Napi Online
A Nokiának nincs válasza az iPhone-ra
A befektetők türelmetlenek, nincs válasz az iPhone-ra; a finn vállalat részvényei 20 százalékot veszítettek értékükből két hét alatt - írja a Bloomberg.
A finn társaság csütörtöki közgyűlésén lesz alkalma Olli-Pekka Kallasnvuo vezérigazgatónak, hogy meggyőzze a részvényeseket arról, hogy a Nokia az okostelefonjaival képes lesz felvenni a versenyt az Apple iPhone-jával, a Research in Motion Blackberry-jével és a Google Android szoftverét használó készülékekkel. A jelek azonban nem erre mutatnak. A Nokia hatszor annyit költ kutatás-fejlesztésre, mint legnagyobb riválisa az Apple, de eddig nem sikerült kifejlesztenie egy olyan telefont, amely felvehetné a versenyt az iPhone-nal.
Az évi 7,7 milliárd dolláros k+f kiadás az árbevétel 14 százalékával egyenértékű, mégsem látszik sok haszna. Az Apple csak 3 százaléknyit, 1,3 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre. A Nokia befektetői pedig egyre türelmetlenebbek, hiszen három év alatt sem sikerült megvalósítani ezt feladatot. Miután két héttel ezelőtti negyedéves jelentésében a Nokia profit és forgalom szintjén is elmaradt az elemzői várakozásoktól, a részvényeik ára zuhanórepülésbe kezdett. Két hét alatt 20 százalékot buktak a Nokia papírjai.
A vállalat brandje is sokat veszített értékéből, a frissen napvilágot látott Millward Brown Optimor listán - amely a legnépszerűbb márkákat foglalja össze - 30 helyet csúszott az egy évvel ezelőtti előkelő 13. helye után. A lista szerint a márka az értékéből is jócskán veszített. A 100 legnépszerűbb brand között a leginkább a Nokia márkanévnek csökkent az értéke, 58 százalékkal.A rossz gazdasági adatok arra ösztönözték a finn céget, hogy csökkentse a termékei árát - így 9 hónap alatt átlagosan 44 százalékkal lettek olcsóbbak a készülékek. A csökkenő árak kisebb profitot vontak maguk után és továbbra sem mutatkoztak meg a Microsofttal kötött gyümölcsözőnek remélt kapcsolat eredményei.
A finn társaság csütörtöki közgyűlésén lesz alkalma Olli-Pekka Kallasnvuo vezérigazgatónak, hogy meggyőzze a részvényeseket arról, hogy a Nokia az okostelefonjaival képes lesz felvenni a versenyt az Apple iPhone-jával, a Research in Motion Blackberry-jével és a Google Android szoftverét használó készülékekkel. A jelek azonban nem erre mutatnak. A Nokia hatszor annyit költ kutatás-fejlesztésre, mint legnagyobb riválisa az Apple, de eddig nem sikerült kifejlesztenie egy olyan telefont, amely felvehetné a versenyt az iPhone-nal.
Az évi 7,7 milliárd dolláros k+f kiadás az árbevétel 14 százalékával egyenértékű, mégsem látszik sok haszna. Az Apple csak 3 százaléknyit, 1,3 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre. A Nokia befektetői pedig egyre türelmetlenebbek, hiszen három év alatt sem sikerült megvalósítani ezt feladatot. Miután két héttel ezelőtti negyedéves jelentésében a Nokia profit és forgalom szintjén is elmaradt az elemzői várakozásoktól, a részvényeik ára zuhanórepülésbe kezdett. Két hét alatt 20 százalékot buktak a Nokia papírjai.
A vállalat brandje is sokat veszített értékéből, a frissen napvilágot látott Millward Brown Optimor listán - amely a legnépszerűbb márkákat foglalja össze - 30 helyet csúszott az egy évvel ezelőtti előkelő 13. helye után. A lista szerint a márka az értékéből is jócskán veszített. A 100 legnépszerűbb brand között a leginkább a Nokia márkanévnek csökkent az értéke, 58 százalékkal.A rossz gazdasági adatok arra ösztönözték a finn céget, hogy csökkentse a termékei árát - így 9 hónap alatt átlagosan 44 százalékkal lettek olcsóbbak a készülékek. A csökkenő árak kisebb profitot vontak maguk után és továbbra sem mutatkoztak meg a Microsofttal kötött gyümölcsözőnek remélt kapcsolat eredményei.