Szekeres Viktor

Párizsból szeretettel - Travolta kopasz és lő

A Taken - Elrabolva rendezője nagy sikere után gyorsan rendezett még egyet. Luc Besson megmaradt producernek, de Liam Neeson helyett John Travolta jött.

Hogy tetszett a Párizsból szeretettel?
  • Tetszett, jó film
  • Közepes lett
  • Gyengén sikerült
Egy olyan világban, ahol egyes filmeket a rendező vagy némelyik szereplő nevével is el lehet adni, vajon mi kell ahhoz, hogy a világszerte hatalmas sikert arató és 226 millió dollárt jövedelmező alkotás rendezőjének új filmje alig 50 milliót hozva hasaljon el? Valószínűleg egy nagyon rossz film. Pedig a Párizsból szeretettel esetében minden adva volt a sikerhez és a minőséghez is. Pierre Morel francia rendező akciófilmes operatőrként indult (War, Szállító A nyakörv), majd a B13 - A bűnös negyeddel elkészített egy meglepően jó és a parkournak köszönhetően élvezetes Menekülés New York-ból utánérzést, hogy aztán az Elrabolva című Liam Neeson-bosszúfilmmel végleg ismertté tegye a nevét.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Morel egy Taken után bármit rendezhetett volna bárkivel, azonban producere, Luc Besson rövid pórázra fogta, s hozzávágott egy saját ötlete alapján készült forgatókönyvet, aminek az volt a címe, hogy Párizsból szeretettel. Főszereplőnek még John Travoltát is megszerezték (a hajára már nem volt elég pénz), hogy Jonathan Rhys Meyersszel alkossanak furcsa akcióhős-párost. A gond mindössze az volt, hogy Morel sem tud mindenféle alapanyagból várat építeni.

A Párizsból szeretettel természetesen Párizsban játszódik és egy nagykövetségi asszisztensről szó, aki "másodállásban" kezd beletanulni a hírszerző szakmába is, bár egyelőre csak rendszámok cserélgetéséig jutott. Emberünk kap is egy hirtelen jött megbízatást, miszerint egy amerikai titkosügynököt kell kihoznia a reptéri vámosok karmából, majd kísérgetnie jobbra és balra, míg az a munkáját végzi.

Na, nem mintha Travolta karakterének segítségre lenne szüksége, hiszen tipikusan a szuperember, vérprofi, hibázni képtelen, IDDQD-módban daráló titkosügynököt testesíti meg, amilyet Tom Cruise is volt a Kéjjel-nappalban. A sofőrködésre kárhoztatott titkár persze idővel túllép a rácsodálkozáson és felveszi a kesztyűt, a néző azonban már a film elején sejti, hogy itt valami nagyon félresikerült. És nem csak azért, mert a két színész nem egymással játszik, hanem egymás mellett, alig van köztük vibrálás.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Nem kell minden akciófilmet in medias res kezdeni, de a Párizsból szeretettel startja olyannyira andalító és érdektelen, hogy az ember nem is érti, miért nem vágták ki a szemétbe. Valahogy feleslegesnek tűnik egy 90 perces AKCIÓfilmben 20 percet a karakterek megalapozására szánni. Aki persze a felvezetés végére nem alszik el, az utána belemerülhet az akciózásba, más kérdés, hogy a lövöldözéseknek nincs sok értelmük, nem nagyon magyarázzák meg, hogy miért történnek az események, nincs egy konkrét cél vagy főgonosz - ezek nélkül pedig a nézőhöz nehéz közel hozni a filmet. Egész egyszerűen csak azt látjuk, hogy Travolta megy és véletlenszerűen lelő vagy megver sok embert, hol kínaiakat, hol francia bennszülötteket, esetleg palesztinokat.

