Szekeres Viktor

Kellékfeleség - Kájne kákámásínen

Adam Sandler Jennifer Aniston segítségével ráhajt a nagyon jó csajra, de a képletbe még Nicole Kidman is bekavar. Ennyi bőven elég a moziba látogatónak.

Hogy tetszett a Kellékfeleség?
  • Tetszett, jó film
  • Közepes lett
  • Gyengén sikerült
Adam Sandler 2005 óta minden nyáron jelentkezett egy-egy komédiával, melyek jó ideig megbízhatóan teljesítettek, de 2009-ben a Ki nevet a végén? nagyot bukott, majd tavaly a Nagyfiúk pályájának legsikeresebb filmje lett. A nagy hullámvasutazás eredményeképp idén nyáron Sandler-rajongók szusszanhatnak egyet, hiszen a komikus tél végén, tavasz elején Jennifer Anistonnal és Nicole Kidmannel megtámogatva jelentkezett új filmmel (ez a Kellékfeleség), télire pedig érkezik a Jack & Jill, amiben Al Pacino és Katie Holmes partnereként láthatjuk őt.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A Kellékfeleség azon hollywoodi romantikus komédiák közé tartozik, melyek nem kertelnek, hiszen a film története egy mondatban leírható. S ezúttal ez volt az egyik fő marketing elem, hiszen a Sandler - Aniston duó mellé bőven elég odaírni, hogy "hősünk, hogy megszerezzen egy fiatal bombázót, azt találja ki, hogy válófélben van, s megkéri asszisztensét, hogy játssza el a feleségét." Na, jelentkezzen, aki meg tudja tippelni, hogy mindebből milyen bonyodalmak származhatnak és, hogy mi lesz a befejezés.

Valljuk meg, vicces és érdekes az alaphelyzet, gondolhatnánk, hogy az isten is valami Ray Cooney-féle színpadi bohózatnak teremtette - nem is járnánk messze az igazságtól. A Kellékfeleség alapja ugyanis valóban egy színpadi mű, egy bohózatként is definiálható francia komédia, a majd 50 évvel ezelőtt megírt A kaktusz virága, melyet itthon sokszor sok helyen játszottak már, Budapest mellett nem egy vidéki színház is felvette repertoárjába, általában zajos siker kíséretében. Jelenleg a Játékszínben látható a Bujtor István rendezte verzió Reviczky Gábor, Szulák Andrea és Balsai Mónika főszereplésével.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Persze olcsó dolog lenne a színházi verzió feljebbvalóságát kiemelni (a darabot legközelebb március 25-én játsszák, érdemes megnézni és meggyőződni róla), elég a filmes előzményként szolgáló 1969-es filmet, A kaktusz virágát felhozni, amiben Walter Matthau hajtott a szerepéért Oscart kapó Goldie Hawnra, Ingrid Bergman pedig asszisztensként segített be a hadműveletbe. A Kellékfeleséget természetesen még véletlenül sem fenyegeti semmilyen díj, elcsúszni pedig épp azokon dolgokon csúszik el, amikben különbözni akart az eredeti verzióktól.

A film a zenei anyag első hangjegyeivel és némi gügyögéssel már az első percekben belövi a tökéletes műélvezethez szolgáló értelmi szintet, s az első órában a helyzet egyre csak rosszabb lesz. A kapcsolati csikicsuki pedig akkor éri el a totális mélypontot, amikor megjelenik az infantilis tesó karaktere, hogy segítsen. Az egy dolog ugyanis, hogy a nézők többsége pár évtizede már nem találja viccesnek, ha az idiótaságokat kamu akcentussal (és szódásüveg szemüveggel, értelmi fogyatékosnak maszkírozva) próbálják viccessé tenni, de a szinkront készítők ismét csőbe húzták magukat, hogy a fentiek ellenére korlátozottan vicces Eddie karakterét és humorbonbonjait a megboldogult Mikroszkóp színpad által produkált poénok szintjére züllesztették.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Ha az említett első órát sikerül átvészelnünk, akkor kellemes meglepetésbe lehet részünk, hiszen Nicole Kidman érkezésével a romantikázást és az ócska poénokat felváltják jópofa, igaz ismétlődő helyzetkomikumok, melyek helyenként végre viccesre sikeredtek. A helyzet bonyolítása azonban mindössze arra elég, hogy rámutassanak arra, hogy Adam Sandler és a rettentő unalmas barátnőt alakító Brooklyn Decker közösen nem sok mindenre jó, fura, de Aniston jelenléte kell ahhoz, hogy élvezetes legyen a film. Ideig-óráig.

