Berta Sándor
Kiépíti a felhőüzletét az Alibaba
A kínai konszern a közeljövőben az Amazon az egyik legnagyobb kihívójává léphet elő.
Az Alibaba bejelentette, hogy a következő három esztendő során összesen 200 milliárd jüant akar befektetni felhőrészlege megerősítésébe. A program részeként a társaság többek között növelni szeretné a számítógép-központjai számát, hogy még több országban kínálhassa a felhőajánlatait. A beruházási összeg egy részét olyan technológiák fejlesztésébe invesztálják, mint a mesterséges intelligencia.
A felhőszolgáltatások az üzleti esztendő harmadik negyedévében (tavaly december végén) - 62 százalékos növekedési rátával - az óriáscég leggyorsabban növekvő szegmensét tették ki. Az elért bevétel közel 11 milliárd jüan volt, ennek ellenére a részleg még alárendelt szerepet játszik a vállalat életében. Ezt támasztja alá az is, hogy ebben az időszakban a teljes bevétel meghaladta a 161 milliárd jüant, amely 38 százalékos növekedést jelent a korábbi időszakhoz képest. Az Alibaba jelenleg a fő bevételeit az elektronikus kereskedelemből és az internetes játékokból könyveli el.
Az Alibaba fő vetélytársa az Amazon Web Services (AWS), az Alphabet (Google Cloud Platform) és a Microsoft (Azure). A felhőplatformok egyébként is, de különösen a mostani rendkívüli helyzetben egyre fontosabbak, hiszen - elsősorban a videotelefon-beszélgetéseknek és a stream-ajánlatoknak köszönhetően - folyamatosan nő a továbbított adatmennyiség, ráadásul virágzik az online kereskedelem és a videojátékok piaca is.
Az Alibaba bejelentette, hogy a következő három esztendő során összesen 200 milliárd jüant akar befektetni felhőrészlege megerősítésébe. A program részeként a társaság többek között növelni szeretné a számítógép-központjai számát, hogy még több országban kínálhassa a felhőajánlatait. A beruházási összeg egy részét olyan technológiák fejlesztésébe invesztálják, mint a mesterséges intelligencia.
A felhőszolgáltatások az üzleti esztendő harmadik negyedévében (tavaly december végén) - 62 százalékos növekedési rátával - az óriáscég leggyorsabban növekvő szegmensét tették ki. Az elért bevétel közel 11 milliárd jüan volt, ennek ellenére a részleg még alárendelt szerepet játszik a vállalat életében. Ezt támasztja alá az is, hogy ebben az időszakban a teljes bevétel meghaladta a 161 milliárd jüant, amely 38 százalékos növekedést jelent a korábbi időszakhoz képest. Az Alibaba jelenleg a fő bevételeit az elektronikus kereskedelemből és az internetes játékokból könyveli el.
Az Alibaba fő vetélytársa az Amazon Web Services (AWS), az Alphabet (Google Cloud Platform) és a Microsoft (Azure). A felhőplatformok egyébként is, de különösen a mostani rendkívüli helyzetben egyre fontosabbak, hiszen - elsősorban a videotelefon-beszélgetéseknek és a stream-ajánlatoknak köszönhetően - folyamatosan nő a továbbított adatmennyiség, ráadásul virágzik az online kereskedelem és a videojátékok piaca is.