Alex

Sony-kompaktok cserélhető objektívvel

Új α digitális fényépezőgépeket jelentett be a Sony, melyeknél a DSLR gépekre jellemző képminőséget és érzékenységet ígér kompakt méretben.

A japán cég közleménye szerint az α család részeként az NEX-5 és NEX-3 gépek DSLR képminőséget biztosítanak a cserélhető objektívek kényelmével párosítva. A készülékek a karcsú kialakításnak köszönhetően elférnek egy dzseki zsebében vagy kis táskában is. A hagyományos DSLR gépekkel összehasonlítva nagy különbség, hogy a tükör nélküli kialakítás miatt a ház mélysége pusztán 24,2mm (NEX-5) a legkeskenyebb részen. Az NEX-5 erős, könnyű magnézium házat kapott, mellyel a világ legkönnyebb és legkisebb cserélhető objektíves fényképezőgépe címet viselheti egy ideig.


Mindkét fényképezőgép szívében az új fejlesztésű Exmor APS HD CMOS szenzor kapott helyet, melynek felbontása 14,2 megapixel. Az álló és mozgóképek finomítását a cég BIONZ processzora végzi, amely ugyancsak a DSLR gépek esetében megszokott sebességgel végzi autofókusz, illetve minimális expozíciós válaszidővel kapcsolatos teendőit. Mindkét készülékkel gyorsmozgású jelenetek megörökítése is lehetséges, hiszen az akár 7 kép/mp sorozatfelvételi képesség elegendő teljesítményt ad ehhez (AF/AE fix az első kockáktól kezdve).

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A kezelőfelület a "sosem tévedek el" menü-koncepciót követi - ezt később más Sony-termékek is meg fogják kapni. Az expozíciós beállítások vezérlőtárcsával és két másik gomb segítségével érhetőek el. A tárcsát eltekerve például a fókusztávolság változása is nyomon követhető az LCD-n látható élő előnézeti képben. További segítség a fényképezéssel most ismerkedőknek az a súgó menü, amely tippekkel és közvetlen útmutatásaival támogatja tulajdonosát. A képek illetve a menü beállításai egy 7,5 cm-es képátlójú LCD kijelzőn jelennek meg, mely fekvő és álló pozícióban is használható a gép pozíciójától függően. A magas kontrasztú képernyő automatikus fényerőállítással rendelkezik.

A gépek képesek HD minőségű videórögzítésre, ehhez egy különálló "Movie REC" gomb került rájuk. A NEX-3 1280 x 720-as felbontásban, sztereó hanggal rögzít, amelyet MPEG4 fájlként ment el. Az NEX-5 viszont már Full HD-képes (1920 x 1080i), és AVCHD fájlokat kreál. Opcionális lehetőségként mindkét géphez csatlakoztatható sztereó mikrofon. Panorámakép készítéséhez elég csak az exponálógombot kell lenyomni, és a gépet elhúzni, vagy fel-le mozgatni: a nagysebességű sorozatfelvételeket automatikusan összeilleszti, így akár 23 megapixeles képek is létrehozhatók, akár 226 fokos látószögben is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A DSLR-A550-ben bemutatott Auto HDR még tovább fejlődött. Mindkét masina képes 3 felvételből álló, nagy sebességű sorozatfelvételt rögzíteni és ezeket egy képbe összekombinálni elektronikus úton. Így olyan "High Dynamic Range" (HDR) fotó születik, amely a fényes és az árnyékos területeken is egyedülállóan részletezett. Mindkét gép egy szuperkompakt, küön csatlakoztatható vakuval is rendelkezik, ha a fényviszonyok szükségessé teszik használatát. A további kiegészítők közül az FDA-SV1 optikai keresőt ajánlja a cég közleménye.


