Gyurkity Péter
Nem keres pénzt a telefonokon a Xiaomi
Emiatt azonban nem aggódnak, a profit az egyéb termékekben lehet.
Érdekes cikkben számolt be a Reuters hírügynökség arról, hogy a Xiaomi első emberének elmondása szerint ők egyáltalán nem keresnek pénzt az okostelefonok eladásán, ehelyett ugyanis más területekről származik a cég túlélését biztosító profit. A konkrét számokról ugyan hallgatnak, de a telefonos részleg már egyértelműen hanyatlik.
A Xiaomi az utóbbi évek egyik sikertörténetének számított, hiszen hatalmas lendülettel robbant be a kínai okostelefon-piacra, amelynek jelentős részét sikerült is meghódítaniuk. Tavaly már sokat lassultak, hiszen az áhított éves céltól 12 százalékkal maradtak el, az idei harmadik negyedévben pedig 45 százalékkal romlott az okostelefonos forgalom, miközben más jelentések szerint az újonnan eladott készülékek legnagyobb hányada odaát már az Oppo és a Vivo saját hálózatából eredt, vagyis mintha ez a két, saját offline értékesítési csatornával is rendelkező újonc venné át a vezető szerepet. A Xiaomi persze nem hagyja magát, itt-ott egészen érdekes megoldásokkal jelentkeznek, de jól látható módon nem ettől várják a nyereségességet.
A víztisztítók és egyéb háztartási eszközök piacán jóval kisebb a verseny, mint az okostelefonoknál
Hugo Barra elnök-vezérigazgató nem aggódik, szerinte inkább a szoftveres oldalon, valamint a háztartási okos-eszközök eladásából tartják majd el magukat. Jól jellemzi a helyzetet, hogy szerinte akár 10 milliárd okostelefont is eladhatnának mindenféle profit nélkül, miközben az egyéb területeken – így például a lég- és víztisztító berendezéseknél, vagy éppen a konyhai eszközöknél – már egészen más a kép. Idén az okos háztartási eszközökből 1,5 milliárd dolláros forgalomra számítanak, miközben az indiai és délkelet-ázsiai régió mellett igyekeznek az amerikai telefonos szegmensben is megvetni a lábukat. Előbbi esetében nagy eredménynek tartják, hogy a harmadik negyedben Indiában 2 millió készüléket adtak el, utóbbinál pedig az első, amerikai 4G-frekvenciákat is támogató okostelefon, valamint a Las Vegas-i CES alatti megjelenés jelzi a fontosabb lépéseket.
A tőzsdére menetelt sem tartják kiemelt célnak, egyelőre tehát az egyéb területeken való terjeszkedés révén aratnának további sikereket.
Érdekes cikkben számolt be a Reuters hírügynökség arról, hogy a Xiaomi első emberének elmondása szerint ők egyáltalán nem keresnek pénzt az okostelefonok eladásán, ehelyett ugyanis más területekről származik a cég túlélését biztosító profit. A konkrét számokról ugyan hallgatnak, de a telefonos részleg már egyértelműen hanyatlik.
A Xiaomi az utóbbi évek egyik sikertörténetének számított, hiszen hatalmas lendülettel robbant be a kínai okostelefon-piacra, amelynek jelentős részét sikerült is meghódítaniuk. Tavaly már sokat lassultak, hiszen az áhított éves céltól 12 százalékkal maradtak el, az idei harmadik negyedévben pedig 45 százalékkal romlott az okostelefonos forgalom, miközben más jelentések szerint az újonnan eladott készülékek legnagyobb hányada odaát már az Oppo és a Vivo saját hálózatából eredt, vagyis mintha ez a két, saját offline értékesítési csatornával is rendelkező újonc venné át a vezető szerepet. A Xiaomi persze nem hagyja magát, itt-ott egészen érdekes megoldásokkal jelentkeznek, de jól látható módon nem ettől várják a nyereségességet.
A víztisztítók és egyéb háztartási eszközök piacán jóval kisebb a verseny, mint az okostelefonoknál
Hugo Barra elnök-vezérigazgató nem aggódik, szerinte inkább a szoftveres oldalon, valamint a háztartási okos-eszközök eladásából tartják majd el magukat. Jól jellemzi a helyzetet, hogy szerinte akár 10 milliárd okostelefont is eladhatnának mindenféle profit nélkül, miközben az egyéb területeken – így például a lég- és víztisztító berendezéseknél, vagy éppen a konyhai eszközöknél – már egészen más a kép. Idén az okos háztartási eszközökből 1,5 milliárd dolláros forgalomra számítanak, miközben az indiai és délkelet-ázsiai régió mellett igyekeznek az amerikai telefonos szegmensben is megvetni a lábukat. Előbbi esetében nagy eredménynek tartják, hogy a harmadik negyedben Indiában 2 millió készüléket adtak el, utóbbinál pedig az első, amerikai 4G-frekvenciákat is támogató okostelefon, valamint a Las Vegas-i CES alatti megjelenés jelzi a fontosabb lépéseket.
A tőzsdére menetelt sem tartják kiemelt célnak, egyelőre tehát az egyéb területeken való terjeszkedés révén aratnának további sikereket.