Gyurkity Péter

Kevesebb iPhone-t gyárt az Apple

Az ok a kisebb forgalom, de közben már megállapodtak a Samsunggal az OLED-kijelzőkről. A cég még több bevételt remél az alkalmazásboltjából.

Tavaly az App Store 75 százalékkal több bevételt generált, mint a Google Play Store, annak ellenére, hogy utóbbi kétszer annyi letöltést könyvelhetett el. Az Apple ügyfelei átlagosan gazdagabbak és hajlandók is többet fizetni egy-egy alkalmazásért, mint az Androidos felhasználók, ezért is készítenek a fejlesztők inkább iOS-kompatibilis megoldásokat. Azonban a kínálatban ma már 1,5 millió különböző program van, emiatt a fejlesztők folyamatosan amiatt panaszkodnak, hogy nagyon nehéz új termékekre felhívni az emberek figyelmét és ezzel párhuzamosan tartós üzleti modelleket kiépíteni.

A társaságnál egy száz szakemberből álló csoport dolgozik azon, hogy alapvetően átalakítsa a szoftverbolt keresési funkcióját. Az Apple egy ideje már próbál javítani a szoftverboltja keresési eredményein, többek között 2012-ben felvásárolta a Chomp nevű keresőt, majd integrálta annak tudását az App Store rendszerébe. A legújabb változtatás az lesz, hogy a jövőben a programfejlesztőknek fizetniük kell majd azért, ha azt szeretnék, hogy a termékeik a keresési találatlista elejére kerüljenek. Az Apple így szeretne plusz bevételekre szert tenni, ugyanakkor ezzel párhuzamosan a társaság átláthatóbbá is tenné az App Store-t.


A módosításból a jövőben elsősorban a nagy marketing-költségvetéssel rendelkező fejlesztőcsapatok profitálhatnak - a Google hasonló módszert alkalmaz és ezzel több millió dollárra tesz szert. Az Apple szolgáltatásokból származó bevételei 2006 óta a tízszeresére, 20 milliárd dollárra növekedtek - ez az összeg tartalmazza az App Store bevételeit is. Az óriáscég az eladott szoftverek árának 30 százalékát kapja meg. A szoftverboltból eddig több mint 100 milliárd programot töltöttek le, ezeknek a 10-20 százaléka volt fizetős termék.

A telefoneladások kifulladása miatt szükségük is van az erősödésre: a telefonok szegmensében csökken a forgalom, az ősszel bemutatott új páros, valamint a most elrajtolt kisebb készülék lanyhuló eredményeket produkált. A cég emiatt csökkenti a legyártott példányok számát. A Nikkei szerint az első negyedéves csökkentést a mostani negyedben is hasonló lépés követi. A január és március közötti periódusban az Apple az egy évvel korábbihoz képest már 30 százalékkal kevesebb iPhone okostelefont gyártott le, ezt a mennyiséget pedig még tovább csökkentik, amit már jeleztek is a fontosabb beszállítóknak. Az elsődleges ok az iPhone 6s és 6s Plus lanyhuló forgalma, amit az új iPhone SE tervezett felfuttatása sem pótol.


