Berta Sándor

Egyre értékesebb márka az Apple

Az Interbrand nevű amerikai tanácsadó cég nyilvánosságra hozta a 2011-es esztendő legértékesebb márkáit tartalmazó listát. A Top 10-ben számos IT-konszern szerepel.

A lista első helyén a Coca-Cola található, amely márkanevének piaci értékét az Interbrand szakértői 71,861 milliárd dollárra becsülték. A második helyen az IBM neve szerepel, a márkanév értéke 69,905 milliárd dollár. A képzeletbeli bronzérmet szintén egy IT-cég, méghozzá a Microsoft szerezte meg, a redmondi társaság márkaneve jelenleg 59,087 milliárd dollárt ér. Érdekes módon a Microsoft az egyetlen olyan Top 10-es vállalat, amelynek márkaneve a 2010-es évhez képest kevesebbet ér, a szoftveróriás márkanevének piaci értéke 3 százalékkal csökkent. A Google megőrizte a két évvel ezelőtti negyedik helyét. A keresőcég márkanevének piaci értéke 27 százalékkal nőtt és eléri az 55,317 milliárd dollárt, azonban a jelentős mértékű előrelépés ellenére is maradt a negyedik pozícióban.


A legnagyobb előrelépést ugyanakkor kétségtelenül az Apple könyvelhette el. A kaliforniai konszern márkanevének értéke a 2010-es 21,1 milliárd dollárról 33,492 milliárd dollárra nőtt - ez 58 százalékos értéknövekedésnek felel meg. Az Interbrand listáján szereplő 100 legértékesebb társaság közül egyik sem tudott olyan mértékű értéknövekedésre szert tenni, mint az iPhone és az iPad készülékek gyártója. Mindez azt eredményezte, hogy az Apple a 2010-es 17. helye után tavaly már a világ nyolcadik legértékesebb márkájának számított.A Top 10-be bekerült még az Intel (35,217 milliárd dollár), a Disney (29,018 milliárd dollár) és a Hewlett-Packard (28,479 milliárd dollár).

A tavalyi esztendő egyértelmű vesztese a Nokia lett, amelyet pont az Apple taszított ki a Top 10-es listáról. A finn vállalat márkanevének értéke 15 százalékkal csökkent és 29,5 milliárd dollár helyett már "csak" 25 milliárd dollár. Ez az eredmény a lista 14. helyéhez volt elegendő. A Top 20-ba befért még a Cisco (25,309 milliárd dollár), a Samsung (23,430 milliárd dollár) és az Oracle (17,262 milliárd dollár). Az Oracle márkanevének piaci értéke 16, a Samsungé 20 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest. Érdekesség, hogy az Amazon márkanév jelenleg 12,758 milliárd dollárt ér, ez 32 százalékos értéknövekedés 2010-eshez képest. A Top 50-ben megtalálható a Canon, a Sony, az eBay, a Philips, a Dell, a Siemens és a Nintendo. Némileg meglepő ugyanakkor a 8,347 milliárd dolláros márkanév-értékű Dell 43. helye és 6 százalékos értékvesztése.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • endrev #2
    TBali, hol keveri? Én mindenhol csak azt látom hogy a márkanév értéke.
  • TBali #1
    A cikkíró következetesen keveri a vállalatértéket a a cég nevének mint márkanévnek becsült értékével.