Berta Sándor

Drasztikusan drágult a nikkel

Az orosz szankciók padlóra küldhetik az autógyártást, mert nikkel nélkül nehéz lítiumion-akkumulátort készíteni.

Az ukrán-orosz háború az emberek életén túl komoly hatással van a gazdaságra is. A nikkel ára a hétfői árhoz képest a háromszorosára növekedett. Kedden egy tonna nikkel ára több mint 50 százalékkal nőtt és időlegesen meghaladta a 100 000 dollárt. A folyamatok miatt az LME londoni nyersanyagtőzsde kereskedelmét fel is kellett függeszteni.

A Német Autóipari Szövetség (VDA) a március elején nyilvánosságra hozott elemzésében hosszú távú hiánnyal és áremelkedéssel számolt a fontos nyersanyagok esetében. A nikkel árának növekedése mindenekelőtt azoknak a spekulánsoknak köszönhető, akik korábban a mérséklődő árakra készültek. A mostani áremelkedés egy öngerjesztő és öngyorsító folyamatot eredményezett.

A nikkel a lítiumion-akkumulátorok miatt elengedhetetlen az elektromos autók, az okostelefonok és a laptopok gyártáshoz, ráadásul komoly problémát jelent, hogy nem nagyon helyettesíthető más nyersanyaggal. De az kijelenthető, hogy a mostani drágulás túlzott mértékű és a piac előbb vagy utóbb meg fog nyugodni. A pánik elmúltával a nikkel ára újra mérséklődik majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cloud87 #8
    Ez így nem állja meg a helyét. Daimler nem szűnt meg csak átnevezte magát Mercedes-Benz Group AG-re, hogy nagyobb értéknövekedést érjenek el mint tech cég, ahogy lassan de biztosan az elektromobilitás irányába fordulnak. A részvényeket pedig még mindig 50% európaiak birtokolják.
  • Agyturbinikusz #7
    BHP Nikkel pl, igaz annyi előnye van itt AU ban, hogy a jelenlegi bányák többsége külszíni fejtés, és utánna mennek tárna megoldással. Vagyis rengeteg talaj elemzés után szerintem simán megduplázza a kitermelését helyileg, ha az ár úgy alakul.
  • kvp #6
    A legnagyobb forras jelenleg Oroszorszag volt, de Kanadaban, Ausztraliaban es delkelet Azsiaban egyuttesen van kb. ugyanannyi kapacitas, mint az oroszoknal. Szoval max. a duplajara dragulhat minden amiben aksi van. (marmint inflacio elott)

    De ha semmi mas nem tortenik, mint hogy ezentul Kina veszi meg az orosz keszleteket, akkor max. annyi lesz, hogy majd csak Kinaban gyartanak aksit. Ettol meg dragabb sem lesz semmi, csak aki nincs joban veluk, az nem kap. Az egesz gazdasagi korlatozasnak a vegen legrosszabb esetben is annyi eredmenye lehet, hogy csak Kinaban lesz ipari termeles az egesz Foldon. Ez szerintem a globalistakat sem zavarna kulonosebben. A meg meglevo par europai es amerikai gyar meg vagy lehuzza a rolot vagy megprobal Kinatol es Oroszorszagtol fuggetlenul termelni. Nem mintha akarnanak.

    ps: Eppen feldaraboljak a Fordot, nemreg pedig csak ugy hirtelen megszunt a Daimler miutan bevasarolta magat egy kinai allami ceg. Lassan nem marad nyugati autogyar. (mint ahogy nyugati telefongyar se maradt, az Apple ugyanis Kinaban gyartat)
  • Sequoyah #5
    Ebbol nem derul ki, hogy van eleg csak dragabban, vagy egyaltalan nincs masik forras?
  • Zsoltee_a_bator #4
    Elgurul a bohocauto lithiumos aksi nelkul:


    inkabb a normalis autokkal lesz gond
  • kvp #3
    Elektromos autok, hibird autok, telefonok, tabletek, laptopok, repulogepek. Jelenleg mindenhez kell litium-os aksi.

    A hagyomanyos belso egesu jarmuvekhez meg 8x-os aron lehet uzemanyagot kapni es nincs platina vagy palladium a katalizatoraikhoz, tehat max. katonai celra eri meg oket gyartani.
  • Bruce_Willis #2
    khm....
    kérem?
  • Ender Wiggin #1
    Nem az autógyártást, maximum a bohócautó gyártást...