Berta Sándor
Csökkentek az Apple PC-eladásai
A kaliforniai konszern a legnagyobb PC-gyártók listáján az ötödik helyre csúszott vissza.
A visszaesés aligha nevezhető meglepőnek, miután 10 százalékkal csökkentek a Mac-értékesítések, így az Apple a Lenovo, a Hewlett-Packard, a Dell és az Asus mögé került. Annak ellenére, hogy az eladások visszaesése az egész ágazatban megfigyelhető, a négy konkurens gyártó enyhe növekedésről számolt be. Sőt, a Dell még több mint 10 százalékkal növelni tudta az eladásokat.
Az Apple számára komoly problémát jelent, hogy egyre több Mac-használó váltott át a közelmúltban a Microsoft Surface készülékére. Ennek oka elsősorban a redmondi óriáscég Mac-Surface csereprogramja. Emellett a Microsoft, bár nem számít a piac meghatározó szereplőjének, az elmúlt hónapokban több új hardvert dobott piacra, mint az Apple.
A kaliforniai gyártó számára egy új MacBook Pro megjelenése fordíthatja meg a jelenséget, azonban Anand Srinivasan és Wei Mook, a Bloomberg Intelligence szakértői úgy vélték, hogy alapvetően ezt sem növeli majd az asztali számítógépek területén az eladási számokat. A két szakember szerint a konszernnek egyre inkább a kínai piacra kellene összpontosítania, az Amerikai Egyesült Államok és Európa fejlett részei helyett, amelyek piacként már nem elegendőek.
Tavaly szeptemberben az szivárgott ki, hogy megújíthatja termékkínálatát az Apple, miután az asztali számítógépeit, notebookjait több éve nem frissítette.
A visszaesés aligha nevezhető meglepőnek, miután 10 százalékkal csökkentek a Mac-értékesítések, így az Apple a Lenovo, a Hewlett-Packard, a Dell és az Asus mögé került. Annak ellenére, hogy az eladások visszaesése az egész ágazatban megfigyelhető, a négy konkurens gyártó enyhe növekedésről számolt be. Sőt, a Dell még több mint 10 százalékkal növelni tudta az eladásokat.
Az Apple számára komoly problémát jelent, hogy egyre több Mac-használó váltott át a közelmúltban a Microsoft Surface készülékére. Ennek oka elsősorban a redmondi óriáscég Mac-Surface csereprogramja. Emellett a Microsoft, bár nem számít a piac meghatározó szereplőjének, az elmúlt hónapokban több új hardvert dobott piacra, mint az Apple.
A kaliforniai gyártó számára egy új MacBook Pro megjelenése fordíthatja meg a jelenséget, azonban Anand Srinivasan és Wei Mook, a Bloomberg Intelligence szakértői úgy vélték, hogy alapvetően ezt sem növeli majd az asztali számítógépek területén az eladási számokat. A két szakember szerint a konszernnek egyre inkább a kínai piacra kellene összpontosítania, az Amerikai Egyesült Államok és Európa fejlett részei helyett, amelyek piacként már nem elegendőek.
Tavaly szeptemberben az szivárgott ki, hogy megújíthatja termékkínálatát az Apple, miután az asztali számítógépeit, notebookjait több éve nem frissítette.