SG.hu
Nőtt az internetbanki ügyfelek száma
A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 57%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 64%-kal emelkedett.
A GKI Gazdaságkutató Zrt. és a T-Mobile negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Közleményük szerint a pénzintézetek ebben a negyedévben az internetben rejlő lehetőségeket, az online felület piac-átalakító és ügyfélnövelő hatását is negatívabban látták, mint a korábbi negyedévben.
2007. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 1 millió 316 ezer internet-banki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 12%-kal több mint 3 hónappal, és 57%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2007 végére várhatóan 1,52 millió főre nő a lakossági ügyfelek száma. Az internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 208 ezer volt, ami 8%-os, illetve 64%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Becslésük szerint 2007 végére 243 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.
Az elmúlt időszakban egyre több fórumon jelennek meg olyan hírek, miszerint a pénzintézetek igyekeznek ügyfeleiket (főképp a díjazáson keresztül) az online tranzakciók irányába terelni. Ezt támasztja alá az is, hogy a bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése és a számlainformációk lekérdezése került.
A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a mobilegyenleg feltöltése mellett a befektetési jegyek vásárlása került. Ez utóbbi azt jelzi, hogy a pénzintézetek várakozása alapján a lakossági értékpapír-kereskedelem egyre szélesebb köröket ér el, szélesítve ezzel a lakosság megtakarítási palettáját.
A felmérés 2007 júliusában történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2007 első negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 67%-a a képviseltette magát a felmérésben.
A GKI Gazdaságkutató Zrt. és a T-Mobile negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Közleményük szerint a pénzintézetek ebben a negyedévben az internetben rejlő lehetőségeket, az online felület piac-átalakító és ügyfélnövelő hatását is negatívabban látták, mint a korábbi negyedévben.
2007. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 1 millió 316 ezer internet-banki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 12%-kal több mint 3 hónappal, és 57%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2007 végére várhatóan 1,52 millió főre nő a lakossági ügyfelek száma. Az internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 208 ezer volt, ami 8%-os, illetve 64%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Becslésük szerint 2007 végére 243 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.
Az elmúlt időszakban egyre több fórumon jelennek meg olyan hírek, miszerint a pénzintézetek igyekeznek ügyfeleiket (főképp a díjazáson keresztül) az online tranzakciók irányába terelni. Ezt támasztja alá az is, hogy a bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése és a számlainformációk lekérdezése került.
A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a mobilegyenleg feltöltése mellett a befektetési jegyek vásárlása került. Ez utóbbi azt jelzi, hogy a pénzintézetek várakozása alapján a lakossági értékpapír-kereskedelem egyre szélesebb köröket ér el, szélesítve ezzel a lakosság megtakarítási palettáját.
A felmérés 2007 júliusában történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2007 első negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 67%-a a képviseltette magát a felmérésben.