Egy dél-koreai lapban eközben arról írnak, hogy a Samsung és az Apple már megállapodott az OLED-panelek leszállításáról és azok tömeges alkalmazásáról. Ez szintén korábbi pletykákat követően jelent meg, hiszen az elmúlt napokban már olvashattunk arról, hogy az almás cég az OLED-kijelzők alkalmazását tervezi. A mostani hír szerint egy 2,6 milliárd dolláros üzletről van szó, amelynek értelmében a Samsung három év alatt 100 millió 5,5 hüvelykes panelt szállít le, mégpedig 2017-től kezdődően. Más hírek szerint az Apple teljesen újratervezné a jövő évben esedékes új változatokat, ezen beszámolókban azonban 5,8 hüvelykes érintőképernyőkről írnak, így a kép még nem teljesen tiszta. 2017-es tervekről lévén szó, van még bőven idő a konkrétumok tisztázására.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #11
    A tőzsdén lélektani határ vagy hol? Kinek a lélektana? :-)
  • NEXUS6 #10
    Az A viszont lassan eléri a 10%-ot globálisan, ami szerintem egy lélektani határ.
  • Tetsuo #9
    A termék illetve a vállalat jövőjére értette, pontosabban onnantól nézve, amikor a konkurens kínai telefonok átlépnek egy bizonyos küszöböt.
  • NEXUS6 #8
    A keleti 3 nővér (Lenovo, Xiaomi, Huawei) elég jó támogatást adnak és 3- an nagyobb részesedéssel bírnak összesen mint az Apple. Ökoszisztémát meg ad a széles termékpaletta, ami az A-nak nincs, meg az Android.

    Az ő részesedésük szép lassan növekszik kb olyan ütemben ahogy az A hanyatlik.
  • Madve #7
    Már jó ideje nem uralja a piacot, lényegében sosem tette.
    Androidnak mindig is nagyobb részesedése volt, Samsung meg egyedül több készüléket ad el, mint Apple. Csak az egy készülékre eső profit az amiben vezetnek a többi gyártóhoz képest, meg az appstore-juk bevétele az ami nagyobb.
    A felhasználó szempontjából egyik sem előny..
  • M2 #6
    "totálisan versenyképtelen"

    Ezt mondani a piacot uraló vállalatról = óriási hozzá nem értés. Ezzel azt jelzed, hogy nem csak a piacot nem érted, de az alap fogalmakat sem.
  • asgh #5
    Az apple-nek a kinai tucatgyártók sosem jelentettek konkurenciát, mert hiába adják a hardvert olcsón, ha sem támogatást, sem normális szolgáltatás-ökoszisztémát nem tudnak mellé csomagolni.
    Az eladások azért csökkennek, mert telitődik a piac, nem azért, mert a kinaiak elszipkázzák az apple ügyfeleket.
  • randomly #4
    Nekem egy olyan program kellene. Ami naptárban nem csak 12 hónapra visszamenőleg keres ... mint most már mindkettő ... ios és android ... hanem a teljes adatbázisomban ... 2008-ban voltam egy ügyfélnél akkor miért asztali gépen kell megkeresnem a mobilomon ez miért irreleváns? Komolyan nem értem.

    Milyen kereső szavalat gépeljek be hogy találjak ilyen programot?
  • Tetsuo #3
    Oké, de sokan a csillagozásra mennek, vagyis nem azt keresik, amelyiket a legtöbben letöltöttek, hanem amelyiknek a legjobb az értékelése. Az pedig már jóval pontosabb. ;-)
  • Magnum PI #2
    Teljesen mindegy milyen keresést raknak a store-ba mert a probléma a rank rendszer. Mind az Apple meg a Google store-ban is igaz, hogy a fő faktor a letöltések száma. Mivel az emberek lusták és amugy sem tudják mi a jó app ezért követik a trendet és azokat az alakalmazásokat töltik le amik a top 20-50-ben benne vannak. Ezért akkor a szakadék a top50 meg top200 között. Ezért az egész öngerjesztő. Pont olyan ez mint a szakadék a nagyon szegény és a nagyon gazdagok között.

    Azok az appok amik már egy ideje ott vannak és van jó pár millió letöltésük azok szinte kirobbanthatlanok hiába vannak már náluk sokkal jobb alkalmazások ugyanabban a kategóriában. Az új belépőknek esélyük sincs csak ha van egy jó adag tőkéjük (és itt nagy számra kell gondolni) amit marketingre tudnak fordítani.

    Persze továbbra is vannak szerencsések, de ennek nem kellene ennyire a szerencsén mulnia
    Utoljára szerkesztette: Magnum PI, 2016.04.20. 16:17:39