Szekeres Viktor

Le a fejjel!

Ismét magyar közönségfilm a mozikban, neves rendezővel, piacképes sztárokkal - kell -e ennél több? Egyelőre, a jelen hazai közönségfilmes vákuumában a válasz sajnos határozott nem.

A Magyar Vándor nyomdokai lépdelve ismét a középkori komédia költséges műfaja lett célbavéve, igaz jelen esetben szigorúan stúdiós környezetben, teljes mértékben mellőzve a szabadtéri felvételeket. A történet középpontjában egy magasra törő királyi pohárnok áll (Gálvölgyi János), aki vendégül látja az udvarnoka (Garas Dezső) tanácsa alapján a koldusgúnyában, a nép között elvegyülő királyt (Bajor Imre). Csak éppen a király számára fedelet nyújtó házban megindul a nagyüzem, melynek okozói a szüzességétől megszabadulni kívánó leányka, a mogorva bérgyilkos, a hóhérvizsgára készülő fiú, a boszorkány nagymama, a csótánybőrbe száműzött nagypapa, valamint a hóhérokra begerjedt asszonyka (Hernádi Judit), és maga a rettegett a hóhér, Lothár (Ganxsta Zolee), aki amolyan középkori ikonként él a női szívekben.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A viszonylagos siker tehát biztosított, a szakmai elismerés már kérdésesebb. A hajdan volt, ma is a régmúlt sikereiből élő (Csapd le csacsi, Egészséges erotika, Csinibaba) rendező, Tímár Péter ugyanis legújabb komédiájánál nem bízott semmit a véletlenre. Egyrészt előszedte a fiók mélyéről saját ósdi filmes eszközeit, a szaggatott, ugráló vágást, a furcsa, csoportképszerű vágóképeket, valamint az Egészséges erotikából megismert überminimál zenét. Az egyetlen furcsaságot az jelenti, hogy olykor hihetetlenül hallatszik az utószinkronos hangalámondás, ami sajnos eléggé kizökkentheti az arra érzékeny nézőt a filmből.

Másrészt pedig fogta az egyik népszerű tévéműsor heti rendszerességgel képernyőn lévő, egymástól hovatovább elválaszthatatlan arcait (Bajor - Gálvölgyi - Hernádi), őket összekeverte egy-két nagy névvel (Garas, Kamarás), vett egy csipetnyit a hazai zenei élet kultikus szeletkéjéből (a stáblista tanúsága szerint: Döglégy), és őket vegyítette a honi abszurd humor egyik állócsillagával, Dolák-Saly Róberttel, aki magával hozta a középkori környezetben kissé anakronisztikus Besenyő nagypapát is. Az egészet pedig felöntötte valami történetnek nevezett szósszal, aminek igazából se füle, se farka (rengeteg befejezetlen szál marad szabadon a film végére), pedig nem is egy író dolgozott rajta.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Aki poénorgiára számít az biztos csalódni fog, s bár akad jópár nevetésre ingerlő pillanat, de azok inkább a színészek, sem mint a film érdemei. Mindezek ellenére csak azt lehet mondani, hogy kellenek még hasonló filmek a hazai mozis palettára, mert a magyar filmkészítők az utóbbi évek sikerei ellenére sem nagyon fedezték még fel a közönségfilm műfaját, pedig a Valami Amerika óta tudjuk, hogy igenis profitábilis tud lenni annak gyártása.

Szóval magyar filmek rajongói előre, be a moziba. Akik szeretik a színészeket, azok jó pár mulatságos pillanattal gazdagabban fognak 90 perc elteltével távozni a vetítőhelyiségből (csalódni bennük biztosan nem fognak, nagyon kellemes meglepetés Kamarás Iván és Döglégy Zolee). Az persze más kérdés, hogy egy nap elteltével már nem sokra emlékeznek majd a filmből, ami simán elment volna a Pasik c. sorozat egyik időutazós epizódjának is.

Filmelőzetes, hossza 3:44, mérete 36 MB, formátuma MPEG


Le a fejjel!
magyar játékfilm, 90 perc, 2004

Rendező: Tímár Péter
Forgatókönyvíró: Szekér András
Operatőr: Csukás Sándor
Zene: Závodi Gábor, Pierrot
Vágó: Tímár Péter

Szereplők:
Gálvölgyi János (a pohárnok)
Bajor Imre (a király)
Hernádi Judit (Kata, a pohárnok felesége)
Fullajtár Andrea (a királynő)
Kamarás Iván (Kozár, a bérgyilkos)
Garas Dezső (Nosztradamusz)
Ganxta Zolee (Lothár, a hóhér)
Murányi Tünde (a boszorkány-nagymama)
Dolák-Saly Róbert (a méregkeverő)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gerpa1899 #39
    sda
  • Tetsuo #38
    Nem ám! LOL
  • Balo #37
    A Bujtor István filmekről se feledkezzetek meg. Nem itt lenne a magyar filmművészet (leginkább akció pl.: Európa expressz) nélkülük.
  • SZU #36
    Á! Szinte mindenki az olyan filmeket hozza fel mint az Üvegtigris! Egy ember mondta be Kabost!

    Szerintem az egyik legnagyszerűbb film az Egri Csillagok. Imádtam anno! Akár csak a Tizedes és a többiek-et. Vagy mondjuk az Isten hozta őrnagy úr-t.

    Vagy ilyen hatalmas film mint az Indul a bakterház, A 80 magyar huszár is nagyon szép volt. A Fekete város, bár sorozat volt, de nagyon-nagyon jó volt =').

    Ha meg az elvont filmekről van szó, akkor a Roncsfilm mellett a Legényanyát is fel kell eleveníteni (Rátótuk!)
  • pemga #35
    A Moszkva tér nekem határozottan nem tetszett, szerintem nagyon vontatott volt, és nem láttam benne a koncepciót (pontosabban ha volt is, erősen unszimpatikus volt). A Torzók viszont tényleg jó, csak szokásos mega-depresszió, valószínű rossz hangulatban néztem, hogy nem maradt meg az emlékezetemben :). A Werkmeisterről hallottam, tervezem is hogy megnézem.
  • winnie #34
    és ezek csak a közönségfilmek. de ott a moszkva tér, vagy a szerelemtől sújtva, vagy a presszó.

    művészfilmek terén a torzók és a werckmesuter harmóniák nagyon erős filmek voltak, vagy idetartoznak janisch attila filmei.
  • pemga #33
    Sőt a Tesó is még ebben az időszakban volt :). Jancsó-Hernádi film nem volt mostanában?
  • pemga #32
    Voltak azért jó filmek mostanában (mondjuk az elmúlt 5 év) is: Üvegtigris, Nyócker, Napfény íze (ha azt magyarnak tekintjük), és a Kontroll is elég jó. Sőt nekem a Boldog születésnapot is tetszett :). De ez már egyéni ízlés.
  • Killgore #31
    Hát a sorstalanság eléggé gáz volt nekem, alig tudtam végigülni. Bár akit nagyon foglalkoztat a zsidó - téma, annak tutira jó film volt. Nem tetszhet mindenkinek minden film.

    Nem láttam a Le a fejjel! -t de ha tehetem akkor meg fogom nézni, de nem várok tőle túl sokat. Bővebben mondok véleményt ha megnéztem :)
  • Gregorius #30
    Nem attól lesz pergős egy film, hogy tele van vágással, meg helikopteres felvételekkl és robbanással, hanem hogy minden képkockáján történik valami, és vagy a karakter fejlődik, vagy a történet.