Szekeres Viktor
Elektra
Mostanában tényleg Dunát lehet rekeszteni a képregény-feldolgozásokkal, de a 20th Century Fox legújabb produkciója olyan minőséget ütött meg, amely mellett illetlenség lenne elmenni szó nélkül.
Addig volt nekünk, mozinézőknek jó, amíg csak elsővonalas karakterek kerültek mozivászonra. A képregényekben (akárcsak a filmekben) népszerű műfaj az ún. spin-off, vagyis más történetek mellékszereplőit főszereplővé tenni, köréjük saját világot felskiccelni. Ilyen spin-off hős volt az eredetileg egy Pókember sztoriban feltűnő Megtorló, vagy az első alkalommal egy Swamp Thing füzetben feltűnő John Constantine alakja - kinek filmes bemutatkozásáról már esett szó előző heti kritikánkban.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A legújabb spin-off hős - továbbmegyek: hősnő - ezúttal a Daredevil képregényből (és persze filmből) is ismert Elektra. Őt láthattuk anno Ben Affleck oldalán - és láthatjuk most is magányos harcosként, rettenthetetlen bérgyilkosnőként, a keleti harcművészeteket betéve ismerő milliomos leányként, aki nem kérdez, csak öl, mint gép. Legalábbis a film felvezetése ezt hivatott velünk elhitetni, persze csak azért, hogy a következő pillanatban már cáfolja is az alapfeltevést és kiderüljön, hogy a címszereplő szíve mégis csak aranyból van. Elektra ugyanis kap egy megbízást, miszerint meg kell ölnie egy apát és lányát - azonban ő úgy dönt, hogy nem érdemlik meg a halált. Így lesz hát az üldözőből üldözött.
A "roppant eredeti" történetet további kliséhalmaz követi, hiszen az alkotók és a négy (!!!) forgatókönyvíró gondoskodott arról, hogy még véletlenül se fűzzenek saját ötletet a sztoriba. A kétdimenziós karakterek fogalmát újraértelmező, illetve szinte másfél dimenziós szintre ledegradáló történet, valamint a csak úgy odavetett Elektra-mitológiai utalások sajnos inkább öltenek nevetséges, mint misztikus színezetet - ld. a Kéz, mint főgonosz, valamint Bot, mint világ nélküli tanító. A rendezői székben az X-akták sorozatból ismert, és legutóbb a 2020: A tűz birodalma című sci-fi direktori munkálatait ellátó Rob Bowman ült, aki ugyancsak nem törte magát, hogy nézhetővé tegye a filmet. Lapos csatajelenetek, a levegőt püfölő statiszták, helyüket kereső színészek.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Igazából nem is lehet sok minden jót lehet írni a filmről, maximum érdemes megemlíteni, hogy viszonylag rövid, hogy a Tetkó nevű rosszfiú élő tetoválásai kellemesre sikeredtek, és hogy Jennifer Garner Elektra szerepében továbbra is jól néz ki, de aki színészetére kíváncsi, az inkább nézze az itthon is vetített Alias c. tévésorozatot. Hasonlóképpen vélekedhetnek (mármint külsőségek terén) a női nézők is, de ők is inkább a tévében tanulmányozzák Kovac doktort, a Vészhelyzetből (Goran Visnjic).
Alapjában véve érthetetlen, hogy a nem különösebben sikeres Daredevil mellékszereplőjéről miért gondolták az Elektra alkotói, hogy nagy érdeklődésre tarthat számot. A film anyagi bukását is figyelembe véve talán érdemesebb lenne más kultképregények között szétnézni, hiszen a legkommerszebb sorozatokat az Avengers kivételével már megfilmesítették.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A mai kommersz filmet igazán sikk kritikusként köpködni - de ami megérdemli, azzal nem lehet mit tenni, bár talán érdemesebb a "halottról jót vagy semmit" klasszikus mondáshoz fordulni. Nem tisztem senkit eltántorítani a film megnézésétől, sőt. Akit érdekel, hogy mi 2005 eddigi leggyengébb kommersz filmje, valamint aki kíváncsi arra, hogy melyik az a film, amely mellett a tavalyi Macskanő is oscaros filmnek tűnik, az ne mulassza el az Elektrát. A többiek inkább kerüljék a filmet, vagy kölcsönözzék ki pár hónap múlva egy esős hétvégén.
