Berta Sándor
Ősszel indulhat az Apple televíziós szolgáltatása
Az új platformot három nagy amerikai televízióadó már támogatásáról biztosította.
A The Wall Street Journal értesülései alapján a társaság új televíziós szolgáltatása ősztől lesz elérhető az Apple TV eszközökön, valamint az iPhone és az iPad készülékeken. Az új ajánlatot várhatóan júniusban jelentheti be az óriáscég. Az elképzelések szerint az új szolgáltatás által kínált televízióadók között lenne a három nagy adó, az ABC, a CBS és a Fox is. Bennfentesek közölték, hogy az NBC azért hiányzik még a tervezett csomagból, mert jelenleg is vita van a televíziós csatorna tulajdonosával, a Comcast társasággal, mely ugyanis saját online tévés egységen dolgozik.
Az új ajánlattal az Apple az egyesült államokbeli piacon tipikusnak számító kábelszolgáltatókkal versenyezne, ezek csomagjai havonta átlagosan 100 dollárba kerülnek és több száz televízióadót tartalmaznak. Az Apple csomagja ezzel szemben csupán 30-40 dollárba kerülne, igaz, csak körülbelül 25 televízióadót foglalna magába. A kaliforniai vállalat már évek óta egyeztetéseket folytat a tengerentúli televíziós ágazattal egy saját online tévészolgáltatás elindításával kapcsolatban. Már Steve Jobs is próbálkozott az elképzelés megvalósításával, de elbukott. Úgy tűnik, hogy most Tim Cook vezérigazgató és csapata nagyobb sikerrel jár.
Az Apple tavaly márciusban tárgyalt a Comcasttal. Akkor úgy tűnt, hogy a televíziós streaming-ajánlat kapcsán pont a konszern lehet a partnere, amely az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb kábeltelevíziós szolgáltatójának számít és nagy sávszélességet biztosíthat az Apple streaming-platformjának.
A The Wall Street Journal értesülései alapján a társaság új televíziós szolgáltatása ősztől lesz elérhető az Apple TV eszközökön, valamint az iPhone és az iPad készülékeken. Az új ajánlatot várhatóan júniusban jelentheti be az óriáscég. Az elképzelések szerint az új szolgáltatás által kínált televízióadók között lenne a három nagy adó, az ABC, a CBS és a Fox is. Bennfentesek közölték, hogy az NBC azért hiányzik még a tervezett csomagból, mert jelenleg is vita van a televíziós csatorna tulajdonosával, a Comcast társasággal, mely ugyanis saját online tévés egységen dolgozik.
Az új ajánlattal az Apple az egyesült államokbeli piacon tipikusnak számító kábelszolgáltatókkal versenyezne, ezek csomagjai havonta átlagosan 100 dollárba kerülnek és több száz televízióadót tartalmaznak. Az Apple csomagja ezzel szemben csupán 30-40 dollárba kerülne, igaz, csak körülbelül 25 televízióadót foglalna magába. A kaliforniai vállalat már évek óta egyeztetéseket folytat a tengerentúli televíziós ágazattal egy saját online tévészolgáltatás elindításával kapcsolatban. Már Steve Jobs is próbálkozott az elképzelés megvalósításával, de elbukott. Úgy tűnik, hogy most Tim Cook vezérigazgató és csapata nagyobb sikerrel jár.
Az Apple tavaly márciusban tárgyalt a Comcasttal. Akkor úgy tűnt, hogy a televíziós streaming-ajánlat kapcsán pont a konszern lehet a partnere, amely az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb kábeltelevíziós szolgáltatójának számít és nagy sávszélességet biztosíthat az Apple streaming-platformjának.