SG.hu

A futárokon fog múlni az idei karácsony

Ismét Fekete Pénteket hirdetett az Extreme Digital, de most nem az akciókról, hanem a kiszállítási nehézségekről esett a legtöbb szó.

Várkonyi Balázs, a vállalat vezetője negyedik alkalommal jelentette be a cég online ünnepét, mely nem a minél nagyobb nyereségről, hanem a piac bővítéséről, az eddig a netes vásárlással szemben szkeptikus réteg bevonzásáról szól. Az Extreme Digital számára november 17., azaz jövőhét péntek lesz az a nap, amin éves forgalmának közel 6-8 százalékát tervezi lebonyolítani. "A teljes magyar internetes kereskedelemben ekkor vásárol egy nap a legtöbb ember, és ez a hullám évről-évre növekszik. Közel 100 ezer termékkel készülünk, és ezek valóban akciós termékek, nem korábban megdrágított dolgok árengedményes változatai, manapság erre már a fogyasztóvédelem is nagyon figyel. Mivel mi vagyunk a legnagyobb webáruház, a konkurencia valamennyire minket követ, de az amerikai Black Friday a rákövetkező hét pénteken van, azt gondolom ezt is nagyon sokan meg fogják lovagolni." - mondta.

Elmondása szerint már korán reggel érdemes lesz hozzájuk látogatni, mivel az eddigi tapasztalatok alapján már az első két órában elkelnek a legjobb ajánlatok, de persze napközben is folyamatosan raknak majd fel újabb dolgokat. "A kezdés időpontját szándékosan nem áruljuk el, hogy az akcióvadászokon túl a rendes vevőink is érvényesülhessenek. Fix időpontoknál egyszerűbb helyzetben vannak a továbbértékesítési célokkal vásárlók." - magyarázta. A legnagyobb forgalmat a játékkonzoloktól, a középkategóriás mobiltelefonoktól, a kis háztartási gépektől és a tévéktől várják, azaz továbbra is erősen elektronikai hangsúlyos a cég netes áruháza.


Ezen próbálnak változtatni, a Kika tulajdonosa általi 2015-ös felvásárlás óta bútorokban is utaznak, Várkonyi Balázs most is külön kiemelte ezt a termékkategóriát, mint figyelemre érdemes szekciót. A termékek terén egyébként nagy készletekkel, külön raktár bérlésével próbáltak felkészülni a forgalomra, mert ilyenkor minden látogatójuk vásárolni akar, és ha elkelt a vágyott árucikk, szinte mindenki választ valami mást. A termékek listája komplex módon alakul ki, van közte olyan, amitől a gyártó akar szabadulni, kisöpörve karácsony előtt a raktárakat; van, amitől ők, mert már a szokványos 35 napon túl porosodik náluk; de olyan is előfordul, hogy valaki ilyenkor akar piaci részesedést növelni, ilyen lesz például a Nokia tulajdonos HMD Global.

Várkonyi Balázs legnagyobb problémaként a kiszállítást emelte ki, majdhogynem a sajtótájékoztató fele erről a témáról szólt. Emlékezhetünk a tavalyi postai káoszra, a futárcégek extrém leterheltségére, illetve hogy olyan is lehetett olvasni netes fórumokon, hogy valaki januárban kapta csak meg a november közepén megrendelt terméket. Idén komoly felkészüléssel és számos ötlettel próbálják ezt megakadályozni, és amellett, hogy minden jelentősebb magyarországi futárcégre számítanak, 17 hazai saját átvevőpontjukban bíznak nagyon. Utóbbiakon 5 napon belül meg lehet kapni az árut, egyébként két hetes kiszállítást ígérnek, és a gyorsítás érdekében olyan trükköket is bevetnek, mint a várhatóan önállóan megrendelt termékek kétharmadának előre becsomagolása.

A vezérigazgató tudatában van a futárcégeknél lévő nehézségeknek, és hogy lehetetlen ilyen szökőárszerű hirtelen terhelést jól kiszolgálni, és azt sem takargatta, hogy sok helyen nem egészen az üzletszabályzat és a szerződések alapján, háromszori kézbesítési próbálkozással működnek a dolgok. Idén ráadásul limiteket határoztak meg a csomagszállító cégek, előre megadott mennyiségeknél többet nem vesznek át a webáruházaktól, így próbálván elkerülni, hogy ők legyenek a felelősek a problémákért. Bármilyen hiba, megcsúszás esetén reménytelen ledolgozni a hátrányt, mert karácsonyig folyamatosan emelkedni fog mindenhol a forgalom, az Extreme Digital idén a tavalyinál jóval nagyobb ünnepi lázra számít.


