MTI

Nem működhet tovább Londonban az Uber

Nem hosszabbítja meg az illetékes londoni közlekedési hatóság az Uber egy hét múlva lejáró taxiszolgáltatási engedélyét.

A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London (TfL) ma közölte az amerikai székhelyű vállalat londoni érdekeltségével, hogy nem állít ki számára új szolgáltatási engedélyt, miután a cég jelenlegi jogosítványa szeptember 30-án lejár. A bejelentés szerint a TfL arra a megállapításra jutott, hogy az Uber - amely 2012 óta működik Londonban - nem teljesíti a felelősségteljes vállalati tevékenység kritériumait, és ez számos közbiztonsági problémát vet fel. Az értesítésben foglalt felsorolás szerint a hatóság aggályosnak tartja, ahogy a cég az utasok elleni súlyos bűncselekményekről szóló bejelentéseket kezeli. A TfL emellett nem tartja megfelelőnek az Uber hozzáállását a sofőrök biztonsági háttérellenőrzéséhez, és azt a módot sem, ahogy a vállalat a gépkocsivezetők orvosi alkalmassági igazolásait beszerzi.

A TfL közleménye szerint a londoni taxiszolgáltatóknak szigorú szabályozásokat kell betartaniuk, és ahhoz, hogy működhessenek, demonstrálniuk is kell a hatóság számára, hogy ezeket az előírásokat teljesítik. A londoni közlekedési hatóság a közlemény szerint arra a következtésre jutott, hogy az Uber nem felel meg azoknak a követelményeknek, amelyeknek teljesítése szükséges a taxiszolgáltatási engedélyhez. A TfL közölte, hogy az Ubernek 21 napja van a fellebbezésre, és amíg a fellebbezési folyamat tart, addig folytathatja működését.


Az Uber máris bejelentette, hogy fellebbezést nyújt be. A cégnek 40 ezer sofőrje van Londonban, és a kocsirendeléshez szükséges mobiltelefonos alkalmazást 3,5 millió londoni töltötte le. A londoni taxisszövetség főtitkára, Steve McNamara pénteki nyilatkozatában helyeselte a TfL döntését, mondván: ennek az "erkölcstelen cégnek nincs helye a londoni utcákon". Sadiq Khan, London polgármestere is támogatásáról biztosította a TfL-t az Uber elleni fellépésben.

Londonban több nagyszabású taxistüntetés volt az Uber ellen. A 25 ezer londoni taxist képviselő szakmai szervezetek tisztességtelen versennyel vádolták az Ubert, mivel szerintük a cég sofőrjei a hagyományos taxik vezetőire vonatkozó rendkívül szigorú előírások betartása nélkül nyújtják gyakorlatilag ugyanazt a szolgáltatást. A TfL néhány hete a Taxify londoni működését is megtiltotta, azzal az indokkal, hogy ez a cég egy olyan leányvállalatán keresztül akart londoni taxiszolgáltatást nyújtani, amelynek erre nem volt engedélye. A négy éve Észtországban alakult, Magyarországon is jelen lévő Taxify az általa megvásárolt City Drive Services cégen keresztül alig három nappal a tiltó végzés kiállítása előtt kezdte működését Londonban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #6
    Hozzunk olyan szabályozst, hogy az Uber se tudjon kibújni az adózás vagy kötelezően előírt szabályok alol, meg a taxistársaságok is kötelezve legyenek egy normális online szolgáltatásra, ami viszont nekik is előrelépés lenne.
  • ToxiMaxi #5
    Legnagyobb probléma, hogy a technológia fejlődést akadályozzák ezzel. Az Uber nem feltétlenül azért népszerű mert olcsó, hanem mert sokkal jobb szolgáltatást nyújt. Nem betiltani, hanem a piacot korlátozó szabályokat kellene megszüntetni. Mi értelme van egyáltalán a taxis vizsgának a mindent tudó GPS korában, ahol már forgalmi adatok is vannak? Ettől még rengeteg bunkó taxis van, amit még pontozni sem lehet, legalább hullana a férgese de tök jó, hogy egy idejétmúlt múmiára tekerjük a budipapírt nehogy megérezze az ember a szagát.
  • bunny #4
    Mindenhol ua a helyzet, van egy (agyon)szabályozott piac ahová az Uber betette a sáros bakancsot. Namost vagy a piacot alakítják vagy az Ubert tiltják, a kettő együtt biztos nem működik. Észteknél inkább koppintanak, és ők is átszervezik a saját piacot a Uber féle stílusra, Bp vagy épp London meg inkább tilt. Én megértem a taxis cégeket, egy piaci verseny úgy lehet korrekt, ha minden szereplőnek egyenlő kritériumokat ad. De a XXI. században talán inkább újra kéne gondolni sok mindent, mert lehet haladni kéne a korral inkább.
    Utoljára szerkesztette: bunny, 2017.09.25. 16:24:47
  • Elmin #3
    Akkor szerinted az Uber és a sofőrjei betartanak minden ottani szabályt, letesznek minden vizsgát?
  • x3n0ka #2
    Az Uber és hasonló cégek kollektív petíciót kéne benyujtsanak a döntés ellen, mert elég nyilvánvaló, hogy mi van a háttérben... Aki itt él Angliában az tudja, hogy "maguk felé fordul a kezük" és persze, hogy a hagyományos Londoni taxisokat próbálják mindenekelött előnyös helyzethez juttatni.
  • Ender Wiggin #1
    A londoni taxis vizsga a legdurvább. És az a tudás, ami a fejükben van, egyelőre lenyomja a GPS-t is. És az Uber nem is mindig olcsóbb.