A Kellékfeleség ismét csak Hollywood legnagyobb trükkjére világít rá, amire általában csont nélkül ráharapnak a mozizók. Az Álomgyár ugyanis példát vett a zenei iparról, ahol már nem magával a dallal adják el az éppen aktuális kislemezt, hanem két sztár kollaborációjával, két névvel. A Kellékfeleség esetében is ez a helyzet: "tudod, ez az a film, amiben Adam Sandler a Jennifer Anistonnal! Meg még a Nicole Kidman is!". Sokan már az alapfelállásra és a műfajra rábólintanak, az író, a rendező, neadjisten a történet még csak nem is másodlagos, hanem hetedleges. (Ezúttal persze a sztori sem segít, hiszen annak az egyik legnagyobb baja, hogy úgy néz ki, mint Frankenstein, annyi elődből toldották össze: az eredeti francia darab, az amerikai átdolgozás, illetve az amerikai film.)

Mindettől még lehetett volna jó film a Kellékfeleség. Azonban a kiszámíthatóság, sok gügyögés, a nagyon alacsony szintre belőtt poénok (az Elhajlási engedélynek sokkal jobban áll a pisi-kaki szint, mint a Kellékfeleségnek), és a végső mentsvárként a filmbe berakott három tökönrúgás, -ütés és -fejelés gondoskodik arról, hogy alsórendű produkcióként gondoljunk vissza Adam Sandler új próbálkozására. Kár érte, mert a komikus előző két főszereplése kifejezetten jól sült el, így viszont nincs mesterhármas.

Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Kellékfeleség (Just Go With It)
színes, magyarul beszélő, amerikai romantikus vígjáték, 117 perc, 2011
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott

rendező: Dennis Dugan
forgatókönyvíró: Timothy Dowling
zeneszerző: Rupert Gregson-Williams
operatőr: Theo van de Sande
producer: Jack Giarraputo, Adam Sandler

szereplők:
Adam Sandler (Danny)
Jennifer Aniston (Katherine)
Brooklyn Decker (Palmer)
Nick Swardson (Eddie)
Nicole Kidman (Devlin Adams)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kalapos01 #17
    Lehet, hogy messze ez a nyerő, de attól még borzasztóan gyenge film marad, ezen nem vitatkozik semmi. Tipikus hollywoodi feldolgozás, nulla ötlet, nulla poén. Komolyan azt akarják, hogy azon nevessen az ember, hogy valaki viccesen beszél akcentussal?
  • Sablon #16
    Összehasonlítva a két filmet,-az Elhajlási engedély és ez-messze ez a nyerő.Úgy tűnik a kedves kritikusnak nagyon bejön a pisi-kaki humor!Nem lehet hogy megrekedt az orális-anális szinten csöppecskét?...
  • jovits #15
    Egyszer megkérném ezt a Szekeres Viktort, hogy rendezzen egy filmet, amit utána én kritizálhatok......
  • zetortraktor #14
    Béna amerikai feldolgozás. Olyan, mint a többi remake. Gagyi. Nagyon.
  • Hunter of Deer #13
    Szerintem jó film volt, 1 percig nem unatkoztam rajta. Jennifer még mindig nagyon dögös. az Elhajlási engedélytől sztem sokkal jobb volt, voltak abban is jó poénok de nekem annyira nem jött be mint ez, és ezen a filmen a moziban sokkal többen és többször nevettek mint azon...
    nah mind1 nálam 8/10.
  • silanor #12
    Egyszer jó volt megnézni. Első sorban a kislányt raktam volna ki, mert a falnak mentem a lebigyesztett szájától, utána meg Brooklyn Deckert.
  • lac14 #11
    Szerintem az agyba főbe istenített Másnaposoknál még így is sokkal jobb film volt!
  • TeDDyRuSh #10
    Gáz a film. A történet tényleg egy európai színpadi helyzetkomikumot sejtet (mert ügye az is), ezért szerintem jó is lehetett volna. Nem két órában, hanem nagy erős 80 percben. Örülök, hogy A.S. nem volt tú máccs, jót tesz neki, de talán ennél több kell. Nem volt igazi áldozat, nem volt igazi nagymenő plasztikai sebész sem, ezért nem tudtam hova tenni.
  • Hungarikum #9
  • sanyicks #8
    fölső képtömb bal 2. sorában az a kép. Azt hittem lázár jános filmsztár lett :DD