Berta Sándor,Specker Balázs
Páratlanul sikeres a MySpace.com
A MySpace.com két év alatt igazi nagy találkozóhellyé vált. A portált néhány hónappal ezelőtt vásárolta meg a Rupert Murdoch nevével fémjelzett News Corp. és azóta az átalakuló MySpace egyre ambíciózusabb terveket sző.
A XXI. században egyre inkább előtérbe kerül a felhasználó. Hódítanak a blogok, a Wikipedia tartalmát az internetezők írják, bárki azonnal felteheti mobillal lőtt képeit a Flickr.com-on a világhálóra, megjelentetheti a házi videóit, családi fényképalbumát és chaten, VoIP-en vagy azonnali üzenetküldő programok segítségével tartja a kapcsolatot barátaival, ismerőseivel. A MySpace.com az elmúlt két évben tudatosan igyekezett a lehető legjobb szolgáltatásokat beépíteni kínálatába, hogy minél több embert csábíthasson magához. Az elképzelés bejött, hiszen napjainkban már 54 millió regisztrált felhasználója van az oldalnak és két és félszer nagyobb forgalmat bonyolít le mint a Google. Nem is csoda, hogy sokan a MySpace.com-ot kezdik a Google, a Yahoo és az MSN legfőbb konkurenseként emlegetni.
A módszer egyszerű: bárki regisztráltathatja magát a portálon, elkészítheti a profilját és máris kezdhet új kapcsolatokat keresni. A profil gyakorlatilag minden elképzelhető módon személyre szabható. Az illető chatelhet, megjelenítheti fotóit és naplót is vezethet. S van még egy dolog, ami nagyon vonzóvá teszi az oldalt, ez pedig az ingyenessége. A MySpace.com ugyanis csak és kizárólag reklámbevételekből tartja el magát. A rendszert sok magyar is használja, a 18-35 év közötti tartományban majd 5000 fotóval ellátott találatot dob ki a kereső.
Amikor a MySpace.com két "atyja", Tom Anderson és Chris DeWolfe észrevették, hogy az oldal a zenészek körében is népszerű és hogy egyre inkább beindul az online zenei piac, létrehozták a MySpace Music portált, ami kiugrási lehetőséget jelent az új együtteseknek. A zenekarok meghallgathatóvá tehetik a zeneszámaikat, nyilvánosságra hozhatják a legközelebbi koncertjeik időpontjait.
Tavaly tavasszal megtörtént az, amire kevesen számítottak: Rupert Murdoch médiamogul cége, a News Corp. 580 millió dollárért megvásárolta a MySpace-t üzemeltető Intermix Media céget. Murdoch nem késlekedett, bejelentette, hogy új szolgáltatásokkal fogja bővíteni a portált. Ezek közé tartozik majd az ingyenes videóletöltési lehetőség, egy azonnali üzenetküldő program integrálása, valamint egy internetes telefonszoftver is. Emellett a tervek között szerepel az oldal egy mobilkompatibilis változatának a kifejlesztése, valamint a biztonság javítása is. A Yahoo, a Google és az MSN tehát elkezdhet aggódni, mert ahogy Chris DeWolfe nyilatkozta: "Jövünk és nincs veszteni- vagy szégyellnivalónk."
Persze a fejlődésnek megvannak a maga árnyoldalai is: a hatóságok úgy vélik, a weboldal fiatalok körében elkönyvelt kirobbanó sikere a szexuális bűnőzök igazi melegágyává tette a MySpace.comot. Murdoch médiariválisaitól olyan szalagcímeket lehetett olvasni, hogy "Letartoztatták a MySpace.com tiniszex botrány gyanúsítottját", "A cukros bácsik a MySpace felé kacsintgatnak, az ön tinédzser gyermek is lehet potenciális áldozat?". Az elmúlt napokban valóságos média hadjárat indult a weboldal ellen.
Cunnecticut főügyésze, Richard Blumenthal a MySpace-szel kapcsolatba hozható szexuális atrocitások számát vizsgálja, ugyanis a tinédzserek virtuális találkozóhelyeként ismert portált jó néhányan használják arra, hogy kapcsolatba lépjenek kiskorúakkal. A Santa Cruz-i hatóságok gyermekmolesztálás gyanújával múlt héten vették őrizetbe vették Nathan Contost 26 éves állampolgárt, miután a fiatalember egy 14 éves középiskolással találkozott az oldalon. Colon elmondta, hogy chatelései során 15 vagy 17 évesnek állította be magát. Ezután többször sikerült találkozókat kicsalnia áldozatiból - foglalta a megyei seriff szóvivője.
"A kiskorúak nagy része túl sok információt tesz fel magáról a MySpace-re" - fejtette ki a Monique Nelson, a Web Wise Kid nevű, internetes gyermekbiztonsági szervezet vezérigazgatója a ZDNet oldalán. A News Corp. és a Myspace elzárkózott az esetek kommentálásától. A portál egyik e-mailjében úgy fogalmazott, hogy a felhasználók biztonsága kulcsfontosságú tényező számukra, és a jövőben a szülőkkel és a hatóságokkal közösen igyekeznek javítani rajta.