Mindezt persze úgy teszi, hogy közben egy tinifiú személyiségével rendelkezik, olyan mondatok hagyják el a száját, melyek a film komédia jellegét hivatottak erősíteni, azonban már a középiskolában is cikinek számítottak - még a jelen fiataljainak zöme sem fogja viccesnek találni a figurát (a fantáziátlanság mélypontja a teljesen hasracsapásszerű Ponyvaregény-utalás), kedvelhetőnek meg főleg nem. És, ha a két színész, plusz az említett felvezetés sem tudja szimpatikussá tenni a főszereplőket, akkor a készítők sem várhatják el a nézőtől, hogy aggódjon vagy izguljon értük.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A minden koherenciát nélkülöző akciójelenetek közepette a szereplők szájából hallhatunk olyan zseniális és pátosszal teli mondatokat is, mint a "Mi van, ha ennek sosem lesz vége?", és pontosan ez az, ami a néző fejében is megfordul: Mi van, ha ez a film sosem fog véget érni? Azonban a film véget ér és szerencsére az utolsó 20 perc majd háromnegyede már kifejezetten élvezetesre sikeredett, kár, hogy minden a klasszikus kotta szerint zajlott, meglepni már nem sikerült senkit. (Illetve mégis, hiszen a páncélöklös autós üldözésnél igazi felüdülés volt, hogy nem a két főszereplő ült az kocsiban, hanem csak egyikük, s mellett egy teljesen véletlenszerű mellékszereplő mutatott be mindenféle, általában a főhősnek dukáló kunsztot a kormány mögött.)

A Párizsból szeretettel egy nagyon buta akciófilm lett - ez még nem is lenne baj, azonban nem is élvezhető, ezért adná magát, hogy senkinek ne ajánljuk. Viszont kár lenne tagadni, hogy olykor az ember olyan hangulatba kerül, hogy a faékegyszerűség érzését egy film segítségével kívánja megtapasztalni, s nincs kedve a régi klasszikusok újranézéséhez. Nos, ekkor, de csakis ekkor, lehet, hogy a Párizsból szeretettel betalálhat - az autós jelenetek végülis elég dinamikusak. De aki csak a Taken sikere miatt érdeklődik az új Morel-film iránt, az inkább mondjon le róla.
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Párizsból szeretettel (From Paris with Love)
színes, feliratos, francia akciófilm, 92 perc, 2010
16 éven aluliak számára a megtekintése nem ajánlott

rendező: Pierre Morel
forgatókönyvíró: Adi Hasak, Luc Besson
zeneszerző: David Buckley
operatőr: Michel Abramowicz
producer: Luc Besson, India Osborne

