Gyurkity Péter

Bemutatkozott az e-Hummer

A nagy átállás részeként fut be az elektromos SUV, nem túl kedvező áron.

Február elején számoltunk be arról, hogy a GM 2035-re váltana teljesen elektromos autókra, vagyis az előttünk álló nagyjából másfél évtizedben kezdenék meg az új korszakot. Ennek részeként dobják piacra az e-Hummert, amelynek piaci megjelenése azonban még várat magára.

A most bemutatott modell teljes hivatalos neve 2024 Hummer EV SUV, amely már jelzi, hogy az idei évben hiába várunk a debütálásra. Egyelőre bizonyos technikai részleteket, a külsőt, valamint a várható összeállításokat és az ehhez kapcsolódó kereskedelmi árakat árulták el a nagyközönségnek, ebből azonban már képet alkothatunk arról, hogy mire számíthatunk ezen a területen. A gyártó bejelentésében elhangzik, hogy az amúgy igencsak méretes jármű egy 830 lóerős elektromos motort kap, mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-s sebességre, miközben a hatótáv 400 és 480 km között lesz. A nagy méret miatt helyet kapott a listán az úgynevezett „rák üzemmód” is, ennek révén mind a négy kerék elfordítható, vagyis átlósan is tudunk majd mozogni a monstrummal, ami nagy mértékben megkönnyítheti a parkolást.


A tervek szerint az első példányokat 2023-ban kezdik majd értékesíteni, jelenleg mindössze az előrendelési opció él az érdeklődők számára. A városi terepjáró változatot 110 ezer dollár körüli áron adják majd, ez viszont az Edition 1 ára lesz, amelyhez egy extrém-offroad csomag is elérhető lesz. Az alapmodell ára ennél kedvezőbb lenne, a 80 ezer dolláros tétel azonban még mindig nagyon jelentős, nem beszélve arról, hogy ez utóbbi várhatóan csak 2024-ben jelenik majd meg a piacon. Az autó a szintén tervezett e-pickup testvére lenne, a pickup viszont nagyobb akkumulátort kapna, ezzel fél másodperccel gyorsabb lesz a 100 km/h-s iram elérése, amit kereken 1000 lóerő, illetve 500 km feletti hatótáv egészítene ki.

A hagyományos modellek gyártását a cég még 2010-ben állította le, az újraélesztésről eredetileg még 2019 elején döntöttek házon belül, amit azzal indokolnak, hogy ők is látnak fantáziát az e-terepjárókban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #8
    A regi hummerek is tul nehezek akkor...
    Egyebkent ez nem sulykapacitas, hanem valami hulye helyi torveny, hogy egy sulyhatar folott haszongepjarmunek szamitanak NY-ban.

    Amerika kifejezetten hires arrol hogy marha nagy gepek jarnak mindenhol, ami mellett egy Hummer EV is eltorpul. Es ok is mehetnek mindenhol.
    A nagy hatotav reklamerteke az siman erosebb mint hogy valahol van egy hid amin nem mehetnek at. Elvben legalabbis, nem tudom hogy barkit is megbuntettek-e mar emiatt, aki nem egy epitoipari ceg logojaval ellatott teherautoval akart atmenni. Nem mer ott valos sulyt senki...
  • kvp #7
    "Nem tudom miert allnak meg 400-480-nal."

    Szerintem 500-ra lottek, ennyi sikerult. Ha egy bizonyos hatar fole mennek a jarmu sulyaval, akkor nagyon sok helyre nem hajthat be (hidak, parkolohazak, stb.). Pl. a nehezebb Teslak is egy picivel folotte vannak a new york-i hidakon engedelyezett maximalis terhelesnek ha nem csak a vezeto ul bennuk. Egyszeruen ennyi aksi fert be a sulyhatar alatt es ebbol ekkora hatotavot tudtak kihozni.
  • Tntmaxy #6
    Guruló powerbank. :)

    Mellesleg a cikkbeli videó nagyon klafa!
    Utoljára szerkesztette: Tntmaxy, 2021.04.07. 20:12:14
  • Sequoyah #5
    A suly es a meret nem szamit itt, szoval nyugodtan belerakhatnak 200kWh akksit.
    A Tesla S es X elmegy 500km-t fele ekkora akksival. Nyilvan a Hummer kozel se lesz olyan hatekony, de ennyit minimum tudnia kell nagyobb akksival.

    Ha pedig tudna a 300 merfold/500km lelektani hatart, akkor a hatotav rendben lenne. Nem tudom miert allnak meg 400-480-nal.
    Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2021.04.07. 15:55:15
  • mortep #4
    Csúcsszuper, csak azt nem értem hogy ez már miért számít bemutatkozásnak, hasonló cgi videót hónapokkal ezelőtt már láthattunk... ilyen alapon én is tudok akár űrhajókat is mutogatni, oszt meg lehet majd vásárolni 2551-ben
  • kvp #3
    Az osszkerek kormanyzas az otletes, foleg varosban parkolashoz. Ezek nem annyira kis jarmuvek, ezert igy oda is befer ahova alapbol nem. A gyorsulassal nem lesz gond, a nagyobb kerdes a valos hatotav, de ezt majd az elo tesztek eldontik. Ha ebbol a nem tul kecses jarmubol tudnak hasznalhato elektromos autot gyartani, akkor nagyjabol barmibol.
  • Sequoyah #2
    "It's not about the money, it's about sending a message"

    Nyilvan nem ez az auto menti meg a kornyezetet, de ezzel tud a GM berobbanni, es elhitetni velunk, hogy tud jo EV autokat gyartani. Tipikus HALO auto.
  • Angel5 #1
    nekem jöhetne egy :)