Felföldi Beáta
Két hónap alatt két millió iPad kelt el
A cégnek folyamatosan sikerült fenntartania a készülék iránti érdeklődést az első hónap óriási sikerei után is. Világszerte nagyon várták a készülék megjelenését, ami az amerikai igények miatt késett Európában és Ázsiában.
Az Apple bejelentette, hogy az elmúlt 60 napban több mint 2 millió iPadot adtak el. Az Egyesült Államokban április 3-tól lehetett a készüléket kapni, míg Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Spanyolországban, Svájcban és Nagy-Britanniában csak a múlt héten mutatkozott be az eszköz. Júliustól kilenc másik országban jelenik meg és még több országban férhetnek majd hozzá az év végéig.
"Az emberek világszerte ugyanúgy csodálják az iPadot, ahogyan mi is" - nyilatkozta Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója. "Értékeljük az emberek türelmét és keményen dolgozunk azon, hogy eleget tehessünk minden igénynek. A cég közleménye szerint használatával a felhasználók jobban élvezhetik miközben szörföznek a neten, ebook-ot olvasnak, videót néznek, játszanak vagy zenét hallgatnak. Az érzést segíti, hogy a készülék sokkal könnyebb, mint bármely laptop és rendkívül vékony, alig több, mint egy centiméter. Mindezt megszakítások nélkül a 10 órás üzemideje miatt. A fejlesztők már több, mint 5000, a multitouch felületet kihasználó szoftvert készítettek, és a cég szerint nemsokára majdnem mind a 200 000 alkalmazást ugyanúgy élvezhetjük az iPadon is, mint az iPhone-on és az iPod touchon.
Az Apple az iPhone-nal elérte, hogy megváltozzon a mobiltelefon fogalma: megjelentek a "régi" és az "új" okostelefonok és most az iPad bemutatásával a számítógépek világát is a feje tetejére állíthatják. Egyre világosabb, hogy rengeteg olyan dolog van egy számítógépen, amit egy átlagos felhasználó soha nem tud kihasználni. Ezzel szemben az Apple célja az egyszerűség és a felhasználóbarát felület. És olyan dicséretek besöprése, mint a "még az anyukám is tudja használni", amit egy afrikai szoftverfejlesztő nő jelentett ki az iPad európai debütálásán.
"A hivatalos magyarországi értékesítés kezdetének továbbra sincs konkrét időpontja" - mondta el Haász Nóra, a Morpho Communications munkatársa. Az Amerikán kívüli értékesítés a teljes forgalom 43 százalékát, évi 3,5 millió iPad eladását hozhatja az Apple-nek, véli a torontói RBC piackutató cég. A három legnagyobb piac az USA, 4,7, millió, Franciaország, 805 ezer és Nagy-Britannia, 585 ezer darabos értékesítéssel. A külföldi vevőknek valamivel mélyebben kell a zsebükbe nyúlniuk az áhított miniszámítógépért: míg az USA-ban 500 dollárról indul az ár, addig Japánban 49 ezer jenről (535 dollár), Európában pedig 500 euróról (615 dollár).
Az Apple bejelentette, hogy az elmúlt 60 napban több mint 2 millió iPadot adtak el. Az Egyesült Államokban április 3-tól lehetett a készüléket kapni, míg Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Spanyolországban, Svájcban és Nagy-Britanniában csak a múlt héten mutatkozott be az eszköz. Júliustól kilenc másik országban jelenik meg és még több országban férhetnek majd hozzá az év végéig.
"Az emberek világszerte ugyanúgy csodálják az iPadot, ahogyan mi is" - nyilatkozta Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója. "Értékeljük az emberek türelmét és keményen dolgozunk azon, hogy eleget tehessünk minden igénynek. A cég közleménye szerint használatával a felhasználók jobban élvezhetik miközben szörföznek a neten, ebook-ot olvasnak, videót néznek, játszanak vagy zenét hallgatnak. Az érzést segíti, hogy a készülék sokkal könnyebb, mint bármely laptop és rendkívül vékony, alig több, mint egy centiméter. Mindezt megszakítások nélkül a 10 órás üzemideje miatt. A fejlesztők már több, mint 5000, a multitouch felületet kihasználó szoftvert készítettek, és a cég szerint nemsokára majdnem mind a 200 000 alkalmazást ugyanúgy élvezhetjük az iPadon is, mint az iPhone-on és az iPod touchon.
Az Apple az iPhone-nal elérte, hogy megváltozzon a mobiltelefon fogalma: megjelentek a "régi" és az "új" okostelefonok és most az iPad bemutatásával a számítógépek világát is a feje tetejére állíthatják. Egyre világosabb, hogy rengeteg olyan dolog van egy számítógépen, amit egy átlagos felhasználó soha nem tud kihasználni. Ezzel szemben az Apple célja az egyszerűség és a felhasználóbarát felület. És olyan dicséretek besöprése, mint a "még az anyukám is tudja használni", amit egy afrikai szoftverfejlesztő nő jelentett ki az iPad európai debütálásán.
"A hivatalos magyarországi értékesítés kezdetének továbbra sincs konkrét időpontja" - mondta el Haász Nóra, a Morpho Communications munkatársa. Az Amerikán kívüli értékesítés a teljes forgalom 43 százalékát, évi 3,5 millió iPad eladását hozhatja az Apple-nek, véli a torontói RBC piackutató cég. A három legnagyobb piac az USA, 4,7, millió, Franciaország, 805 ezer és Nagy-Britannia, 585 ezer darabos értékesítéssel. A külföldi vevőknek valamivel mélyebben kell a zsebükbe nyúlniuk az áhított miniszámítógépért: míg az USA-ban 500 dollárról indul az ár, addig Japánban 49 ezer jenről (535 dollár), Európában pedig 500 euróról (615 dollár).