Gyurkity Péter
Semmi nem lesz a Nikola pickupjából
A GM máris átdolgozta az eredeti megállapodást, ez már több pontot kukáz a tervekből.
Alig néhány hónappal ezelőtt, még szeptember folyamán állapodott meg a startup a valódi óriásnak számító GM vezetésével a szorosabb együttműködésről, amely több fontos pontot tartalmazott a jövőre vonatkozó elképzelések megvalósítása érdekében. Ezt most átdolgozták, így kiderült, hogy semmi nem lesz a pickupból, miközben a nagy amerikai gyártó a részesedésről is lemondott.
A Nikola az utóbbi hónapokban inkább a cég körüli botrányok miatt szerepelt a hírekben, itt először az merült fel, hogy az ambiciózus tervek eredetileg is humbugnak minősültek, majd pedig a befektetők és az érdeklődők szándékos átverése is szóba került, ami végül az alapító távozásához vezetett. Most ismét a General Motors jelentette be az újabb megállapodás megkötését, ez viszont már jóval kisebb területet fed le, ezzel pedig jelzik, hogy a startupba vetett bizalmuk jelentős mértékben megrendült. Amíg ugyanis az eredeti szerződésben a Badger névre keresztelt pickup kifejlesztése és legyártása is szerepelt, nem beszélve a cégben szerzendő 11 százalékos részesedésről, az új anyagból ezek a pontok már kikerültek, a két cég pedig mindössze az akkumulátorok területén működne együtt.
A módosítás révén a Badger-projekt gyakorlatilag a kukába került, ebből nem lesz semmi, hiszen a GM közreműködése nélkül nem tudják legyártani az elektromos autót. Nem véletlen, hogy az új megállapodást mindössze egyetértésként aposztrofálják, ennek pontjai tulajdonképpen semmire nem kötelezik a feleket, ehhez ugyanis egy később kidolgozandó és megkötendő szerződés szükséges, amelynek részleteire nyilván mindkét oldal nagyon odafigyel majd. Egyelőre mindössze arról tesznek említést, hogy a többi, most még szintén csak tervezett jármű kaphatja meg a Hydrotec névre keresztelt üzemanyagcella-rendszert, míg az Ultrium akkumulátor-platform alkalmazása szintén lehetséges opcióként jelenik meg.
Meglátjuk, mi valósul meg a startup terveiből, jelenleg nagyon úgy tűnik, hogy a cég nem számíthat nagy sikerre az e-autók piacán.
Alig néhány hónappal ezelőtt, még szeptember folyamán állapodott meg a startup a valódi óriásnak számító GM vezetésével a szorosabb együttműködésről, amely több fontos pontot tartalmazott a jövőre vonatkozó elképzelések megvalósítása érdekében. Ezt most átdolgozták, így kiderült, hogy semmi nem lesz a pickupból, miközben a nagy amerikai gyártó a részesedésről is lemondott.
A Nikola az utóbbi hónapokban inkább a cég körüli botrányok miatt szerepelt a hírekben, itt először az merült fel, hogy az ambiciózus tervek eredetileg is humbugnak minősültek, majd pedig a befektetők és az érdeklődők szándékos átverése is szóba került, ami végül az alapító távozásához vezetett. Most ismét a General Motors jelentette be az újabb megállapodás megkötését, ez viszont már jóval kisebb területet fed le, ezzel pedig jelzik, hogy a startupba vetett bizalmuk jelentős mértékben megrendült. Amíg ugyanis az eredeti szerződésben a Badger névre keresztelt pickup kifejlesztése és legyártása is szerepelt, nem beszélve a cégben szerzendő 11 százalékos részesedésről, az új anyagból ezek a pontok már kikerültek, a két cég pedig mindössze az akkumulátorok területén működne együtt.
A módosítás révén a Badger-projekt gyakorlatilag a kukába került, ebből nem lesz semmi, hiszen a GM közreműködése nélkül nem tudják legyártani az elektromos autót. Nem véletlen, hogy az új megállapodást mindössze egyetértésként aposztrofálják, ennek pontjai tulajdonképpen semmire nem kötelezik a feleket, ehhez ugyanis egy később kidolgozandó és megkötendő szerződés szükséges, amelynek részleteire nyilván mindkét oldal nagyon odafigyel majd. Egyelőre mindössze arról tesznek említést, hogy a többi, most még szintén csak tervezett jármű kaphatja meg a Hydrotec névre keresztelt üzemanyagcella-rendszert, míg az Ultrium akkumulátor-platform alkalmazása szintén lehetséges opcióként jelenik meg.
Meglátjuk, mi valósul meg a startup terveiből, jelenleg nagyon úgy tűnik, hogy a cég nem számíthat nagy sikerre az e-autók piacán.