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése (Mérete 5 Mbyte, formátuma .wmv)
Addig volt nekünk, mozinézőknek jó, amíg csak elsővonalas karakterek kerültek mozivászonra. A képregényekben (akárcsak a filmekben) népszerű műfaj az ún. spin-off, vagyis más történetek mellékszereplőit főszereplővé tenni, köréjük saját világot felskiccelni. Ilyen spin-off hős volt az eredetileg egy Pókember sztoriban feltűnő Megtorló, vagy az első alkalommal egy Swamp Thing füzetben feltűnő John Constantine alakja - kinek filmes bemutatkozásáról már esett szó előző heti kritikánkban.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A legújabb spin-off hős - továbbmegyek: hősnő - ezúttal a Daredevil képregényből (és persze filmből) is ismert Elektra. Őt láthattuk anno Ben Affleck oldalán - és láthatjuk most is magányos harcosként, rettenthetetlen bérgyilkosnőként, a keleti harcművészeteket betéve ismerő milliomos leányként, aki nem kérdez, csak öl, mint gép. Legalábbis a film felvezetése ezt hivatott velünk elhitetni, persze csak azért, hogy a következő pillanatban már cáfolja is az alapfeltevést és kiderüljön, hogy a címszereplő szíve mégis csak aranyból van. Elektra ugyanis kap egy megbízást, miszerint meg kell ölnie egy apát és lányát - azonban ő úgy dönt, hogy nem érdemlik meg a halált. Így lesz hát az üldözőből üldözött.
A "roppant eredeti" történetet további kliséhalmaz követi, hiszen az alkotók és a négy (!!!) forgatókönyvíró gondoskodott arról, hogy még véletlenül se fűzzenek saját ötletet a sztoriba. A kétdimenziós karakterek fogalmát újraértelmező, illetve szinte másfél dimenziós szintre ledegradáló történet, valamint a csak úgy odavetett Elektra-mitológiai utalások sajnos inkább öltenek nevetséges, mint misztikus színezetet - ld. a Kéz, mint főgonosz, valamint Bot, mint világ nélküli tanító. A rendezői székben az X-akták sorozatból ismert, és legutóbb a 2020: A tűz birodalma című sci-fi direktori munkálatait ellátó Rob Bowman ült, aki ugyancsak nem törte magát, hogy nézhetővé tegye a filmet. Lapos csatajelenetek, a levegőt püfölő statiszták, helyüket kereső színészek.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Igazából nem is lehet sok minden jót lehet írni a filmről, maximum érdemes megemlíteni, hogy viszonylag rövid, hogy a Tetkó nevű rosszfiú élő tetoválásai kellemesre sikeredtek, és hogy Jennifer Garner Elektra szerepében továbbra is jól néz ki, de aki színészetére kíváncsi, az inkább nézze az itthon is vetített Alias c. tévésorozatot. Hasonlóképpen vélekedhetnek (mármint külsőségek terén) a női nézők is, de ők is inkább a tévében tanulmányozzák Kovac doktort, a Vészhelyzetből (Goran Visnjic).
Alapjában véve érthetetlen, hogy a nem különösebben sikeres Daredevil mellékszereplőjéről miért gondolták az Elektra alkotói, hogy nagy érdeklődésre tarthat számot. A film anyagi bukását is figyelembe véve talán érdemesebb lenne más kultképregények között szétnézni, hiszen a legkommerszebb sorozatokat az Avengers kivételével már megfilmesítették.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A mai kommersz filmet igazán sikk kritikusként köpködni - de ami megérdemli, azzal nem lehet mit tenni, bár talán érdemesebb a "halottról jót vagy semmit" klasszikus mondáshoz fordulni. Nem tisztem senkit eltántorítani a film megnézésétől, sőt. Akit érdekel, hogy mi 2005 eddigi leggyengébb kommersz filmje, valamint aki kíváncsi arra, hogy melyik az a film, amely mellett a tavalyi Macskanő is oscaros filmnek tűnik, az ne mulassza el az Elektrát. A többiek inkább kerüljék a filmet, vagy kölcsönözzék ki pár hónap múlva egy esős hétvégén.
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése (Mérete 5 Mbyte, formátuma .wmv)
Elektra (Elektra) amerikai akciófilm, 96 perc, 2005 Rendező: Rob Bowman Forgatókönyvíró: Mark Steven Johnson, Frank Miller Operatőr: Bill Roe Jelmeztervező: Lisa Tomczeszyn Zene: Christophe Beck Producer: Avi Arad, Mark Steven Johnson, Gary Foster Vágó: Kevin Stitt Szereplők: Jennifer Garner (Elektra) Goran Visnjic (Mark Miller) Terence Stamp (Stick) Kirsten Prout (Abby Miller) Will Yun Lee (Kirigi) Cary-Hiroyuki Tagawa (Roshi) |