SG.hu
Komoly veszélyt jelentenek a repülőkön a hordozható akkumulátorok
Kína betiltja egyes hordozható akkumulátorok használatát a járatokon, mivel egyre nagyobbak a biztonsági aggályok. A légitársaságok és a kormányok világszerte szigorítják az eszközökre vonatkozó korlátozásokat egy sor baleset után. A kínai tilalom néhány utazót váratlanul ért.
A Kínában utazókat az elmúlt napokban váratlanul érte, amikor a repülőterekre érkezve azt mondták nekik, hogy bizonyos hordozható akkumulátorokat nem vihetnek fel a járatokra. Az ország légiközlekedési hatósága sürgősségi tilalmat vezetett be egyes hordozható akkumulátorokra. A tilalom szombaton lépett életbe mindössze kétnapos előzetes értesítés után. A szabályozó hatóság arra figyelmeztetett, hogy a légiközlekedési ágazatra egyre nagyobb kockázatot jelentenek az akkumulátorok, amelyekből a közelmúltban több millió darabot hívtak vissza.
A kormányok világszerte megszigorították a hordozható akkumulátorok járatokon való használatára vonatkozó előírásokat. Míg azonban a légitársaságok nagyrészt csak irányelveket adtak ki a hordozható akkumulátorok repülés közbeni használatára és tárolására vonatkozóan, addig a kínai rendelet megtiltja az utasoknak, hogy egyes akkumulátorokat egyáltalán felvigyenek a repülőgépek fedélzetére. A változás zavart és megdöbbenést okozott az utazók körében, egyesek arra panaszkodtak, hogy kénytelenek voltak megválni a modern életben egyre gyakrabban használt hordozható elemektől.
A kínai polgári légiközlekedési hatóság közleménye szerint a járatokra nem engedik fel azokat a hordozható akkumulátorokat, amelyeken nem szerepel egyértelműen, hogy kínai biztonsági tanúsítvánnyal rendelkeznek. A visszahívott akkumulátorokat szintén kitiltották. A légiközlekedési hatóság szerint ezek az eszközök biztonsági kockázatot jelentenek, hivatkozva a gyártók által a közelmúltban visszahívott eszközökre és a repülőgépek fedélzetén kigyulladt hordozható akkumulátorokra.
A kínai piacfelügyelet több hordozható akkumulátor és akkumulátorcella gyártójának tanúsítványát is felfüggesztette vagy visszavonta - közölte a légügyi hatóság. "Egyes az utazók által használt hordozható akkumulátorok rejtett biztonsági és minőségi veszélyeket rejtenek és általuk a polgári repülés biztonságos működésére jelentett kockázatok tovább nőnek” - áll a közleményben.
Az elmúlt hetekben két nagy kínai akkumulátorgyártó vállalat több millió power bankot hívott vissza Kínában és az Egyesült Államokban, a beszállítók által gyártott lítium-ion akkumulátorcellákkal kapcsolatos problémákra hivatkozva. Nemrég az Anker, a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója több mint egymillió, az Egyesült Államokban értékesített power bankot hívott vissza, mivel a benne lévő lítium-ion akkumulátor tűzveszélyes lehet. Még ugyanebben a hónapban a vállalat hét modellt hívott vissza Kínában, összesen mintegy 700 000 darabot. Az Anker ezután további öt modellre vonatkozóan globális önkéntes visszahívást adott ki, mondván, hogy potenciális problémát észlelt a lítium-ion akkumulátorcellákkal kapcsolatban.
A Romoss, egy kínai akkumulátorgyártó júniusban három modell akkumulátorát hívta vissza, összesen közel 500 000 terméket, mert a beszállító által biztosított akkumulátorcellákkal kapcsolatos probléma merült fel. Még a visszahívások előtt több ázsiai légitársaság megváltoztatta a hordozható akkumulátorokra vonatkozó szabályait, miután januárban Dél-Koreában tűzvész pusztított el egy Air Busan repülőgépet a leszállópályán. Nincs egyértelmű kapcsolat a hordozható akkumulátorok és a tűz között, a vizsgálat még folyamatban van.
