és később a Blackberry 10-en is lehet majd őket használni. Tárgyalásokat folytatunk a fejlesztőkkel és a kereskedőkkel is; a Playbook februári frissítése után új alkalmazások tömege lesz elérhető. A kompatibilis programok száma eléri majd a több százezret."
"Azonban fontos, hogy ne kövessük el azt a hibát, miszerint mindenáron növelni akarjuk a piaci részesedésünket. Ez ugyan egyszerű, de csökkenti a jövedelmezőséget. Nem fogunk a korábbi úton továbbmenni, nem megyünk a tömegpiacra, mivel meg kell védenünk a hírnevünket és a minőségi szabványunkat. Az, hogy sokan használnak iPhone-t egyszerre jelent problémát és esélyt a számunkra. A legtöbb IT-vezető továbbra is a rendszere biztonságára fókuszál. Az Apple biztosan számos új területen tör előre, de ahol valóban dolgozni kell, ott még mindig a Blackberry készülékeket használnak, mivel a cégek egész egyszerűen nem kockáztathatnak. Azt akarjuk, hogy a Blackberry több legyen egy egyszerű munkaeszköznél, de azért a Blackberry 10 számos új funkcióval fog rendelkezni, amelyek nem csak a munkához kötődnek. Azt akarom, hogy tartósan a mobil számítógépes piac első három gyártója között legyünk" - szögezte le végül az új cégvezető.
"Egy kívülről érkező vezető sokszor sikertelen. Azért lettem én a RIM első embere, mert ismerem a céget és tudom, hogy mit kell tenni. Akkor tudok a legjobban reagálni a bírálókra, ha idővel szállítom majd a sikereket. Az eddiginél erősebben kell megjelennünk a fogyasztói piacon és mindenekelőtt jobban kell eladnunk magunkat. Meg kell hallgatnunk az ügyfeleinket; korábban túl gyakran nem ismertük fel időben, hogy miként változtak meg az emberek igényei, kívánságai." nyilatkozta a pár napja kinevezett új elnök-vezérigazgató.
"A Blackberry nagyon kötődik az értékrendszeréhez: mindig is a magas üzemidő, a hálózati hatékonyság, a gyors gépelés lehetősége és a biztonság volt az erősségünk. De önmagukban ezekkel a dolgokkal nem tudjuk ámulatba ejteni az embereket. Sokaknak már nem annyira fontos, hogy egy terméknek hosszú az üzemideje, hiszen a vásárlók hajlandók arra, hogy például az iPhone készüléküket négy óránként feltöltsék."
Thorsten Heins, a Research In Motion új vezérigazgatója
"Olyan gyorsan növekedtünk, hogy néha nem tudtuk betartani a saját ütemterveinket. Amikor én a vállalathoz jöttem 6000 dolgozónk volt, három évvel később már 20 000. Amikor egy társaság ennyire gyorsan növekszik, akkor meg kell változtatni a dolgok menetét, fegyelmezett eljárásmenedzselésre van szükség. Az új Blackberry 10-ben és annak QNX operációs rendszerében bízunk, ez ugyanis jóval többet tud, mint az új iPhone és még az idén meg fog jelenni. Tény, hogy az Egyesült Államokban drasztikusan csökken a piaci részesedésünk, de globális viszonylatban ez már nem igaz. Európában, a Közel-Keleten, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben erősebben növekedünk, mint a piac. Éves szinten globálisan 54 százalékkal erősödtünk. Tehát nem lehet mondani, hogy globális viszonylatban a vesztes oldalon állunk."
Thorsten Heins szerint az USA csupán az okostelefon-piac 7 százalékát teszi ki, ugyanakkor az ott megjelenő statisztikáknak óriási erejük van. Minden amerikai jelentés azonnal megjelenik a világ minden táján. Az amerikai stratégiájukkal az volt a baj, hogy korábban úgy döntöttek: nem támogatják azonnal a 4G LTE hálózatokat, mivel akkor egy globális stratégia mellett foglaltak állást. Ezenkívül korlátozott fejlesztési kapacitásaik voltak és nem akartak egyetlen piacra összpontosítani. A 4G piaci lefedettség jelenleg 20 százalék, jelenleg csak az Egyesült Államokban építik ezeket a hálózatokat, Európa pedig még csak készül ezen infrastruktúrák kiépítésére. A Blackberry 10 viszont már támogatni fogja a 4G-t és előtte, még áprilisban vagy májusban érkezik majd egy szintén 4G-kompatibilis Playbook.
"Az elérhető alkalmazások száma nem meghatározó, sokkal fontosabb, hogy ezek a programok milyen minőségűek. De természetesen minden ügyfélnek hozzá kell férnie azokhoz a szoftverekhez, amikre szüksége van, ezért az Androidon futtatható alkalmazások már februártól elérhetők lesznek a Playbookra és később a Blackberry 10-en is lehet majd őket használni. Tárgyalásokat folytatunk a fejlesztőkkel és a kereskedőkkel is; a Playbook februári frissítése után új alkalmazások tömege lesz elérhető. A kompatibilis programok száma eléri majd a több százezret."
"Azonban fontos, hogy ne kövessük el azt a hibát, miszerint mindenáron növelni akarjuk a piaci részesedésünket. Ez ugyan egyszerű, de csökkenti a jövedelmezőséget. Nem fogunk a korábbi úton továbbmenni, nem megyünk a tömegpiacra, mivel meg kell védenünk a hírnevünket és a minőségi szabványunkat. Az, hogy sokan használnak iPhone-t egyszerre jelent problémát és esélyt a számunkra. A legtöbb IT-vezető továbbra is a rendszere biztonságára fókuszál. Az Apple biztosan számos új területen tör előre, de ahol valóban dolgozni kell, ott még mindig a Blackberry készülékeket használnak, mivel a cégek egész egyszerűen nem kockáztathatnak. Azt akarjuk, hogy a Blackberry több legyen egy egyszerű munkaeszköznél, de azért a Blackberry 10 számos új funkcióval fog rendelkezni, amelyek nem csak a munkához kötődnek. Azt akarom, hogy tartósan a mobil számítógépes piac első három gyártója között legyünk" - szögezte le végül az új cégvezető.