"Azok a cégek amelyek ezt nem mondják ki, azok is két hetes, vagy még hosszabb határidővel dolgoznak. Úgy vélem sokkal jobb az, ha a fogyasztók tisztában vannak a helyzettel. A Magyar Posta a stabil kiszolgálás érdekében 13 átvevőpontot hozott létre, de ettől függetlenül kell arra számítani, hogy a csomagok csúszhatnak. A karácsonyi szezon indulása az időjáráshoz kötődik, ha leesik az első hó, akkor már december előtt, egyébként van hogy akár a mikulás után indul el az emberekben a tettvágy, hogy vegyenek valamit a fa alá."

A magyar piacról szóval Várkonyi Balázs elmondta, hogy az idén első fél évben a korábbiaknál lassabban gyarapodott, a teljes magyar kiskereskedelem 3,9 százalékot, míg az online szféra 20 százalékot bővült a tavalyihoz képest. "A netes forgalom 5-6 százalék, szóval bőven van még hova fejlődni. Ez a szám Csehországban 8%, Angliában viszont 16-18%, tehát folyamatosan tevődik át a kereskedelem mindenféle formája az internetre." Kiemelte még a hazai bankkártyás vásárlások megugrását, illetve hogy külföldön, például Romániában már egy teljes hónapot szentelnek a Fekete Péntekhez hasonló kampányoknak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Elmin #14
    " 2-3 éve egyszer akartam venni 1 tv-t és rohadtul megemelték előtte az árát"
    Át kellett volna adnod a fogyasztóvédelemnek.
  • Elmin #13
    "Egy samsung tévénél a márkaszerviz intézi a gart fullmindegy hol vetted, tehár ergo a samsung intézi. "
    Ez akkor igaz, ha a bolt hozzáadja a kitöltött samsung garanciális papírt.

    "Ha a gyári garjegyet kitöltik akkor ugyanaz a garancia vonatkozik, mindegy hol vetted, márpedig miért ne töltenék ki? "
    Ha nem teljesen legális forrásból szerzi be akkor nincs hozzá gyári garancia, csak a saját szervizük garanciája. Ezt pedig néha elfelejtik kiemelni.
  • Scooter #12
    Ez az egész fekete péntek egy iszonyú nagy faszság. December előtt kiszórni a raktáron maradt sok szart. Sose veszek novemberben és decemberben semmit. Főleg műszaki cuccot nem. Aztán meg amúgy se veszek senkinek semmit karácsonyra. Egy nagy baromság ez az egész karácsony. Sose költöm ilyenkor a pénzt. Mindent meg lehet szerezni év közben, amire szüksége van az embernek és nem fölösleges kacat, csak mert ilyenkor muszáj venni minden baromságot. Maximum digitálisan valami jó gammát. Ez is csak egy médiafogás, hogy minél többet költs, mert ha nem akkor nem is vagy ember! Egy igazi agymosás ez a karácsony. Ezt a Black Friday-t is át kellett venni Amerikától, mint a Halloween-t.
  • Kaslerka #11
    Van 1-2 jó dolog, de egy vicc szerintem a cég fekete péntekkor. 2-3 éve egyszer akartam venni 1 tv-t és rohadtul megemelték előtte az árát. Írtam nekik egy mailt, hogy "Ez a kedvezmény, hogy előtte árat emelünk?" Készségesen válaszoltak: "Sajnos nem áll módjukban megírni nekem az ár képzésük mikéntjét." Most sem lesz ez másképp. 1-2 termék jó lesz, a többi meg drágább, mint máshol....
  • yamato41 #10
    Köszönömn. A számból vetted ki a szót. És ez így van gyakorlatilag minden olyan terméknél, amit hajlandó lennék megvenni.
  • gosub #9
    Egy átverős vicc volt az eddigi fekete péntekjük. Csupa szemét amit még fél áron se vennék meg. Az a pár értelmes dolog meg az első percben elfogyott, ha egyáltalán volt nekik. Ebből is sikerült egy pénzéhes zsibvásárt csinálni.
  • gforce9 #8
    Egy samsung tévénél a márkaszerviz intézi a gart fullmindegy hol vetted, tehár ergo a samsung intézi. Ha a gyári garjegyet kitöltik akkor ugyanaz a garancia vonatkozik, mindegy hol vetted, márpedig miért ne töltenék ki?
  • Elemir #7
    ja a garanciát is nézd meg légy szíves.
    Csak egyiknél van odaírva, hogy gyári garancia... nem csak az árat kell nézni, nagyon nem mindegy...
  • esztyopa #6
    A futárokon fog múlni?
    Mér'?
    Ingyen kapjuk?
  • jkedzs #5
    most vegyetek PC-t! kurva drága memória árakkal.
    a hülyének is megéri. :Đ