Gyurkity Péter
Nagy ugrást ígér az ATI a DirectX 10 indulásánál
A gyártó a DirectX 10 debütálásának idején az egy generációval korábbi sikerét szeretné megismételni egy újabb jól sikerült fejlesztéssel. Ígéretük szerint az R600 a jelenlegi játékoknál is jelentős előrelépés lesz.
"Az R600 kétségkívül a leggyorsabb DirectX 9-es grafikus processzor lesz, amit valaha is építettünk" - jelentette ki magabiztosan Richard Huddy a vállalat képviseletében egy Londonban tartott sajtótájékoztatón. Bár a fontosabb technikai paraméterekről ezúttal is mélyen hallgattak, azt igyekeztek hangsúlyozni, hogy a következő generációs fejlesztés egységesített pixel/shader architektúrája kedvezően hat majd a teljesítményre, még a jelenleg kapható, illetve fejlesztés alatt álló játékoknál is.
A jelenlegi zászlóshajó sem húzza már sokáig
Az egyelőre csak kódnevéről ismert grafikus chipről a jól értesültek annyit tudnak, hogy 64 shader processzort, 16 textúrázó egységet tartalmaz majd, órajele 650 MHz felett lesz, és támogatja a nagy sebességű GDDR4 memóriát. Az Inquirer emellett arról értesült, hogy a gyorsaság mellett a méret sem lesz elhanyagolható: információik szerint az R600 minden idők legnagyobb asztali grafikus kártyáit hozhatja el, amelyek ráadásul igencsak forró hangulatot teremtenek majd maguk körül. Az biztosnak tűnik, hogy az ATI ismét nagy dobásra készül - kérdés, hogy a fogyasztás és hőtermelés mennyiben rontja majd a grafikus chip megítélését.
A londoni sajtótájékoztatón azt is megemlítették, hogy a Microsoft - a korábbi ígérettel ellentétben - nem adja ki a DirectX 10 API-t (alkalmazásprogramozási interfészt) Windows XP-re, hanem kizárólag a következő operációs rendszerre, a Vistára koncentrál. Ez többek között azt jelenti, hogy az eljövendő grafikus kártyák teljes kihasználásához mindenképpen szükségünk lesz a Vistára, amely előreláthatólag 2007 elején jelenik meg. A gyártók éppen ezért valószínűleg nem sietik el a következő generáció piacra dobását: a korábbi tervekben 2006 második féléves megjelenésről esett szó, ám a szoftvercég lépése miatt nincs okuk a kapkodásra.
Redmond egyelőre nem fűzött kommentárt ez utóbbi hírhez.
"Az R600 kétségkívül a leggyorsabb DirectX 9-es grafikus processzor lesz, amit valaha is építettünk" - jelentette ki magabiztosan Richard Huddy a vállalat képviseletében egy Londonban tartott sajtótájékoztatón. Bár a fontosabb technikai paraméterekről ezúttal is mélyen hallgattak, azt igyekeztek hangsúlyozni, hogy a következő generációs fejlesztés egységesített pixel/shader architektúrája kedvezően hat majd a teljesítményre, még a jelenleg kapható, illetve fejlesztés alatt álló játékoknál is.
A jelenlegi zászlóshajó sem húzza már sokáig
Az egyelőre csak kódnevéről ismert grafikus chipről a jól értesültek annyit tudnak, hogy 64 shader processzort, 16 textúrázó egységet tartalmaz majd, órajele 650 MHz felett lesz, és támogatja a nagy sebességű GDDR4 memóriát. Az Inquirer emellett arról értesült, hogy a gyorsaság mellett a méret sem lesz elhanyagolható: információik szerint az R600 minden idők legnagyobb asztali grafikus kártyáit hozhatja el, amelyek ráadásul igencsak forró hangulatot teremtenek majd maguk körül. Az biztosnak tűnik, hogy az ATI ismét nagy dobásra készül - kérdés, hogy a fogyasztás és hőtermelés mennyiben rontja majd a grafikus chip megítélését.
A londoni sajtótájékoztatón azt is megemlítették, hogy a Microsoft - a korábbi ígérettel ellentétben - nem adja ki a DirectX 10 API-t (alkalmazásprogramozási interfészt) Windows XP-re, hanem kizárólag a következő operációs rendszerre, a Vistára koncentrál. Ez többek között azt jelenti, hogy az eljövendő grafikus kártyák teljes kihasználásához mindenképpen szükségünk lesz a Vistára, amely előreláthatólag 2007 elején jelenik meg. A gyártók éppen ezért valószínűleg nem sietik el a következő generáció piacra dobását: a korábbi tervekben 2006 második féléves megjelenésről esett szó, ám a szoftvercég lépése miatt nincs okuk a kapkodásra.
Redmond egyelőre nem fűzött kommentárt ez utóbbi hírhez.