Gyurkity Péter

Egyre nagyobb bajban a Nikola

Újabb szerződést bontottak fel, így ebből a teherautóból sem lesz semmi.

Az e-autók területén az utóbbi hetekben többek között a Nikola háttere és eddigi tevékenysége kapcsán kialakult botrány szerepelt leginkább a hírekben, a cég háza tájáról nem sok jó hír szivárgott ki. December elején mi is írtunk arról, hogy a pickup piacra dobása nem valósul meg, most pedig egy teherautó kapcsán olvashatunk hasonló fejleményről.

A vállalat hivatalos közleményben jelentette be, hogy a szintén amerikai Republic Services illetékeseivel közösen felbontották a korábban megkötött szerződést, amelynek keretében egy teljesen új e-teherautót fejlesztettek volna ki és szállítottak volna le. Ez utóbbi cég az Egyesült Államokban a szemétszállításban használt járművek szegmensére koncentrál, emiatt szerettek volna 2500 és 5000 közötti példányszámban teljesen új, immár elektromos meghajtásra épülő járművet átvenni, az augusztusban megkötött üzletből azonban nem lesz semmi, bár az egyelőre nem teljesen világos, hogy ki és miért bontotta fel a szerződést. A hivatalos állásfoglalás szerint közös megegyezésről van szó, valószínűnek tűnik azonban, hogy a Republic vezetése szánta el magát erre a lépésre, az utóbbi hetek-hónapok fejleményei után.


A Nikola az eredeti tervek szerint 2023-ban kezdte volna el az új teherautó sorozatgyártását, az első példányokat pedig az ezt követő évben szállították volna le partnerüknek. A cégvezető most megjegyezte, hogy a szerződés egy teljesen új modell kifejlesztését követelte volna meg tőlük, valószínűleg ezért sem forszírozták annyira a dolgot, tekintettel arra, hogy meglehetősen nehéz helyzetben vannak, az eredeti vezető távozása mellett ugyanis nemrég az is felmerült, hogy az egész vállalkozás hamis, illetve eleve megvalósíthatatlan elképzelésekre épült. Most persze igyekeznek menteni a menthetőt, erősen kétséges azonban, hogy a Tesla nyomába eredhetnek, ehhez ugyanis a jelek szerint mind az anyagi, mind pedig a szellemi források hiányoznak.

A részvény árfolyama a június eleji csúcspontról már 80 százalékot zuhant, ez már önmagában is jól jelzi az aggodalmakat és kétségeket – meglátjuk, mennyiben lesz képes a cég valami kézzelfoghatóval előrukkolni, a jelenlegi nyilatkozatok szerint szeretnének továbbra is jelen lenni az e-autók, valamint az ehhez szükséges infrastruktúra piacán.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Igen, az volt. Gyakorlatilag meg egy villanymotort sem tudtak berakni a dizel helyere es melletenni egy aksicsomagot. Pedig ezt meg egy magyar ceg is megcsinalta egy hasznalt kamionnal. (egy mercedes actros-t alakitottak at) Pedig a magyar ceg is csalo volt, csak legalabb egy mukodo jarmuvet tudtak produkalni.

    Aztan ott van a tavaly uzembe helyezett 10 valodi elektromos kamion, amit az audi vett. Ezek is atalakitott kamionok, egy tesla energiakapacitasanak a dupljaval, szoval rakomannyal messze nem mennek, de telephelyen beluli anyagmozgatasra idealis. Es ezt egy magyar ceg, siman hajtaslanc cserevel scania alapokra meg tudta csinalni. (meg elotte a csalok is a mercivel)

    A fentiek fenyeben a nikola soha nem is akart semmit kifejleszteni vagy ha megis, akkor legalabb egyszer megprobalhattak volna. (mert sikerult volna, nem olyan nehez a feladat)
    Utoljára szerkesztette: kvp, 2021.01.02. 22:35:12