SG.hu

Komoly veszélyt jelentenek a repülőkön a hordozható akkumulátorok

Kína betiltja egyes hordozható akkumulátorok használatát a járatokon, mivel egyre nagyobbak a biztonsági aggályok. A légitársaságok és a kormányok világszerte szigorítják az eszközökre vonatkozó korlátozásokat egy sor baleset után. A kínai tilalom néhány utazót váratlanul ért.

A Kínában utazókat az elmúlt napokban váratlanul érte, amikor a repülőterekre érkezve azt mondták nekik, hogy bizonyos hordozható akkumulátorokat nem vihetnek fel a járatokra. Az ország légiközlekedési hatósága sürgősségi tilalmat vezetett be egyes hordozható akkumulátorokra. A tilalom szombaton lépett életbe mindössze kétnapos előzetes értesítés után. A szabályozó hatóság arra figyelmeztetett, hogy a légiközlekedési ágazatra egyre nagyobb kockázatot jelentenek az akkumulátorok, amelyekből a közelmúltban több millió darabot hívtak vissza.

A kormányok világszerte megszigorították a hordozható akkumulátorok járatokon való használatára vonatkozó előírásokat. Míg azonban a légitársaságok nagyrészt csak irányelveket adtak ki a hordozható akkumulátorok repülés közbeni használatára és tárolására vonatkozóan, addig a kínai rendelet megtiltja az utasoknak, hogy egyes akkumulátorokat egyáltalán felvigyenek a repülőgépek fedélzetére. A változás zavart és megdöbbenést okozott az utazók körében, egyesek arra panaszkodtak, hogy kénytelenek voltak megválni a modern életben egyre gyakrabban használt hordozható elemektől.

A kínai polgári légiközlekedési hatóság közleménye szerint a járatokra nem engedik fel azokat a hordozható akkumulátorokat, amelyeken nem szerepel egyértelműen, hogy kínai biztonsági tanúsítvánnyal rendelkeznek. A visszahívott akkumulátorokat szintén kitiltották. A légiközlekedési hatóság szerint ezek az eszközök biztonsági kockázatot jelentenek, hivatkozva a gyártók által a közelmúltban visszahívott eszközökre és a repülőgépek fedélzetén kigyulladt hordozható akkumulátorokra.

A kínai piacfelügyelet több hordozható akkumulátor és akkumulátorcella gyártójának tanúsítványát is felfüggesztette vagy visszavonta - közölte a légügyi hatóság. "Egyes az utazók által használt hordozható akkumulátorok rejtett biztonsági és minőségi veszélyeket rejtenek és általuk a polgári repülés biztonságos működésére jelentett kockázatok tovább nőnek” - áll a közleményben.

Az elmúlt hetekben két nagy kínai akkumulátorgyártó vállalat több millió power bankot hívott vissza Kínában és az Egyesült Államokban, a beszállítók által gyártott lítium-ion akkumulátorcellákkal kapcsolatos problémákra hivatkozva. Nemrég az Anker, a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója több mint egymillió, az Egyesült Államokban értékesített power bankot hívott vissza, mivel a benne lévő lítium-ion akkumulátor tűzveszélyes lehet. Még ugyanebben a hónapban a vállalat hét modellt hívott vissza Kínában, összesen mintegy 700 000 darabot. Az Anker ezután további öt modellre vonatkozóan globális önkéntes visszahívást adott ki, mondván, hogy potenciális problémát észlelt a lítium-ion akkumulátorcellákkal kapcsolatban.

A Romoss, egy kínai akkumulátorgyártó júniusban három modell akkumulátorát hívta vissza, összesen közel 500 000 terméket, mert a beszállító által biztosított akkumulátorcellákkal kapcsolatos probléma merült fel. Még a visszahívások előtt több ázsiai légitársaság megváltoztatta a hordozható akkumulátorokra vonatkozó szabályait, miután januárban Dél-Koreában tűzvész pusztított el egy Air Busan repülőgépet a leszállópályán. Nincs egyértelmű kapcsolat a hordozható akkumulátorok és a tűz között, a vizsgálat még folyamatban van.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    A gond az hogy ezek a hibas aksik ismerten hibasak es akkor gyulladnak ki jellemzoen miutan eppen hasznaltak oket. Az utazas tipikusan az amikor szukseg van rajuk. Igy ha valakinek van egy hibas aksija amirol nem sejti hogy hibas akkor a hiba tipikusan az utazas alatt fog (jellemzoen eloszor es utoljara) elojonni.

    Tehat az hogy csak minoseg ellenorzott es nem visszahivott aksikat engednek fel kb. megfelel a jelenlegi nyugati szabalyoknak.

    ps: Az olcso kinai aksi felpuposodasa nem latszik a muanyag power bank tokban csak amikor a burkolat miatt kiszakad az aksi es levegot kap. Ilyenkor szurolanggal eg, ami kb. egy heggeszto ereje. Jobb az ismert hibas eszkozoket tavoltartani a gepektol.
  • wraithLord #1
    Miért nem inkább kissé túlméretezett (fő a biztonság) tűzálló biztonsági táskát írnak rá elő. Nem olcsó, de csak egyszer kell megvenni... feltéve, ha nem gyullad ki az akku, ami benne van. :D Úgyis mindent nagyon leellenőriznek, még az ember segglyukába is belenéznek kb., akkor már oda is lehet figyelni, hogy ki mit akar felvinni, és hogyan, nem csak szimplán betiltani mindent, úgy ahogy van.

    Mondjuk nekem (mint ahogy másnak is) kismillió power bankem meg akkus eszközöm volt/van, de még soha semmi nem gyulladt ki, és nem csinált semmi veszélyesnek tűnőt. Ok, olcsó kínai akku már púposodott fel, de nyilván púpos akkut nem fogok még otthon se tárolni, nemhogy a repülőre felvinni. :D