SG.hu
Sokat remél a hálózatba kapcsolt készülékektől a Bosch
Az antitröszt hatóságok jóváhagyását követően 2015. január 5-én a Bosch csoport felvásárolta BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH vállalatban meglévő 50 százalékos Siemens részesedést.
A cég közleménye szerint így az eddig 50-50 százalék Bosch-Siemens tulajdoni hányaddal működő vegyesvállalat mostantól a Bosch 100 százalékos tulajdonú leányvállalataként működik tovább. Ez a háztartási készülékeket gyártó vállalat 2013-ban mintegy 10,5 milliárd euró árbevételt ért el mintegy 50 000 munkavállalójával. A cégjegyzékben történő megjelenését követően a vállalat új neve BSH Hausgeräte GmbH lesz.
A BSH teljes felvásárlásának szerepe lesz a Bosch hálózatba kapcsolt épületek és készülékek terén végzett tevékenységének kibővítésében. Az intelligens otthon koncepciók részeként a háztartási készülékek használata még könnyebb és energiahatékonyabb lesz a jövőben: tovább erősödik a készülékek felhasználóbarát jellege. A BSH által kifejlesztett „Home Connect” alkalmazással például a felhasználók okostelefonjukról vagy táblagépükről wifin keresztül tudják vezérelni a hálózatba kapcsolt készülékeket. A BSH már be is mutatta a Home Connect rendszert használó első készülékeit (sütőket és mosogatógépeket), melyeket továbbiak követnek majd.
„Stratégiai célkitűzésünk, hogy megoldásokat hozzunk létre egy hálózatba kapcsolt világhoz” – nyilatkozta Dr. Karsten Ottenberg, aki a jövőben is a BSH vezetője marad. A cég önálló vállalkozásként működik majd a Bosch csoporton belül. „A Bosch révén továbbra is egy, a stratégiánkat maximálisan támogató értékorientált tulajdonosunk lesz” – szögezte le Ottenberg. A világ egyik vezető háztartási készülék gyártójaként a BSH célkitűzése változatlan: folytatni a világpiaci növekedést és piaci részesedést szerezni főként Európán kívül. 2025-re a BSH árbevételének megduplázását tervezi. Ottenberg szerint ennek eléréséhez fokozni kell a kutatás és fejlesztés, valamint a BSH márkák terén végzett beruházásokat.
A BSH teljes tulajdoni hányadának megszerzésével a Bosch a nem gépjárműtechnikai tevékenységét erősíti. A mostanra teljesen konszolidált fogyasztási cikkek üzletágnak köszönhetően a Bosch árbevételének közel egynegyedét adja majd ez az üzleti szektor. A Bosch teljes árbevételén belül a nem gépjárműtechnikai eladások aránya meghaladja majd a 40 százalékot. Így a Bosch egy komoly lépéssel kerül majd közelebb célkitűzéséhez, hogy árbevételének mintegy felét a nem gépjárműtechnikai tevékenységek adják.
A cég közleménye szerint így az eddig 50-50 százalék Bosch-Siemens tulajdoni hányaddal működő vegyesvállalat mostantól a Bosch 100 százalékos tulajdonú leányvállalataként működik tovább. Ez a háztartási készülékeket gyártó vállalat 2013-ban mintegy 10,5 milliárd euró árbevételt ért el mintegy 50 000 munkavállalójával. A cégjegyzékben történő megjelenését követően a vállalat új neve BSH Hausgeräte GmbH lesz.
A BSH teljes felvásárlásának szerepe lesz a Bosch hálózatba kapcsolt épületek és készülékek terén végzett tevékenységének kibővítésében. Az intelligens otthon koncepciók részeként a háztartási készülékek használata még könnyebb és energiahatékonyabb lesz a jövőben: tovább erősödik a készülékek felhasználóbarát jellege. A BSH által kifejlesztett „Home Connect” alkalmazással például a felhasználók okostelefonjukról vagy táblagépükről wifin keresztül tudják vezérelni a hálózatba kapcsolt készülékeket. A BSH már be is mutatta a Home Connect rendszert használó első készülékeit (sütőket és mosogatógépeket), melyeket továbbiak követnek majd.
„Stratégiai célkitűzésünk, hogy megoldásokat hozzunk létre egy hálózatba kapcsolt világhoz” – nyilatkozta Dr. Karsten Ottenberg, aki a jövőben is a BSH vezetője marad. A cég önálló vállalkozásként működik majd a Bosch csoporton belül. „A Bosch révén továbbra is egy, a stratégiánkat maximálisan támogató értékorientált tulajdonosunk lesz” – szögezte le Ottenberg. A világ egyik vezető háztartási készülék gyártójaként a BSH célkitűzése változatlan: folytatni a világpiaci növekedést és piaci részesedést szerezni főként Európán kívül. 2025-re a BSH árbevételének megduplázását tervezi. Ottenberg szerint ennek eléréséhez fokozni kell a kutatás és fejlesztés, valamint a BSH márkák terén végzett beruházásokat.
A BSH teljes tulajdoni hányadának megszerzésével a Bosch a nem gépjárműtechnikai tevékenységét erősíti. A mostanra teljesen konszolidált fogyasztási cikkek üzletágnak köszönhetően a Bosch árbevételének közel egynegyedét adja majd ez az üzleti szektor. A Bosch teljes árbevételén belül a nem gépjárműtechnikai eladások aránya meghaladja majd a 40 százalékot. Így a Bosch egy komoly lépéssel kerül majd közelebb célkitűzéséhez, hogy árbevételének mintegy felét a nem gépjárműtechnikai tevékenységek adják.