Gyurkity Péter
Megsérült az Airlander 10
Második repülésén meg is sérült a modern léghajó, emberi áldozat azonban nincs.
A hónap közepén számoltunk be arról, hogy hosszas előkészület után most repült először az amerikai eredetű, de immár brit kézben lévő projekt terméke, amely hibrid jellege és hatalmas mérete révén ígér komoly előnyöket. A második teszt már nem volt tökéletes, a leszállás ugyanis kissé durvára sikerült.
Először külső források számoltak be a balesetről, ezt követte a cég rövid bejelentése, amely megerősítette a malőrt. Ők igyekeztek kiemelni, hogy a légijármű ezt megelőzően gond nélkül vette az akadályokat, így sikerrel teljesítette a kereken 100 percesre tervezett második próbarepülést, a visszatérés során azonban (egyelőre nem tisztázott okok miatt) a landolást nem sikerült megfelelően végrehajtani. Az Airlander 10 (amely a végleges változat prototípusa, mindössze 10 tonna hasznos teherrel, míg a tervek között szerepel az 50 és a 80 tonnás példány elkészítése is), orral előrebukva, túl nagy sebességgel érkezett meg, aminek következtében a pilótafülke megrongálódott.
Szerencsére emberi sérülés nem történt, a legénység minden tagja épségben hagyta el a gépet, vagyis mindössze anyagi károkról beszélhetünk. Ezzel kapcsolatban egyes lapok arról számoltak be, hogy a léghajóról lelógó kábel egy póznát is megrongált a leszállópálya szomszédságában, ezt azonban a cég hivatalosan cáfolta, szerintük ugyanis kizárólag a légijármű sérült meg. A pontos okokat egyelőre még vizsgálják, itt hosszasan elemzik majd az adatokat, ami valószínűleg házon belül zajlik majd le, hiszen az Air Accidents Investigation Branch máris közölte, hogy ők nem küldenek saját csapatot a helyszínre.
Az első végleges példányok 2021-től repülhetnek majd, legalábbis ha minden rendben folytatódik.
A hónap közepén számoltunk be arról, hogy hosszas előkészület után most repült először az amerikai eredetű, de immár brit kézben lévő projekt terméke, amely hibrid jellege és hatalmas mérete révén ígér komoly előnyöket. A második teszt már nem volt tökéletes, a leszállás ugyanis kissé durvára sikerült.
Először külső források számoltak be a balesetről, ezt követte a cég rövid bejelentése, amely megerősítette a malőrt. Ők igyekeztek kiemelni, hogy a légijármű ezt megelőzően gond nélkül vette az akadályokat, így sikerrel teljesítette a kereken 100 percesre tervezett második próbarepülést, a visszatérés során azonban (egyelőre nem tisztázott okok miatt) a landolást nem sikerült megfelelően végrehajtani. Az Airlander 10 (amely a végleges változat prototípusa, mindössze 10 tonna hasznos teherrel, míg a tervek között szerepel az 50 és a 80 tonnás példány elkészítése is), orral előrebukva, túl nagy sebességgel érkezett meg, aminek következtében a pilótafülke megrongálódott.
Szerencsére emberi sérülés nem történt, a legénység minden tagja épségben hagyta el a gépet, vagyis mindössze anyagi károkról beszélhetünk. Ezzel kapcsolatban egyes lapok arról számoltak be, hogy a léghajóról lelógó kábel egy póznát is megrongált a leszállópálya szomszédságában, ezt azonban a cég hivatalosan cáfolta, szerintük ugyanis kizárólag a légijármű sérült meg. A pontos okokat egyelőre még vizsgálják, itt hosszasan elemzik majd az adatokat, ami valószínűleg házon belül zajlik majd le, hiszen az Air Accidents Investigation Branch máris közölte, hogy ők nem küldenek saját csapatot a helyszínre.
Az első végleges példányok 2021-től repülhetnek majd, legalábbis ha minden rendben folytatódik.