SG.hu
A futárokon fog múlni az idei karácsony
Ismét Fekete Pénteket hirdetett az Extreme Digital, de most nem az akciókról, hanem a kiszállítási nehézségekről esett a legtöbb szó.
Várkonyi Balázs, a vállalat vezetője negyedik alkalommal jelentette be a cég online ünnepét, mely nem a minél nagyobb nyereségről, hanem a piac bővítéséről, az eddig a netes vásárlással szemben szkeptikus réteg bevonzásáról szól. Az Extreme Digital számára november 17., azaz jövőhét péntek lesz az a nap, amin éves forgalmának közel 6-8 százalékát tervezi lebonyolítani. "A teljes magyar internetes kereskedelemben ekkor vásárol egy nap a legtöbb ember, és ez a hullám évről-évre növekszik. Közel 100 ezer termékkel készülünk, és ezek valóban akciós termékek, nem korábban megdrágított dolgok árengedményes változatai, manapság erre már a fogyasztóvédelem is nagyon figyel. Mivel mi vagyunk a legnagyobb webáruház, a konkurencia valamennyire minket követ, de az amerikai Black Friday a rákövetkező hét pénteken van, azt gondolom ezt is nagyon sokan meg fogják lovagolni." - mondta.
Elmondása szerint már korán reggel érdemes lesz hozzájuk látogatni, mivel az eddigi tapasztalatok alapján már az első két órában elkelnek a legjobb ajánlatok, de persze napközben is folyamatosan raknak majd fel újabb dolgokat. "A kezdés időpontját szándékosan nem áruljuk el, hogy az akcióvadászokon túl a rendes vevőink is érvényesülhessenek. Fix időpontoknál egyszerűbb helyzetben vannak a továbbértékesítési célokkal vásárlók." - magyarázta. A legnagyobb forgalmat a játékkonzoloktól, a középkategóriás mobiltelefonoktól, a kis háztartási gépektől és a tévéktől várják, azaz továbbra is erősen elektronikai hangsúlyos a cég netes áruháza.
Ezen próbálnak változtatni, a Kika tulajdonosa általi 2015-ös felvásárlás óta bútorokban is utaznak, Várkonyi Balázs most is külön kiemelte ezt a termékkategóriát, mint figyelemre érdemes szekciót. A termékek terén egyébként nagy készletekkel, külön raktár bérlésével próbáltak felkészülni a forgalomra, mert ilyenkor minden látogatójuk vásárolni akar, és ha elkelt a vágyott árucikk, szinte mindenki választ valami mást. A termékek listája komplex módon alakul ki, van közte olyan, amitől a gyártó akar szabadulni, kisöpörve karácsony előtt a raktárakat; van, amitől ők, mert már a szokványos 35 napon túl porosodik náluk; de olyan is előfordul, hogy valaki ilyenkor akar piaci részesedést növelni, ilyen lesz például a Nokia tulajdonos HMD Global.
Várkonyi Balázs legnagyobb problémaként a kiszállítást emelte ki, majdhogynem a sajtótájékoztató fele erről a témáról szólt. Emlékezhetünk a tavalyi postai káoszra, a futárcégek extrém leterheltségére, illetve hogy olyan is lehetett olvasni netes fórumokon, hogy valaki januárban kapta csak meg a november közepén megrendelt terméket. Idén komoly felkészüléssel és számos ötlettel próbálják ezt megakadályozni, és amellett, hogy minden jelentősebb magyarországi futárcégre számítanak, 17 hazai saját átvevőpontjukban bíznak nagyon. Utóbbiakon 5 napon belül meg lehet kapni az árut, egyébként két hetes kiszállítást ígérnek, és a gyorsítás érdekében olyan trükköket is bevetnek, mint a várhatóan önállóan megrendelt termékek kétharmadának előre becsomagolása.
