Gyurkity Péter
Az utolsókat rúgja a BlackBerry
Legalábbis mint telefongyártó, míg a szoftveres oldalon van remény a túlélésre.
A cég friss pénzügyi jelentéséből újabb méretes visszaesés rajzolódik ki, ám a vezetés továbbra is bízik abban, hogy a szoftverek és a szolgáltatások terén képesek lesznek a megújulásra, ezzel pedig maga a vállalat sem tűnik el a süllyesztőben.
A BlackBerry közzétette friss jelentését, amely a 2015-ös naptári év utolsó három hónapját, valamint az éves eredményeket összesíti. Itt nem sok okot látunk a bizakodásra, hiszen az egy évvel korábbi állapothoz képest 30 százalékkal kevesebb bevételre tettek szert, a most kimutatott 464 millió dolláros adat pedig messze alulmúlta az előzetes várakozásokat, amelyek 500 millió dollár feletti szintről szóltak. A nettó veszteség elérte a 238 millió dollárt, ezt pedig még tovább rontja az eladások alakulásából kirajzolódó negatív trend.
A cég mindössze 600 ezer okostelefont tudott értékesíteni az utolsó három hónapban, ebben pedig az első androidos megoldásuk, a BlackBerry Priv is benne van. Tavaly ilyenkor még 1,3 millió darabot adtak el, de az egy negyedévvel korábbi eredményhez képest is 14 százalékos a csökkenés, ami jól mutatja, hogy a felhasználók továbbra sem látnak fantáziát ezen készülékekben. Az Android 6.0 ugyan hamarosan itt is befut, ez azonban csak a független példányokon jelenik majd meg, hiszen a szolgáltatóhoz kötött készülékeknél ehhez szükség van a partner jóváhagyására is.
A szoftverek és szolgáltatások területén sokkal jobban állnak, itt tavaly 527 millió dolláros bevételre tettek szert, a cél pedig a pozitív eredmény elérése lesz, amit jövőre a részleg 30 százalékos bővülésével érnének el. Kérdés, hogy addig mi történik a hardveres vonallal, lesz-e egyáltalán értelme folytatni a küzdelmet.
A cég friss pénzügyi jelentéséből újabb méretes visszaesés rajzolódik ki, ám a vezetés továbbra is bízik abban, hogy a szoftverek és a szolgáltatások terén képesek lesznek a megújulásra, ezzel pedig maga a vállalat sem tűnik el a süllyesztőben.
A BlackBerry közzétette friss jelentését, amely a 2015-ös naptári év utolsó három hónapját, valamint az éves eredményeket összesíti. Itt nem sok okot látunk a bizakodásra, hiszen az egy évvel korábbi állapothoz képest 30 százalékkal kevesebb bevételre tettek szert, a most kimutatott 464 millió dolláros adat pedig messze alulmúlta az előzetes várakozásokat, amelyek 500 millió dollár feletti szintről szóltak. A nettó veszteség elérte a 238 millió dollárt, ezt pedig még tovább rontja az eladások alakulásából kirajzolódó negatív trend.
A cég mindössze 600 ezer okostelefont tudott értékesíteni az utolsó három hónapban, ebben pedig az első androidos megoldásuk, a BlackBerry Priv is benne van. Tavaly ilyenkor még 1,3 millió darabot adtak el, de az egy negyedévvel korábbi eredményhez képest is 14 százalékos a csökkenés, ami jól mutatja, hogy a felhasználók továbbra sem látnak fantáziát ezen készülékekben. Az Android 6.0 ugyan hamarosan itt is befut, ez azonban csak a független példányokon jelenik majd meg, hiszen a szolgáltatóhoz kötött készülékeknél ehhez szükség van a partner jóváhagyására is.
A szoftverek és szolgáltatások területén sokkal jobban állnak, itt tavaly 527 millió dolláros bevételre tettek szert, a cél pedig a pozitív eredmény elérése lesz, amit jövőre a részleg 30 százalékos bővülésével érnének el. Kérdés, hogy addig mi történik a hardveres vonallal, lesz-e egyáltalán értelme folytatni a küzdelmet.