Szekeres Viktor

Rémálom az Elm utcában - Freddy visszatért

Az egyik legjobb tinihorror is kiérdemelte, hogy remake készüljön belőle, a rajongók pedig megnyugodhattak, hiszen Freddy-t sem akárki alakíthatta.

A legtöbb horrorfeldolgozásos cikkben megemlítettük, hogy mostanság ez a divat, a közönség vevő rá, így mindenképp van létjogosultsága a remake-eknek, azonban ezzel kapcsolatban mindenképp nyilatkozni kell a végeredmények minőségéről is. Az ugyanis távol áll a valóságtól, hogy mindegyik újrafilm rossz lenne, vagy rosszabb, mint az eredeti. Általában az igaz ezekre az alkotásokra, hogy ha jó horrorból készültek, akkor gyengék lettek, ha pedig közepes vagy gyenge az alapanyag, akkor nem egyszer kifejezetten jók lettek. Példákat előbbi esetre dögivel lehetne sorolni, de utóbbira is akad, mint a Sziklák szeme és az Utolsó ház balra.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Érdekes módon ez utóbbi két remake, a jobban sikerültek, Wes Craven korai munkái alapján készültek. Ha másért nem, ezért is lehetett reménykedni abban, hogy a mester 1984-es tinihorror-alapvetése, a Rémálm az Elm utcában is jó kezekbe került. Hát..., ízlés kérdése. Samuel Bayer elsőfilmes videóklip-rendező, aki korábban a Garbage-nak, a The Offspringnek, a Green Day-nek és a Metallicának is dolgozott - nagyjából lehetett is tudni, hogy milyen lesz az új Rémálom. Bér azért a remény szikrája pislákolt, hiszen Bayer első videóklipje a Nirvana Smells Like Teen Spirit című számához készült, ami nem egyszer első helyen végzett az MTV "Minden idők legjobb..." listáján.

A film történetéről elég annyit tudni, hogy egy gyerekgyilkosról szól, aki álmában fenyegeti a tiniket. Persze idővel a tini megtudják egymásról, hogy ugyanaz a rém fenyegeti őket, s elkezdenek nyomozni, hogy még időben megállítsák a vérengzést. A történet tehát ismert, főleg, hogy az eredeti film 6+1 részt élt meg, de később még Freddy kapott egy Jasonnel közös epizódot is. A reboot, illetve inkább a remake tehát Rémálom 9-nek is felfogható.

Hiába kezdődik remekül a film, hiába kezd el bizakodni a néző, hogy most valami jó fog történni vele, hamar visszazuhan a rögvalóságba, s rádöbben, hogy ez a feldolgozás sem más, mint a többi. S ennek a következtetésnek csak egy része kenhető az esetlen, félszeg karakterekre, esetleg színészekre, a többit muszáj a rendezőre és az íróra fogni. Ugyanis az új Rémálom az Elm utcában iszonyatosan (forgató)könyvszagú lett, nagyon szájbarágós, leckefelmondós. Olykor 10-15 másodperces jelenetek váltják egymást teljesen feleslegesen, melyeknek funkciója mindössze annyi, hogy egyetlen egy információt a néző tudomására hoznak. Márpedig, aki csak ilyen töredezett szerkezet mellett képes megvalósítani az informálást, az valamit rosszul csinál.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!



Hogy tetszett a Rémálom az Elm utcában?
  • Tetszett, jó film
  • Közepes lett
  • Gyengén sikerült
A rémisztgetések egy részével természetesen nincs gond, bár valljuk meg, hogy megfelelő atmoszféra híján a néző nem nagyon tud úgy elmerülni a filmbe, hogy hassanak az effélék. Látványilag természetesen a 2010-es film többet kínál, mint 26 éves elődje, de a testnedvek oltárán valamiért feláldozták Freddy piros-zöld pulcsis karakterét, aki közel sem olyan ördögi, ütődött, mint a régi filmekben. Egyszerűen csak elvan, mond pár jó egysorosat, nyiszál kettőt-hármat és kész. Nem az ölésen jár az esze, hanem azon, hogy felidézze áldozatainak a múltat, hogy ezzel kvázi magát nyírja ki.

Freddy visszatérése tehát inkább az Ómen-remake fiaskójával fémjelezett vonulatba illeszthető. Pedig tavaly, Michael Bay produkciós cége, a Platinum Dunes képes volt egy teljesen korrekt Péntek 13-feldolgozást készíteni, mely nem csak szolgai másolásból állt, hanem hozott új dolgokat is. A Rémálom az Elm utcában újdonságai sajnos minimálisak, egyedül a karakterek elhullásának sorrendjén lehet egy tizedmásodpercre meglepődni, de minden egyéb gépiesen, fantáziátlanul működik. Pedig, ha valahol, hát a Rémálomban el lehetett volna játszadozni az álomjelenetekkel...

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A 2010-es Rémálom az Elm utcában gyenge film lett, hatalmas csalódás. Előtudás nélkül talán valamennyire (mondjuk egy közepes szinten) élvezhető lehet, de a 84-es verzió ismeretében kifejezetten meglepetések nélküli, mindössze Freddy háttértörténete jelenthet érdekességet. S mindez nem Freddy-n múlik, felesleges volt tehát aggódni, hiszen Jackie Earle Haley megtette, amire képes volt, s bár önhibáján kívül nem villoghatott, de nem is miatta úszott el a hajó. A kudarc oka a rendező volt, aki képtelen volt megteremteni az igazi Rémálom-hangulatot.

Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Rémálom az Elm utcában (A Nightmare on Elm Street)
színes, feliratos, amerikai horror, 98 perc, 2010
18 éven aluliak számára nem ajánlott

rendező: Samuel Bayer
forgatókönyvíró: Wesley Strick, Eric Heisserer
zeneszerző: Steve Jablonsky
operatőr: Jeff Cutter
producer: Michael Bay, Andrew Form, Bradley Fuller

szereplők:
Jackie Earle Haley (Freddy Krueger)
Rooney Mara (Nancy Thompson)
Kyle Gallner (Quentin Smith)
Katie Cassidy (Chris Fowles)
Thomas Dekker (Jesse Braun)
Kellan Lutz (Dean Russell)
Clancy Brown (Alan Smith)
Connie Britton (Marge Thompson)


Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • BlueRain #30
    De őszíntén szólva a mániákus zsaruból elbínák egy remaket, az scak jobb lehet. A régi se rossz, de egy felújított változatt tutira ütne...bár ki tudja:)
  • BlueRain #29
    A remake nem is lenne baj, ha esetleg olyan ember csinálja meg, aki tényleg ért hozzá. Mondjuk Freddyt szívesebben adtam volna a 2003-as texas-i láncfűrészes remake rendezőjének a kezébe. 100%, hogy überelte volna az eredetit és a rajongók se panaszkodnának annyit, erre megkapja egy kezdő az egyik legnagyobb horrorlegendát. Vicc. Remélem, a mániákus zsaru vagy a gonosz halott remaket már nem ő csinálja. Mert valszeg ezek is lesznek egy-két éven belül.
  • BlueRain #28
    igazad van, hirtelen kevertem a péntek 13 remake rendezőjével:P
    engem nem zavar, ha egy remakenek vannak saját gondolatai, csak azért legyen már méltő az elődhöz, ne egy totál átírt változat. Bayer azt nem kibővítette, hanem tényleg a saját gondolatai szerint csinálta forgatta újra, meghazudtolva ezzel az eredeti verziót. Ennyi erővel miért nem az utcán verték szét Freddyyt és gyújtották fel? Nem ez van az eredetiben, de a remakben olyan eltérések vannak, hogy ez símán belefért volna.
  • winnie #27
    "Bayer viszont horrorlegendákat dob a szemétbe és újraalkotja őket."

    szegény bayernek ez az első filmje.

    "gy egész mitólógiát írt át a saját szája-íze szerint. Ezt a film marhára nem lett remake"

    nem írt semmit, ő nem író. olyat pedig még nem olvastam, hogy az zavar valakit, hogy egy feldolgozásnak vannak saját gondolatai, nem csak egy az egyben másolat. ennek örülni kéne, nem?
  • BlueRain #26
    nekem ezért nem jön be ez az új.
  • BlueRain #25
    Haley pedig nem tudta visszadni az eredeti Krueggert, de ez inkább a rendező hibája. Aki nem ismeri a régi öreg Freddyt, annak persze, hogy oké a film, de én ha ezerszer nem láttam az az összes részt, akkor egyszer sem.
  • BlueRain #24
    Nálam Bayer tisztára, mint Uwe Boll, csak rosszabb. Boll rém rossz játékadaptációkat csinál, meg egyébként is gáz filmeket, kivéve a Seed és a Postal az még elment. Bayer viszont horrorlegendákat dob a szemétbe és újraalkotja őket. Jasont még el lehetett viselni, hiszen azt épp, hogy el tudta cseszni, de ettől függetlenül tűrhető volt. Freddy-nél viszont nem csak azt a jellemet, személyiséget cseszte el, ami miatt anno sztár lett, de egy egész mitólógiát írt át a saját szája-íze szerint. Ezt a film marhára nem lett remake, csak egy 8. résznek felfogható valami, amiben le van koppintva jó pár a rész az eredeti elm utcából. De semmiképp sem annak a feldolgozása, még csak történetvezetés szempontjából sem. Hogyx a régi részek inkább voltak vígjátékok? Ja, sokan mondják, de éppen a régi részek poénjai és freddy elborult fekete humorja és beszólásai miatt lett ő a horrorvilág egyik legmeghatározóbb ikonja.
    Ez egy rossz feldolgozás, de mondjuk a régi sem valami nagy szám, viszont még mindig ezerszer jobb, mint ez a szemét. Hogy miért jobb a régi Freddy? Hasonlítsátok össze az Elm utca 3 Freddyjét és az újat. Totál eltérő személyiségek.
  • winnie #23
    szerencse, hogy kevés olyan ostoba ember van, aki felháborodik azon, hogy ha valaki dolgozik, ha több hónapot rászán egy munkára, akkor pénzt kap a meló minőségétől függetlenül. réééég rossz lenne, ha minden munkavállaló csak akkor kapna fizetést, ha valaki felülről rábólint az elvégzett munkára. biztos, ha te kerülnél ilyen helyzetbe, fel lennél háborodva és mutogatnál másokra, hogy szerintük jó munkát végeztél. de hiába.
  • Zoliz #22
    Szerintem is szentségtörés. A rendezőt börtönbe vetni erkölcstelenség miatt, hogy ezért a hányadékért pénzt kért... És én még elmentem rá moziba
  • Flint Sullivan #21
    Arra utaltam, akik soha nem látták a régit, arra az új generációra gondoltam...