Gyurkity Péter

Bemutatta 4x4 platformját az AMD

Valódi négymagos processzorok híján a kisebbik gyártó két ikermagos chip erejét ötvözi vadonatúj platformjában, amely a várakozásoknak megfelelően erősebbnek bizonyult a jelenlegi felállásoknál.

A GameSpot terjedelmesebb írásban számolt be az AMD keddi bemutatójáról, ahol az új 4x4 platform erejét illusztrálták, szembeállítva a jelenleg elérhető ikermagos megoldásokat, valamint a két processzor erejét ötvöző fejlesztést. Ez utóbbi párba állított chipekkel ötvözi négy mag erejét, ám a valódi négymagos példányok jövő évben esedékes megjelenésével nyolcra növelhetjük a magok számát, valódi asztali erőgépet hozva létre.

A bemutató során elért pontos eredményeket állítólag a Microsoft kérésére nem hozták nyilvánosságra, mivel a tesztek a Windows Vista bétaváltozatán futottak. Kellőképp illusztrálták azonban a platform erejét, mivel teljesítményét szembeállították az AMD jelenlegi zászlóshajójával, a szintén ikermagos Athlon 64 FX-62 processzorral (egyetlen darabbal), és a legtöbb számításigényes, többszálas feladatban a 4x4 bizonyult - jóval - erősebbnek. Ez utóbbi két prototípus chipre épült, amelyek az FX-62-höz hasonlóan 2,8 GHz-en futottak - az AMD szerint testesíti meg a jövőt, különösképpen, ha elkészülnek a négymagos chipekkel.



Pat Moorhead, a vállalat marketingért felelős alelnöke igyekezett leszögezni, hogy a többmagos rendszerek nem lesznek minden esetben gyorsabbak a hagyományos, mindössze egyetlen magra támaszkodó konfigurációknál. A különbségek - ahogy azt eddig is tudtuk - leginkább a processzorintenzív, az AMD által "megataszknak" nevezett feladatoknál, vagyis több számításigényes alkalmazás egyidejű futtatásánál látszódnak majd. Ez a bemutatón is beigazolódott, amikor a 4x4-es konfiguráció a 3D rendereléstől a videótömörítésen át a játékokig rendre lehagyta vetélytársát.

Maga a név egyébként - minő meglepetés - a hardveres összetételre utal. Az első négyes a processzormagok számára (ami valójában 2x2), míg a második bármilyen egyéb, szintén négy darabot felsorakoztató komponensre utal, legyen az merevlemez, négy grafikus vezérlő, vagy akár 4 GB memória. Ígéretük szerint igyekeznek majd árban kedvező szintet megütni, és 1000 dollár alatt biztosítani a platform által igényelt processzorpárost.

Moorhead az ATI felvásárlásával kapcsolatos kérdésekre válaszolva jelezte, hogy még nem dőlt el semmi, de saját számításaikban a legrosszabb változatot vették alapul. Kiszórták például az ATI által az Intelnek szállított chipkészletekből származó bevételeket, tehát - legalábbis elméletben - felkészültek a kapcsolat elvesztésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #49
    (Bár gondolom lesz majd "fedele". :P)
  • dez #48
    Kitaláljátok-e, mi ez:

    Állítólag jövő ilyenkor már az üzletekben lesz...
  • dez #47
    Na majd mindjárt írja valaki, hogy ha közben még tömörítesz is, stb. ... :)
    De egyébként legalábbis az Nvidia grafikus drivere már támogatja a dual-core-t, ezáltal pár %-ot gyorsulhatnak a mai játékok is.
  • dez #46
    Volt egy ilyen téves hír, hogy egyfajta anti-ht-t valósított meg az AMD. De aztán kiderült, hogy azt a szinkronizálást értette félre a cikkíró. (Túl bonyi volt neki. :))
  • Ragnaar #45
    Köszi. Tehát akkor egyenlőre nem érdemes még X2-t veni , amíg nem kezdik el a játékokat eleve multi CPU - ra fejleszteni. Effektíve a játékteljesítményt még az órajel határozza meg , A64 @2500MHz = A64X2 @2500MHz.
  • mezeimodell #44
    a windows nem tehet rola, hogy nem ertesz hozza.
  • BiroAndras #43
    Nem zavar, hogy ez nem windows cikk? Van abból is épp elég, ott tessék fikázni, ha már mindenképp muszály.
  • asysoft #42
    Hm, akkor nálad valami más lehet a gond, mondjuk rossz hardver/driver, esetleg hozzá nem értés. Amúgy Win99 nincs, a BSD meg nem Linux, hanem egy másik Unix-like rendszer.
  • BiroAndras #41
    "Állítólag az AMD adott ki vmi patchet , ami növeli a kétmagosok teljesítményét játékok alatt."

    Nem teljesítményt növel, hanem szinkronizálja a két mag órajel számlálóját. Ez azért kell, mert azt szokták használni különféle időzítésekre (mert nanosec pontosságú, és gyors a kiolvasás). És amikor a játék a két mag közt ide-oda ugrál, hol ezt, hol azt az értéket olvassa, ami nagyon nem tesz jót neki.

    "Próbálta már valaki ?"

    Én igen. A GTA:SA-nál teljesen megszüntette az időzítési problémákat, ami miatt játszhatatlan volt X2-n.
  • kiscsula #40
    Sziasztok. Szerintem ez a vista dolog 1 nagy röhely. Meg a MS az operációs rendszereivel. Még annó mikor a 95 bemutatása történt akkor az op. rendszer a bemutatáskor lefagyott. Megbízhatatlan volt. 98 szintén. ME szintén. 99 szintén. 2000 szintén. stb... XP-re azt írták több fórumban, hogy lefagyhatatlan. Nekem pár másodperc elég volt. MEg hogy nincs XP-nek olyan, hogy kékhalál (tudjátok kék háttér és huba üzenet) a nagy fenét nem. A Windows eléggé instabil egy rendszer volt és 1 jó darabig az is lessz. Én ettől a vistától nem várok sokat. De azért kíváncsi leszek rá. Tudom azt gondoljátok, hogy én itt durrogok, de én is windows-t használok. Igen azt is és linuxot is. Linuxból 3 fajtát. FreeBSD, UHU, SUSE. Szerintem ezek a legmegbízhatóbb rendszerek a világon. Én csak ennyit akartam sziasztok