A vezérigazgató tudatában van a futárcégeknél lévő nehézségeknek, és hogy lehetetlen ilyen szökőárszerű hirtelen terhelést jól kiszolgálni, és azt sem takargatta, hogy sok helyen nem egészen az üzletszabályzat és a szerződések alapján, háromszori kézbesítési próbálkozással működnek a dolgok. Idén ráadásul limiteket határoztak meg a csomagszállító cégek, előre megadott mennyiségeknél többet nem vesznek át a webáruházaktól, így próbálván elkerülni, hogy ők legyenek a felelősek a problémákért. Bármilyen hiba, megcsúszás esetén reménytelen ledolgozni a hátrányt, mert karácsonyig folyamatosan emelkedni fog mindenhol a forgalom, az Extreme Digital idén a tavalyinál jóval nagyobb ünnepi lázra számít.
"Azok a cégek amelyek ezt nem mondják ki, azok is két hetes, vagy még hosszabb határidővel dolgoznak. Úgy vélem sokkal jobb az, ha a fogyasztók tisztában vannak a helyzettel. A Magyar Posta a stabil kiszolgálás érdekében 13 átvevőpontot hozott létre, de ettől függetlenül kell arra számítani, hogy a csomagok csúszhatnak. A karácsonyi szezon indulása az időjáráshoz kötődik, ha leesik az első hó, akkor már december előtt, egyébként van hogy akár a mikulás után indul el az emberekben a tettvágy, hogy vegyenek valamit a fa alá."
A magyar piacról szóval Várkonyi Balázs elmondta, hogy az idén első fél évben a korábbiaknál lassabban gyarapodott, a teljes magyar kiskereskedelem 3,9 százalékot, míg az online szféra 20 százalékot bővült a tavalyihoz képest. "A netes forgalom 5-6 százalék, szóval bőven van még hova fejlődni. Ez a szám Csehországban 8%, Angliában viszont 16-18%, tehát folyamatosan tevődik át a kereskedelem mindenféle formája az internetre." Kiemelte még a hazai bankkártyás vásárlások megugrását, illetve hogy külföldön, például Romániában már egy teljes hónapot szentelnek a Fekete Péntekhez hasonló kampányoknak.
Várkonyi Balázs, a vállalat vezetője negyedik alkalommal jelentette be a cég online ünnepét, mely nem a minél nagyobb nyereségről, hanem a piac bővítéséről, az eddig a netes vásárlással szemben szkeptikus réteg bevonzásáról szól. Az Extreme Digital számára november 17., azaz jövőhét péntek lesz az a nap, amin éves forgalmának közel 6-8 százalékát tervezi lebonyolítani. "A teljes magyar internetes kereskedelemben ekkor vásárol egy nap a legtöbb ember, és ez a hullám évről-évre növekszik. Közel 100 ezer termékkel készülünk, és ezek valóban akciós termékek, nem korábban megdrágított dolgok árengedményes változatai, manapság erre már a fogyasztóvédelem is nagyon figyel. Mivel mi vagyunk a legnagyobb webáruház, a konkurencia valamennyire minket követ, de az amerikai Black Friday a rákövetkező hét pénteken van, azt gondolom ezt is nagyon sokan meg fogják lovagolni." - mondta.
Elmondása szerint már korán reggel érdemes lesz hozzájuk látogatni, mivel az eddigi tapasztalatok alapján már az első két órában elkelnek a legjobb ajánlatok, de persze napközben is folyamatosan raknak majd fel újabb dolgokat. "A kezdés időpontját szándékosan nem áruljuk el, hogy az akcióvadászokon túl a rendes vevőink is érvényesülhessenek. Fix időpontoknál egyszerűbb helyzetben vannak a továbbértékesítési célokkal vásárlók." - magyarázta. A legnagyobb forgalmat a játékkonzoloktól, a középkategóriás mobiltelefonoktól, a kis háztartási gépektől és a tévéktől várják, azaz továbbra is erősen elektronikai hangsúlyos a cég netes áruháza.
