Berta Sándor

Vezető nélküli autókat szeretne az Uber

Az utazásmegosztó platform az önálló vezetésen túl a teherszállítás és a saját fejlesztés felé mozdul el.

Travis Kalanick, az Uber vezérigazgatója kijelentette, hogy a víziójuk szerint az általuk biztosított szállítás olyan lesz, mint a csapvíz vagyis mindenhol és mindenki számára elérhetővé válik majd. Napjainkban azonban ez még közel sincs így. Kalanick ugyanakkor elismerte, hogy nem pusztán tudományos szempontokról van szó, hanem kereskedelmiekről is. Amennyiben az elképzelést sikerül megvalósítani, úgy az Uber lesz az első szolgáltató, amely - üzleti célból - a mindennapokban robotautókat fog alkalmazni.

Az Uber a Volvo átépített modelljeit választotta ki. A két fél közösen 300 millió dollárt fektet be a projektbe. A Volvo az év végéig 100 darab XC90 típusú járművet szállít le az utazásmegosztó platformnak. Az Uber jelezte, hogy más gyártókkal is szeretne együttműködni. Egyelőre még minden gépkocsiban lesz sofőr, aki vészhelyzet esetén beavatkozhat.

A terv része, hogy a vállalat a múlt hét végén megvásárolta az Otto nevű startupot, amely a hagyományos tehergépkocsikat szerelné fel az autonóm közlekedéshez szükséges technikával. A tranzakciót a hétvégén blogbejegyzésben is megerősítették. Az egyelőre nem derült ki, hogy az Otto mennyiért lett a startupé, egy bennfentes szerint 680 millió dolláros üzletről lehet szó. Anthony Lewandowski, az Otto egyik társalapítója korábban fontos szerepet játszott a Google robotautó-programjában. Az Uber tervei között szerepel két további fejlesztőközpont megnyitása is. Kalanick hangsúlyozta, hogy számára az a fontos, hogy ne a Google uralja az önállóan közlekedő gépkocsik piacát. Amikor felismerték, hogy a Google ezen a területen is megjelenik, akkor úgy döntöttek, hogy alternatívát kell kínálniuk és a szolgáltatás számára rendkívül fontos egy önállóan közlekedő jármű kifejlesztése.

A Uber ebben a hónapban Pittsburgh városában akar teszteket végezni: az utasai egy részét robotjárművekkel szállítaná. itt az emberek ugyanúgy használhatják majd a szolgáltatást, mint bárhol máshol. Egy fontos különbség lesz a robotautók esetében: az azokkal való utazás ingyenes, egyúttal minden ilyen utat videón dokumentálnak majd és az anyósülésen Uber-munkatársak fognak jegyzetelni. Kalanick végül megerősítette, hogy nem akarnak autógyártókká válni. A társaság robotgépkocsi-projektjén eleinte csak a Carnegie Mellon Egyetem három tucat kutatója dolgozott, most már több száz szakértőt alkalmaznak ezen a területen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Jawarider #1
    Hamarabb lesz a Holdon utazásmegosztó valami mint nálunk.....