A Kínában utazókat az elmúlt napokban váratlanul érte, amikor a repülőterekre érkezve azt mondták nekik, hogy bizonyos hordozható akkumulátorokat nem vihetnek fel a járatokra. Az ország légiközlekedési hatósága sürgősségi tilalmat vezetett be egyes hordozható akkumulátorokra. A tilalom szombaton lépett életbe mindössze kétnapos előzetes értesítés után. A szabályozó hatóság arra figyelmeztetett, hogy a légiközlekedési ágazatra egyre nagyobb kockázatot jelentenek az akkumulátorok, amelyekből a közelmúltban több millió darabot hívtak vissza.
A kormányok világszerte megszigorították a hordozható akkumulátorok járatokon való használatára vonatkozó előírásokat. Míg azonban a légitársaságok nagyrészt csak irányelveket adtak ki a hordozható akkumulátorok repülés közbeni használatára és tárolására vonatkozóan, addig a kínai rendelet megtiltja az utasoknak, hogy egyes akkumulátorokat egyáltalán felvigyenek a repülőgépek fedélzetére. A változás zavart és megdöbbenést okozott az utazók körében, egyesek arra panaszkodtak, hogy kénytelenek voltak megválni a modern életben egyre gyakrabban használt hordozható elemektől.
A kínai polgári légiközlekedési hatóság közleménye szerint a járatokra nem engedik fel azokat a hordozható akkumulátorokat, amelyeken nem szerepel egyértelműen, hogy kínai biztonsági tanúsítvánnyal rendelkeznek. A visszahívott akkumulátorokat szintén kitiltották. A légiközlekedési hatóság szerint ezek az eszközök biztonsági kockázatot jelentenek, hivatkozva a gyártók által a közelmúltban visszahívott eszközökre és a repülőgépek fedélzetén kigyulladt hordozható akkumulátorokra.
A kínai piacfelügyelet több hordozható akkumulátor és akkumulátorcella gyártójának tanúsítványát is felfüggesztette vagy visszavonta - közölte a légügyi hatóság. "Egyes az utazók által használt hordozható akkumulátorok rejtett biztonsági és minőségi veszélyeket rejtenek és általuk a polgári repülés biztonságos működésére jelentett kockázatok tovább nőnek” - áll a közleményben.
Az elmúlt hetekben két nagy kínai akkumulátorgyártó vállalat több millió power bankot hívott vissza Kínában és az Egyesült Államokban, a beszállítók által gyártott lítium-ion akkumulátorcellákkal kapcsolatos problémákra hivatkozva. Nemrég az Anker, a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója több mint egymillió, az Egyesült Államokban értékesített power bankot hívott vissza, mivel a benne lévő lítium-ion akkumulátor tűzveszélyes lehet. Még ugyanebben a hónapban a vállalat hét modellt hívott vissza Kínában, összesen mintegy 700 000 darabot. Az Anker ezután további öt modellre vonatkozóan globális önkéntes visszahívást adott ki, mondván, hogy potenciális problémát észlelt a lítium-ion akkumulátorcellákkal kapcsolatban.
A Romoss, egy kínai akkumulátorgyártó júniusban három modell akkumulátorát hívta vissza, összesen közel 500 000 terméket, mert a beszállító által biztosított akkumulátorcellákkal kapcsolatos probléma merült fel. Még a visszahívások előtt több ázsiai légitársaság megváltoztatta a hordozható akkumulátorokra vonatkozó szabályait, miután januárban Dél-Koreában tűzvész pusztított el egy Air Busan repülőgépet a leszállópályán. Nincs egyértelmű kapcsolat a hordozható akkumulátorok és a tűz között, a vizsgálat még folyamatban van.