Ezen próbálnak változtatni, a Kika tulajdonosa általi 2015-ös felvásárlás óta bútorokban is utaznak, Várkonyi Balázs most is külön kiemelte ezt a termékkategóriát, mint figyelemre érdemes szekciót. A termékek terén egyébként nagy készletekkel, külön raktár bérlésével próbáltak felkészülni a forgalomra, mert ilyenkor minden látogatójuk vásárolni akar, és ha elkelt a vágyott árucikk, szinte mindenki választ valami mást. A termékek listája komplex módon alakul ki, van közte olyan, amitől a gyártó akar szabadulni, kisöpörve karácsony előtt a raktárakat; van, amitől ők, mert már a szokványos 35 napon túl porosodik náluk; de olyan is előfordul, hogy valaki ilyenkor akar piaci részesedést növelni, ilyen lesz például a Nokia tulajdonos HMD Global.
Várkonyi Balázs legnagyobb problémaként a kiszállítást emelte ki, majdhogynem a sajtótájékoztató fele erről a témáról szólt. Emlékezhetünk a tavalyi postai káoszra, a futárcégek extrém leterheltségére, illetve hogy olyan is lehetett olvasni netes fórumokon, hogy valaki januárban kapta csak meg a november közepén megrendelt terméket. Idén komoly felkészüléssel és számos ötlettel próbálják ezt megakadályozni, és amellett, hogy minden jelentősebb magyarországi futárcégre számítanak, 17 hazai saját átvevőpontjukban bíznak nagyon. Utóbbiakon 5 napon belül meg lehet kapni az árut, egyébként két hetes kiszállítást ígérnek, és a gyorsítás érdekében olyan trükköket is bevetnek, mint a várhatóan önállóan megrendelt termékek kétharmadának előre becsomagolása.
A vezérigazgató tudatában van a futárcégeknél lévő nehézségeknek, és hogy lehetetlen ilyen szökőárszerű hirtelen terhelést jól kiszolgálni, és azt sem takargatta, hogy sok helyen nem egészen az üzletszabályzat és a szerződések alapján, háromszori kézbesítési próbálkozással működnek a dolgok. Idén ráadásul limiteket határoztak meg a csomagszállító cégek, előre megadott mennyiségeknél többet nem vesznek át a webáruházaktól, így próbálván elkerülni, hogy ők legyenek a felelősek a problémákért. Bármilyen hiba, megcsúszás esetén reménytelen ledolgozni a hátrányt, mert karácsonyig folyamatosan emelkedni fog mindenhol a forgalom, az Extreme Digital idén a tavalyinál jóval nagyobb ünnepi lázra számít.
"Azok a cégek amelyek ezt nem mondják ki, azok is két hetes, vagy még hosszabb határidővel dolgoznak. Úgy vélem sokkal jobb az, ha a fogyasztók tisztában vannak a helyzettel. A Magyar Posta a stabil kiszolgálás érdekében 13 átvevőpontot hozott létre, de ettől függetlenül kell arra számítani, hogy a csomagok csúszhatnak. A karácsonyi szezon indulása az időjáráshoz kötődik, ha leesik az első hó, akkor már december előtt, egyébként van hogy akár a mikulás után indul el az emberekben a tettvágy, hogy vegyenek valamit a fa alá."
A magyar piacról szóval Várkonyi Balázs elmondta, hogy az idén első fél évben a korábbiaknál lassabban gyarapodott, a teljes magyar kiskereskedelem 3,9 százalékot, míg az online szféra 20 százalékot bővült a tavalyihoz képest. "A netes forgalom 5-6 százalék, szóval bőven van még hova fejlődni. Ez a szám Csehországban 8%, Angliában viszont 16-18%, tehát folyamatosan tevődik át a kereskedelem mindenféle formája az internetre." Kiemelte még a hazai bankkártyás vásárlások megugrását, illetve hogy külföldön, például Romániában már egy teljes hónapot szentelnek a Fekete Péntekhez hasonló kampányoknak.