Berta Sándor
Még semmi szükség az iPad frissítésére
Miközben a világ egy része kíváncsian várja az iPad 2 hivatalos bemutatását, addig egy piaci elemző úgy véli: a rajongók némileg csalódottak lesznek majd a premier után.
Mindig komoly találgatások folynak arról, hogy vajon milyen hardverre épülnek és milyen funkciókkal rendelkeznek az Apple új termékei. Azonban sokakban felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg szükség van évente egy új eszköz piacra dobására? A kérdés most az iPad 2 közelgő premierje miatt aktuális. "A jelenlegi piaci helyzetben az Apple-nek voltaképpen nincs szüksége egy innovatív iPad-utódra" - összegezte véleményét Saverio Romero elemző, a Frost & Sullivan piackutató cég munkatársa.
A szakember szerint a korábbiaknál magasabb minőségű kijelző minden tábla PC-gyártó kívánságlistájának az elején található, ezért valószínűleg az Apple is módosítani fog rajta. A javított kijelző mellett a másik kitörési pont a különleges szemüveg nélkül használható 3D-s technológia integrálása lehet, amire a Nintendo és az LG mutatott példát. "A 3D kétségtelenül rendkívül érdekes az Apple számára, mivel ennek segítségével a játékokban új felhasználói élményeket lehet kínálni. Azt ugyanakkor kétlem, hogy a vállalat az iPad 2-be integrálná a technológiát" - közölte Romero.
Az elemző hangsúlyozta: nem valószínűsíthető, hogy az új termék kapcsán az almás társaság túlzottan nyitna a szilárdtestes adattároló technológiák felé, ez alól kivételt jelenthet az SD-memóriakártyák beépítése és alkalmazása. Azonban, ha figyelembe vesszük a konszern eddigi stratégiáját, ami arra irányult, hogy az iOS egy zárt operációs rendszer legyen és a nagyobb adattároló kapacitást csak drágán lehessen megvásárolni, akkor egy ilyen lépés szintén kevéssé valószínű. A legfontosabb kérdés azonban Romero szerint, hogy vajon a tengerentúli cég akar-e egy igazán úttörő iPad-utódot felmutatni, ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy az iPad még mindig könnyedén lépést tart a konkurensek termékeivel.
"Az igazság az, hogy az Apple-nek jelenleg alig kell valamin változtatnia ahhoz, hogy piacvezető maradjon. A vállalatnak sem a márkát, sem az eszközt és a hozzá tartozó alkalmazás-rendszert figyelembe véve nincsen semmilyen problémája. Az iPad legerősebb konkurenciája a Motorola Xoom mellett a Samsung Galaxy Tab családja. A dél-koreai IT-társaságnak sok tapasztalata van a szórakoztató elektronikai területen, de ugyanakkor képes volt a Google egyik vezető partnerévé válni. Ezen túl az elmúlt hónapokban rendkívül sokat foglalkozott az imázsa ápolásával. Ez pedig most fizetődik ki" - elemezte a jelenlegi helyzetet a szakember.
Mindig komoly találgatások folynak arról, hogy vajon milyen hardverre épülnek és milyen funkciókkal rendelkeznek az Apple új termékei. Azonban sokakban felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg szükség van évente egy új eszköz piacra dobására? A kérdés most az iPad 2 közelgő premierje miatt aktuális. "A jelenlegi piaci helyzetben az Apple-nek voltaképpen nincs szüksége egy innovatív iPad-utódra" - összegezte véleményét Saverio Romero elemző, a Frost & Sullivan piackutató cég munkatársa.
A szakember szerint a korábbiaknál magasabb minőségű kijelző minden tábla PC-gyártó kívánságlistájának az elején található, ezért valószínűleg az Apple is módosítani fog rajta. A javított kijelző mellett a másik kitörési pont a különleges szemüveg nélkül használható 3D-s technológia integrálása lehet, amire a Nintendo és az LG mutatott példát. "A 3D kétségtelenül rendkívül érdekes az Apple számára, mivel ennek segítségével a játékokban új felhasználói élményeket lehet kínálni. Azt ugyanakkor kétlem, hogy a vállalat az iPad 2-be integrálná a technológiát" - közölte Romero.
Az elemző hangsúlyozta: nem valószínűsíthető, hogy az új termék kapcsán az almás társaság túlzottan nyitna a szilárdtestes adattároló technológiák felé, ez alól kivételt jelenthet az SD-memóriakártyák beépítése és alkalmazása. Azonban, ha figyelembe vesszük a konszern eddigi stratégiáját, ami arra irányult, hogy az iOS egy zárt operációs rendszer legyen és a nagyobb adattároló kapacitást csak drágán lehessen megvásárolni, akkor egy ilyen lépés szintén kevéssé valószínű. A legfontosabb kérdés azonban Romero szerint, hogy vajon a tengerentúli cég akar-e egy igazán úttörő iPad-utódot felmutatni, ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy az iPad még mindig könnyedén lépést tart a konkurensek termékeivel.
"Az igazság az, hogy az Apple-nek jelenleg alig kell valamin változtatnia ahhoz, hogy piacvezető maradjon. A vállalatnak sem a márkát, sem az eszközt és a hozzá tartozó alkalmazás-rendszert figyelembe véve nincsen semmilyen problémája. Az iPad legerősebb konkurenciája a Motorola Xoom mellett a Samsung Galaxy Tab családja. A dél-koreai IT-társaságnak sok tapasztalata van a szórakoztató elektronikai területen, de ugyanakkor képes volt a Google egyik vezető partnerévé válni. Ezen túl az elmúlt hónapokban rendkívül sokat foglalkozott az imázsa ápolásával. Ez pedig most fizetődik ki" - elemezte a jelenlegi helyzetet a szakember.