Ötvös Tibor
A PC-sek fele digitálisan vásárol játékot
A jelek szerint a korábban még lenézett és sokak szerint teljesen felesleges digitális terjesztés beváltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen egy friss kimutatás szerint a 2009-ben megvásárolt PC-s játékok 48 százalékát ilyen formában vették meg a játékosok.
A felmérést az NPD végezte és ebből adódóan a fenti szám kifejezetten az amerikai piacra vonatkozik. Ám ennek ellenére kifejezetten érdekes, hogy a tavaly PC-re eladott 44,8 millió programból "csak" 23,5 millió volt dobozos, a többi digitális disztribútoroktól került a játékosokhoz.
A legsikeresebb természetesen a Valve által működtetett Steam, de szorosan ott van a nyomában a Direct2Drive és a Blizzard saját honlapja is. Elemzők előrejelzése szerint a fejlődés megállíthatatlan és hamarosan egyszerűen nem éri majd meg dobozos változatban is megjelentetni egy játékot.
A felmérést az NPD végezte és ebből adódóan a fenti szám kifejezetten az amerikai piacra vonatkozik. Ám ennek ellenére kifejezetten érdekes, hogy a tavaly PC-re eladott 44,8 millió programból "csak" 23,5 millió volt dobozos, a többi digitális disztribútoroktól került a játékosokhoz.
A legsikeresebb természetesen a Valve által működtetett Steam, de szorosan ott van a nyomában a Direct2Drive és a Blizzard saját honlapja is. Elemzők előrejelzése szerint a fejlődés megállíthatatlan és hamarosan egyszerűen nem éri majd meg dobozos változatban is megjelentetni egy játékot.