A gépre E-bajonettes objektívek csatolhatók. Az E16mm F/2.8-as "pancake" rendkívűl kicsi, ami a hordozhatóság előnyére válik. A befogható képméret a VCL-ECU1 ultraszéles konverterrel még tovább fokozható, míg a VCL-ECF1 halszemoptikával részletgazdag optikai teljesítmény érhető el. Általános célokra az E18-55mm F/3.5-5.6 zoomot szánják, melyben SteadyShotnak képstabilizációs rendszer van. Az NEX-5 és NEX-3 kapható a két említett objektívvel külön-külön, de akár egyben is. Az NEX-5 továbbá rendelkezésre áll opcionális, E18-200 F/3.5-6.3 zoom objektívvel is. Az opcionális LA-EA1 adapterrel további 30 féle α családhoz tartozó objektív és telekonverter csatlakoztatható, valamint az A-bajonett záras objektívek egész sora (kizárólag manuális fókusszal).

Az NEX-5 és az NEX-3 fényképezőgépek a Sonytól 2010 nyarán kerülnek a boltok polcaira.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Lateralus #7
    "egy vacak kompakt meretu lapka hogyan produkal DSLR minoseget"

    Úgy, hogy nem "kompakt" méretű. APS-C méret, mint az átlag Sony, Nikon, Pentax DSLR-ekben.
  • nagylzs #6
    A kiiras szerint "DSLR gépekre jellemző képminőséget és érzékenységet ígér". Nos a cikkben mindent megmagyaraztak, csak azt nem hogy egy vacak kompakt meretu lapka hogyan produkal DSLR minoseget. Errol miert nem irtak semmit? Ez lenne a lenyeg nem?
  • picsirti #5
    Omega: tükör használatával optikai kereső van , aminek a felbontását és képfrissítését nem lehet az LCD-hez hasonlítani... Valamint gyakorlatilag nem terheli az akkut, így 2-3x több képet lehet készíteni, mint LCD-vel.
    Ezenkívül csak tükrös gépeknél van fáziskülönbség alapú élességállítás, ami legalább 3-4x gyorsabb a kontraszt alapúnál.
    Én -többek között- ezért vettem tükröset.
  • Omega #4
    Sosem értettem, hogy mi szükség van a tüköraknára, ha az LCD-n úgyis jobban lehet komponálni? Miért pont úgy vannak megosztva a gépek a kínálatban, hogy a jobb minőségű drágább gépek mind tükrösek, a vacakok pedig nem ?
  • Cat #3
    "Na ennek sok értelme van: kispórolják a tüköraknát, majd ugyanazt egy adapterrel pótolják"

    Gyanítom, a fényképezőgép célcsoportjának nagyon csekély százaléka fog egy-kettőnél több objektívet venni. Pont jól csinálja a Sony: ott van rá a lehetőség, ha valaki nagyon akarja.
  • picsirti #2
    Hát én nem értem ezt a miniatürizálást...
    "A készülékek a karcsú kialakításnak köszönhetően elférnek egy dzseki zsebében"
    Na ja, sok értelme van az üres vázat cipelni obi nélkül :D
    Mert ugye a "palacsintával" még oké, de a 18-200 melyik zsebbe fér bele?
    Vagy: a váz(szerűség) megy a zsebbe, a többi obi+ vaku (már ha ezt annak lehet nevezni...) + egyebek pedig mennek a fotós táskába? Hmm...
    Azonkívül a pehelysúlyú vázra rárakva a nehéz telét, iszonyúan orr-nehéz lesz az egész, amit a markolat hiánya még jobban súlyosbít + röhejesen néz ki.
    Ráadásul a tükör hiánya miatt a képérzékelő néhány mm-re van a bajonett mögött, ami így extra sérülékeny, valamint könnyebben koszolódik.
    A kontrasztalapú élességállítás sokkal lassabb egy DSLR fázis élességállításához képest.
    "Az opcionális LA-EA1 adapterrel további 30 féle α családhoz tartozó objektív és telekonverter csatlakoztatható"
    Na ennek sok értelme van: kispórolják a tüköraknát, majd ugyanazt egy adapterrel pótolják :DDD
  • Ahoy #1
    agyrém.... nagyon tré :D