A XXI. században egyre inkább előtérbe kerül a felhasználó. Hódítanak a blogok, a Wikipedia tartalmát az internetezők írják, bárki azonnal felteheti mobillal lőtt képeit a Flickr.com-on a világhálóra, megjelentetheti a házi videóit, családi fényképalbumát és chaten, VoIP-en vagy azonnali üzenetküldő programok segítségével tartja a kapcsolatot barátaival, ismerőseivel. A MySpace.com az elmúlt két évben tudatosan igyekezett a lehető legjobb szolgáltatásokat beépíteni kínálatába, hogy minél több embert csábíthasson magához. Az elképzelés bejött, hiszen napjainkban már 54 millió regisztrált felhasználója van az oldalnak és két és félszer nagyobb forgalmat bonyolít le mint a Google. Nem is csoda, hogy sokan a MySpace.com-ot kezdik a Google, a Yahoo és az MSN legfőbb konkurenseként emlegetni.
A módszer egyszerű: bárki regisztráltathatja magát a portálon, elkészítheti a profilját és máris kezdhet új kapcsolatokat keresni. A profil gyakorlatilag minden elképzelhető módon személyre szabható. Az illető chatelhet, megjelenítheti fotóit és naplót is vezethet. S van még egy dolog, ami nagyon vonzóvá teszi az oldalt, ez pedig az ingyenessége. A MySpace.com ugyanis csak és kizárólag reklámbevételekből tartja el magát. A rendszert sok magyar is használja, a 18-35 év közötti tartományban majd 5000 fotóval ellátott találatot dob ki a kereső.
Amikor a MySpace.com két "atyja", Tom Anderson és Chris DeWolfe észrevették, hogy az oldal a zenészek körében is népszerű és hogy egyre inkább beindul az online zenei piac, létrehozták a MySpace Music portált, ami kiugrási lehetőséget jelent az új együtteseknek. A zenekarok meghallgathatóvá tehetik a zeneszámaikat, nyilvánosságra hozhatják a legközelebbi koncertjeik időpontjait.
Tavaly tavasszal megtörtént az, amire kevesen számítottak: Rupert Murdoch médiamogul cége, a News Corp. 580 millió dollárért megvásárolta a MySpace-t üzemeltető Intermix Media céget. Murdoch nem késlekedett, bejelentette, hogy új szolgáltatásokkal fogja bővíteni a portált. Ezek közé tartozik majd az ingyenes videóletöltési lehetőség, egy azonnali üzenetküldő program integrálása, valamint egy internetes telefonszoftver is. Emellett a tervek között szerepel az oldal egy mobilkompatibilis változatának a kifejlesztése, valamint a biztonság javítása is. A Yahoo, a Google és az MSN tehát elkezdhet aggódni, mert ahogy Chris DeWolfe nyilatkozta: "Jövünk és nincs veszteni- vagy szégyellnivalónk."
Persze a fejlődésnek megvannak a maga árnyoldalai is: a hatóságok úgy vélik, a weboldal fiatalok körében elkönyvelt kirobbanó sikere a szexuális bűnőzök igazi melegágyává tette a MySpace.comot. Murdoch médiariválisaitól olyan szalagcímeket lehetett olvasni, hogy "Letartoztatták a MySpace.com tiniszex botrány gyanúsítottját", "A cukros bácsik a MySpace felé kacsintgatnak, az ön tinédzser gyermek is lehet potenciális áldozat?". Az elmúlt napokban valóságos média hadjárat indult a weboldal ellen.
Cunnecticut főügyésze, Richard Blumenthal a MySpace-szel kapcsolatba hozható szexuális atrocitások számát vizsgálja, ugyanis a tinédzserek virtuális találkozóhelyeként ismert portált jó néhányan használják arra, hogy kapcsolatba lépjenek kiskorúakkal. A Santa Cruz-i hatóságok gyermekmolesztálás gyanújával múlt héten vették őrizetbe vették Nathan Contost 26 éves állampolgárt, miután a fiatalember egy 14 éves középiskolással találkozott az oldalon. Colon elmondta, hogy chatelései során 15 vagy 17 évesnek állította be magát. Ezután többször sikerült találkozókat kicsalnia áldozatiból - foglalta a megyei seriff szóvivője.
"A kiskorúak nagy része túl sok információt tesz fel magáról a MySpace-re" - fejtette ki a Monique Nelson, a Web Wise Kid nevű, internetes gyermekbiztonsági szervezet vezérigazgatója a ZDNet oldalán. A News Corp. és a Myspace elzárkózott az esetek kommentálásától. A portál egyik e-mailjében úgy fogalmazott, hogy a felhasználók biztonsága kulcsfontosságú tényező számukra, és a jövőben a szülőkkel és a hatóságokkal közösen igyekeznek javítani rajta.