Berta Sándor

1500 eurós büntetés vezetés közbeni SMS-küldésért

Egyes országokban, mint például hazánkban, még azt sem sikerült elérni, hogy az autósok vezetés közben ne telefonáljanak. Nagy-Britanniában viszont már előrébb terveznek és szeretnék elérni, hogy a vezetők SMS-t se küldjenek vagy olvassanak.

A szigetországban pórul járhat az, akit a rendőrök vezetés közbeni SMS-küldésen vagy -olvasáson kapnak. A legszigorúbb büntetés átszámolva akár 1500 eurós bírság is lehet, de a vétkes autós ráadásul még három büntetőpontot is kap. Nagy-Britannia egész Európában a mobil technológiák használatának egyik éllovasának számít, éppen ezért jelzés értékű lehet a többi európai állam számára a vezetés közbeni telefonálást tiltó jogszabály mostani szigorítása.

A brit autósok most már nem csak akkor üthetik meg a bokájukat, ha a rendőrök észreveszik, hogy a forgalomban kihangosító nélkül használták a mobiltelefonjukat, hanem akkor is, ha éppen csupán egy rövid szöveges üzenetet pötyögnek be a készülékekbe egy kereszteződésben, várva, hogy a lámpa zöldre váltson. Ráadásul a szigetországban nem árt az előírásokat komolyan venni, ugyanis a hatóságok ebben a kérdésben nem ismernek tréfát. Akár a jogosítványát is bevonhatják a vétkező vezetőnek.

Németországban a járó motor melletti kihangosító nélküli mobiltelefon-használatáért 40 euró és egy büntetőpont jár, Nagy-Britanniában viszont 90 euró a minimális bírság, míg a maximális pénzbüntetés különösen súlyos esetekben akár 1500 euró is lehet. Sőt, elvileg büntetés jár azért is, ha a kihangosító egy megengedett értéknél hangosabban működik és ezáltal elterelheti az autósok figyelmét a vezetéstől. Az összehasonlítás kedvéért nem árt tudni azt sem, hogy a jogosítványt Németországban tizennyolc, Nagy-Britanniában viszont már tizenkét büntetőpontnál bevonják.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • redfish #17
    Lehet, te azt gondolod, hogy a saját felelősséged, de ha a biztonsági öv hiánya miatt fasirttá kenődsz, egy csomó embernek adsz ezzel munkát : mentőszolgálat, rendőrségi helyszínelők, orvosok és nővérek a kórházban...
    Az életmentő- és plasztikai műtéteid milliókba fognak kerülni, amit én is fizethetek... Ha kómában fekszel majd hónapokig, az is komoly összegbe kerül... Utána a műlábad, műkezed is sokszázezer Ft... Ha leszázalékolnak vagy rokkantosítanak, azt is mi fizethetjük!... Gyógytorna, rehabilitáció, esetleg kerekeskocsi...

    Talán az lenne a megoldás, hogy akinél bizonyítható, hogy nem kapcsolta be a bizt.övét és emiatt sérült meg, annak a saját zsebére számolják el a felmerülő költségeket! (Mindjárt többen bekapcsolnák azt a rühes övet!)
    OK! Lehet saját felelősségre dönteni, de akkor a költségeket is vállalja az illető!

    Nagyon helyesnek tartom, hogy újabban a szórakozásból sziklamászók, sárkányrepülősök, barlangászok, búvárkodók baleseti ellátása is a saját zsebükre számolódik, nem nekem kell kifizetnem, ha ők a saját döntésükből kockáztatják a saját életüket.

    Nyugodtan játsszon mindenki a saját életével, de ne a mások zsebére!

  • aradi13 #16
    hát ja
  • dewdew #15
    "Amíg másnak nem okozok kárt, miért büntetnek?"

    Mert ha szarrátöröd magad, akkor a kórházi költségek az egekbe szöknek, és az én adómból fizetik. Ha bekapcsolod az övet, akkor lehet, hogy kisebb bajod esik, esetleg semmi, így nem kerülsz pénzbe az államnak.

    Jogos a biztonsági öv kötelezővé tétele!!!
  • Gauge #14
    28 nap börtön szerintem kurva sok. Azt sem értem, hogy miért büntetnek, ha a biztonsági övet valaki nem kapcsolja be. A saját maga életével akar játszani valaki, akkor a törvény miért bünteti. Elnyomó rendszer van. Változtatni kellene...esetleg hagyni az embereket élni. Amíg másnak nem okozok kárt, miért büntetnek?
  • Tomboló #13
    akkor te egy nagyon menő ember lehetsz... Csak gratulálni tudok. Többit inkább nem írom ki
  • Lager #12
    Hát én részegen, telefonálva is jobban vezetek mint az emberek 95%-a.

    Városban tényleg kényelmetlen telefonálni manuális verdával, automatával viszont simán belefér.(Budapestre direkt automataváltós araszoló kiasautóm van). Országuton amikor a dízeles verda 60-220 között simán használható hatosban megint nem zavaró a dolog.

    A túl szigorú bünti amúgy nem vezet eredményre, pl amikor kurvarészegen vezettem(épp, hogy nem tartozott a bűncselekmény kategóriába) és kaptam 3 pontot + 100eFt büntit(ezt is csak ügyvéddel sikerült kisírni) akkor sokkal jobban reálisnak éreztem és megbántam a dolgot mint amikor 42 vel hajtottam be a vasúti kereszteződésbe és 3 hónapra bevonták a jogsimat.
  • Sanyix #11
    Lol sztereo füles minek telefonhoz? A mobilok úgyis mono fossátömörített 9,6 kbps bitrátájú hangot küldözgetnek.
  • Gerygrey #10
    Én meg az autósokat nem értem. Szerintem tök kényelmetlen vezetni telefonálás közben, pláne városban, ahol sűrűn kell váltani, kormányozni, stb. Arról nem is beszélve hogy headsettel nemcsak kényelmesebb a dolog, de a hangminőség is sokkal jobb (főleg egy jó sztereó fülessel)
  • Cat #9
    http://www.thamenews.net/readmore.asp?Content_ID=2088

    Fickó 28 nap börtönt kapott, mert vezetés közben telefonált, miközben 30 helyett 38 mérfölddel hajtott, ráadásul a vezetéstől is 6 hónapra eltiltották. A gyorshajtás miatt kapta le egy kamera. Nem viccelnek.

  • csorfab #8
    "Egyes országokban, mint például hazánkban, még azt sem sikerült elérni, hogy az autósok vezetés közben ne telefonáljanak. Nagy-Britanniában viszont már előrébb terveznek és szeretnék elérni, hogy a vezetők SMS-t se küldjenek vagy olvassanak."

    Talán mert ezutóbbi veszélyesebb, mivel nem a vezetés szempontjából kevésbé fontos hallást veszi el, hanem a látást? No comment...