Berta Sándor
Az Apple Watch nem helyezi nyomás alá a svájci óragyártókat
A svájci óragyártók egyáltalán nem tartanak a kaliforniai óriáscég új termékétől.
"Nem igazán aggaszt az Apple Watch bejelentése. A bemutató időpontja - a megjelenésig ugyanis még négy hónap telik el - megmutatta, hogy az Apple éppúgy rendkívül ideges, mint a többi mobil eszközt gyártó cég. Miután a verseny ezen a piacon egyre keményebb, így a vállalat úgy érezte, hogy muszáj új üzleti területeken is megjelennie. Nekünk viszont nem kell a fogyasztói elektronikában megjelennünk. Nincsenek olyan terveink, hogy mobiltelefonokkal foglalkozzunk. Ez egy másik üzlet."
"Ránk, ahogy a teljes svájci óraiparra sem nehezedik nyomás az okosórák miatt, sokkal inkább zavar minket az erős svájci frank. De az olyan márkák, mint a Swatch és a Tissot megérezhetik az Apple és a többi informatikai társaság jelenlétét ezen a piacon. Amennyiben az okosórák valóban jelentős dologgá válnak, úgy a Swatch és a Tissot számára is ott lesz az esély. Amennyiben arról lesz szó, hogy az órákba kiegészítő funkciókat kell beépíteni, akkor a legjobb helyzetben vagyunk. Ismerjük az elemeket, a mikrochipeket és a kijelzőket. A fő munkánk a szép órák készítése. Ezzel sokkal jobb helyzetben vagyunk, mint az IT-gyártók" - jelentette ki Nick Hayek, a Swatch Group vezérigazgatója.
A menedzser kiemelte, hogy látnak esélyt az óraüzlet bővítésére. Semmiről sem maradtak le és egy olyan terméket dobnak majd piacra, amely mindenképpen hasznos lesz a felhasználóknak. A Swatch Touch jövő nyáron érkezhet.
Jean-Daniel Pasche, a Svájci Óraszövetség elnöke szintén nem tart a Watch térhódításától. Szerinte az Apple órája inkább kiegészítő, mint konkurens termék. Meggyőződése, hogy a méretcsökkentésben, a mikrotechnikában és az elektronikában szerzett tapasztalataiknak köszönhetően képesek lesznek belépni erre a piacra, és az elsősorban kereskedelmi kérdés lesz, hogy erre a lépésre valóban sor kerül-e majd.
"Nem igazán aggaszt az Apple Watch bejelentése. A bemutató időpontja - a megjelenésig ugyanis még négy hónap telik el - megmutatta, hogy az Apple éppúgy rendkívül ideges, mint a többi mobil eszközt gyártó cég. Miután a verseny ezen a piacon egyre keményebb, így a vállalat úgy érezte, hogy muszáj új üzleti területeken is megjelennie. Nekünk viszont nem kell a fogyasztói elektronikában megjelennünk. Nincsenek olyan terveink, hogy mobiltelefonokkal foglalkozzunk. Ez egy másik üzlet."
"Ránk, ahogy a teljes svájci óraiparra sem nehezedik nyomás az okosórák miatt, sokkal inkább zavar minket az erős svájci frank. De az olyan márkák, mint a Swatch és a Tissot megérezhetik az Apple és a többi informatikai társaság jelenlétét ezen a piacon. Amennyiben az okosórák valóban jelentős dologgá válnak, úgy a Swatch és a Tissot számára is ott lesz az esély. Amennyiben arról lesz szó, hogy az órákba kiegészítő funkciókat kell beépíteni, akkor a legjobb helyzetben vagyunk. Ismerjük az elemeket, a mikrochipeket és a kijelzőket. A fő munkánk a szép órák készítése. Ezzel sokkal jobb helyzetben vagyunk, mint az IT-gyártók" - jelentette ki Nick Hayek, a Swatch Group vezérigazgatója.
A menedzser kiemelte, hogy látnak esélyt az óraüzlet bővítésére. Semmiről sem maradtak le és egy olyan terméket dobnak majd piacra, amely mindenképpen hasznos lesz a felhasználóknak. A Swatch Touch jövő nyáron érkezhet.
Jean-Daniel Pasche, a Svájci Óraszövetség elnöke szintén nem tart a Watch térhódításától. Szerinte az Apple órája inkább kiegészítő, mint konkurens termék. Meggyőződése, hogy a méretcsökkentésben, a mikrotechnikában és az elektronikában szerzett tapasztalataiknak köszönhetően képesek lesznek belépni erre a piacra, és az elsősorban kereskedelmi kérdés lesz, hogy erre a lépésre valóban sor kerül-e majd.