Ötvös Tibor
Klasszikus kinézetet kap a Rayman Origins
A '95-ben útjára indított Rayman sorozat a Ubisoft egyik legsikeresebb franchise-a. A figurát kultikus szeretet övezte és ezért nem meglepő, hogy folytatásokat is kapott a sorozat.
Ám a Rayman 3: Hoodlum Havoc nem aratott osztatlan sikert és ezért 2003 óta "nagygépes" rész nem jelent meg. Közben természetesen felbukkantak mellékágak, így az őrült nyulakat tömörítő Raving Rabbids is, mely kirobbanó sikereket arat. Szerencsére azonban a fejlesztők és a sorozat megálmodója, Michael Ancel úgy döntöttek, hogy mégis visszahozzák a főszereplőt és ezért már korábban bejelentették a Rayman Origins címet kapott epizódot.
Érdekesség, hogy eredetileg egy letölthető játéknak indult a program, mely epizodikusan jelent volna meg, de a fejlesztés során a csapat mégis úgy döntött, hogy egyben jelenik meg a program. És ha már itt tartunk, akkor érdemes megjegyezni, hogy Ancel az Origins miatt szünetelteti a Beyond Good & Evil 2 fejlesztését, de a megjelenés után folytatódnak a munkálatok.
Az új Rayman játék - a nevéhez híven - megvalósításában és játékmenetében is visszatér a klasszikus alapokhoz. A Hoodlum Havoc 3D-s, külső nézetes megvalósítása után ugyanis az Origins visszahozza a klasszikus 2,5D-s megjelenítést és az oldalra scrollozós játékmenetet is. Ancel elmondása szerint a játék könnyebb lesz, mint elődei, mert sokan panaszkodtak arra, hogy a sorozat túl nehéz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy pillanatok alatt letudhatjuk a kalandot.
Komolyabb szerepet kapnak a Lumok is. A kalandjaink során összegyűjthető "gömbök" segítségével vásárolhatunk új képességeket magunknak, tölthetjük vissza az életerőnket és szerezhetjük meg az 'I Dare You' kihívásokat is. Az Origins 4 fős ko-op módot is kínál és Ancel szerint a pályákat úgy tervezték meg, hogy mind az egyedül játszók mind a barátokkal közösen kalandozók elég kihívást találjanak.
Rayman mellett természetesen az összes ismertebb szereplő visszatér a sorozatból, de a történetről még nem árult el semmit a csapat. A Rayman Origins 2011 végén jelenik meg.
Ám a Rayman 3: Hoodlum Havoc nem aratott osztatlan sikert és ezért 2003 óta "nagygépes" rész nem jelent meg. Közben természetesen felbukkantak mellékágak, így az őrült nyulakat tömörítő Raving Rabbids is, mely kirobbanó sikereket arat. Szerencsére azonban a fejlesztők és a sorozat megálmodója, Michael Ancel úgy döntöttek, hogy mégis visszahozzák a főszereplőt és ezért már korábban bejelentették a Rayman Origins címet kapott epizódot.
Érdekesség, hogy eredetileg egy letölthető játéknak indult a program, mely epizodikusan jelent volna meg, de a fejlesztés során a csapat mégis úgy döntött, hogy egyben jelenik meg a program. És ha már itt tartunk, akkor érdemes megjegyezni, hogy Ancel az Origins miatt szünetelteti a Beyond Good & Evil 2 fejlesztését, de a megjelenés után folytatódnak a munkálatok.
Az új Rayman játék - a nevéhez híven - megvalósításában és játékmenetében is visszatér a klasszikus alapokhoz. A Hoodlum Havoc 3D-s, külső nézetes megvalósítása után ugyanis az Origins visszahozza a klasszikus 2,5D-s megjelenítést és az oldalra scrollozós játékmenetet is. Ancel elmondása szerint a játék könnyebb lesz, mint elődei, mert sokan panaszkodtak arra, hogy a sorozat túl nehéz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy pillanatok alatt letudhatjuk a kalandot.
Komolyabb szerepet kapnak a Lumok is. A kalandjaink során összegyűjthető "gömbök" segítségével vásárolhatunk új képességeket magunknak, tölthetjük vissza az életerőnket és szerezhetjük meg az 'I Dare You' kihívásokat is. Az Origins 4 fős ko-op módot is kínál és Ancel szerint a pályákat úgy tervezték meg, hogy mind az egyedül játszók mind a barátokkal közösen kalandozók elég kihívást találjanak.
Rayman mellett természetesen az összes ismertebb szereplő visszatér a sorozatból, de a történetről még nem árult el semmit a csapat. A Rayman Origins 2011 végén jelenik meg.