szereplők:
John Travolta (Charlie Wax)
Jonathan Rhys-Meyers (James Reece)
Kasia Smutniak (Caroline)
Richard Durden (Bennington nagykövet)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • chuky123 #43
    Nem rossz film film. Nem egy világmegváltó de aki pörgős akciófilmre vágyik az nézze meg nem fog benne csalódni. Travolta meg nagyon keményen néz ki kopaszon.
  • jaspercry #42
    Szerintem nézhető,sőt Travolta ,ahogy öregszik egyre jobban alakít,és jó nézni milyen szerepeket szív fel,es azt ,hogyan teszi(kicsit 90es évek feelingje Die Hard)
    Aki szereti a Travoltát ,annak fog tetszeni ez a film is!
    Stori jó, még csavarok is vannak benne,de a vége ténleg nem sikerült túl jól(úcsó 10-15perc)
    de azért 10ponból 7-et nálam megkapja.
    Tegnap megnéztem angolnyelven magyar felirattal 720p-be :)
    (adjátok itt a tippeket, mit nézzen meg az ember mozi helyett otthon)
  • Aldo Moro #41
    Az a problémád, hogy nem nyelem le, hogy degradáló kifejezéseket használsz. Aztán, amikor téged is hasonlóval illet valaki, akkor jön a személyeskedés, a másik értelmi képességeire való burkolt utalás. Persze, értem én, hogy az önmegvalósítás nagy dolog, csak az olyan magatartás forma, amely egy interakciós közegben egyből agresszióval kezd, sérteget, aztán ha megkapja hasonló módon, még tesz rá egy lapáttal, legalábbis valamilyen kompenzációra utal. Ekkor szokott előfordulni, hogy már nem is a témához ír az illető, csak a másikkal van elfoglalva. Ha megnézed, másodjára is próbáltam neked elmagyarázni a mondandóm lényegét. Nem tudom sikerült-e megértened? Erre te mivel jössz? Na, ez az, ami gyerekes.
  • kalapos01 #40
    Legalább megtudtam, hány éves vagy, így már érthető a logika. Mert mindenki tudja, melyik korosztály szokott arra, hogy "Hülye vagy.", úgy reagálni, hogy "Te vagy a hülye."
  • Aldo Moro #39
    Ez egy elég gyengeelméjű hozzászólás volt. Már bocs, csak amilyen a mosdó, ugye... Na, talán másodjára: szóval, a tisztelt cikkíró magasztalja a B 13 című hulladékot, ezt meg jól lehúzza. Két dolog következhet ebből. Ez a film még annál is rosszabb, bár a másikat akkor sem kell az egekbe emelni, vagy esetleg jobb, és rosszul látja a kritikus. Mivel viszont a B 13-nál már nincs alább, az első változat rögtön kiesik. Tegnap amúgy megnéztem, ha másért nem, Travoltáért érdemes megnézni. Nekem bejött.
  • Elk Hunt #38
    Hmm nekem az ilyen jellegű filmek közül Bourne filmek tetszettek. Mármint az előzőekben írt közelharci jelenetek, bár azt meg kell jegyezni, hogy mindegyiknek szép volt koreográfiája. A valóság meg más lapra tartozik...
  • kalapos01 #37
    Ez így elég gyengeelméjű logika, hiszen a józan paraszti ész azt mondatná az emberrel, hogy ez még annál is szarabb.
  • Aldo Moro #36
    "a B13 - A bűnös negyeddel elkészített egy meglepően jó..." Na, az ritka nagy fostos film volt. Ebből kiindulva ez nem is lehet olyan rossz.
  • Wittgen #35
    Még annak idején én is megnéztem angol nynelven, szerintem oltári jó film. Travoltának meg különösképpen jól áll ez a fizimiska és a kemény faszagyerek szerep.
    Azzal sem értek egyet, hogy agyatlan mészárlással és ide-oda futkosással van tele a film, ha valaki figyelt, akkor láthatta az ok-okozatokat.
    A film végi autós jelenet meg külön tetszett.

    Off:
    A Taken egy oltári jó film volt, rendes rendezői és színészi munkával, valamint remek koreográfiákkal. És volt sztorija.

    Minden filmnek van sztorija, ha más nem, akkor annyi, hogy kefélnek benne. Az is sztori, max egysoros.
  • hitman08 #34
    Kellemes akciómóka a mozi, Travolta idióta pofáin, szövegein mindig röhögnöm kellett. A lövöldözések elég profin lettek megoldva, végig pörög a film. Ahogy a váza kokóval végigrohannak a városon, elég vicces elem benne. A sztori igazán könnyen értelmezhető, mivel egy darab cetlin elfér, nem hinném, hogy sokkal többet várna tőle a nézők többsége. Az, hogy nem rágják a szánkba, mi is készül, szerintem inkább ad a filmhez, mintsem elvonna az élvezhetőségéből.
    Tökéletes, agyat nélkülöző kikapcsolódás stílusos megoldásokkal, a francia íz ismét amerikaival keveredik, amiből legtöbbször hasonlóan korrekt munkák születnek.
    Zárójelben említem meg, hogy nem ártana az SG.hu-nak egy filmekhez jobban szagoló egyént begyűjtenie a kritikák írásához. Nem azért mondom, mert nem egyezik a véleményünk, egyszerűen egyes dolgokkal illik tisztában lenni, és úgy értékelni, ha már filmek "elemzésével" foglalkozik az ember. No meg nem árt visszaolvasni sem olykor, hátha akadnak nyelvhelyességi hibák a szövegben...