SG.hu

Az érzelmi állapotuk alapján célozta meg reklámokkal a tiniket a Facebook

A Meta informátora, Sarah Wynn-Williams szerint a cég a tizenéveseket célzó hirdetéseket az „érzelmi állapotuk” alapján célozta meg.

Sarah Wynn-Williams a Facebook korábbi globális közpolitikai igazgatója és a nemrég megjelent „Careless People” (Gondatlan emberek) című könyv szerzője amerikai szenátorok előtt tett tanúvallomást, és elmondta, hogy a Meta aktívan célozta meg a tizenéveseket az érzelmi állapotuk alapján készült hirdetésekkel. Wynn-Williams könyve dokumentálja a Facebooknál töltött idejét és azt a „gondatlan” figyelmetlenséget, amellyel a vállalat felső vezetői - köztük Mark Zuckerberg vezérigazgató és Sheryl Sandberg korábbi ügyvezető igazgató - a technológiai vállalat által a világban gyakorolt hatalomról gondolkodtak.

Bár a meghallgatás középpontjában nagyrészt a Meta Kínával folytatott ügyletei álltak, és az, hogy a korábbi kongresszusi meghallgatások során hogyan vezethette félre a politikusokat, a szenátorok szívesen kérdeztek az Instagramról is, mivel a közösségi alkalmazás már 2021-ben is a Meta gyermekeknek okozott károkat vizsgáló korábbi kongresszusi ülések tárgyát képezte. Marsha Blackburn republikánus szenátor kérdésére válaszolva Wynn-Williams elismerte, hogy a Meta (akkor még Facebook néven) 13-17 éveseket célzott meg hirdetésekkel, amikor azok levertnek vagy depressziósnak érezték magukat.

"Azonosítani lehet, hogy mikor érzik magukat értéktelennek, tehetetlennek vagy kudarcnak, és a Meta ezt az információt felhasználná, és megosztaná a hirdetőkkel” - mondta Wynn-Williams az Igazságügyi Bizottság bűnügyi és terrorizmus elleni albizottságának szenátorai előtt. "A hirdetők tudják, hogy amikor az emberek nem érzik jól magukat, az gyakran jó alkalom egy termék reklámozására - az emberek nagyobb valószínűséggel vesznek ilyenkor valamit.” Példaként elmondta, hogy ha egy tinilány töröl egy szelfit, a hirdetők azt jó alkalomnak tarthatják arra, hogy szépségápolási terméket adjanak el neki, mivel lehet, hogy nem érzi jól magát a külsejével kapcsolatban. A tizenéveseket pedig akkor célozták meg fogyókúrás hirdetésekkel, amikor a fiatal lányoknak aggodalmaik voltak a testükkel kapcsolatban - mondta Wynn-Williams.


Állítása szerint a Meta tisztában volt azzal, hogy a 13-17 éves felhasználók sérülékeny, de „nagyon értékes” demográfiai csoportot jelentenek a hirdetők számára. A vállalat egyik üzleti vezetője még azt is elmagyarázta neki, hogy a Facebook tisztában volt azzal, hogy náluk van hirdetői szemontból "a lakosság legértékesebb szegmense”, a tizenévesek, és úgy vélte, hogy a Metának „a háztetőkről kellene ezt harsognia”. Akkoriban Wynn-Williams azt mondta a vezetőnek, hogy a trillió dolláros vállalat nincs pénzszűkében, és nem kell ezt az utat választania, hogy egy kicsit több legyen a kasszájában.

Ha a Meta hajlandó volt a tizenéveseket az érzelmi állapotuk alapján célba venni, akkor logikus, hogy ugyanezt teszik a felnőttekkel is. És a meghallgatáson bemutatott egyik dokumentum éppen erre mutatott példát. Egy belső csevegés képernyőfotóján a Facebook egyik igazgatója megkérdezi, igaz-e, hogy a Facebook kutatta a fiatal anyák érzelmi állapotát, amire egy másik személy azt válaszolta, hogy „igen”, sőt, azzal viccelődött, hogy megkérdezhetik „erkölcsileg nyilvánvalóan csődöt mondott kollégáikat”, hogy volt-e más hasonló kutatás.

Wynn-Williams egy kicsit tovább színesítve a megjegyzéseit, azt is megjegyezte, hogy meglepte, hogy a Szilícium-völgyben hány vezető nem engedi, hogy a saját gyerekei használják az általuk készített termékeket. "Ha megkérdeznénk, használta már a gyereked az új terméket, amit most fogunk bevezetni?” - mondta Wynn-Williams. „Errő ők azt válaszolnák, hogy 'Az én gyerekeim nem használhatják a Facebookot. Nem engedem a tinédzseremet az Instagramra'. Ezek a vezetők tudják, hogy ez a termék milyen kárt okoz. Nem engedik, hogy a saját gyerekeik használják azokat a termékeket, amelyeket a Meta fejleszt. A képmutatás minden szinten jelen van.”

A Meta közleményben tagadta a Wynn-Williams vallomásában szereplő állításokat, „a valóságtól elrugaszkodottnak és hamis kijelentésekkel telezsúfoltnak” nevezve azokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Egyszer mar hivatalosan rajuk bizonyitottak, hogy detektaltan depresszios emberekkel vegeztek kiserleteket, meg depressziosabba, mig a masik csoportot vidamabba teve a megosztott hirek tipus szerinti szuresevel. Egy ugyanennek a kiserletnek a gazdasagi alkalmzasa. Biztos vagyok benne, hogy politikai celra is felhasznaltak mar a technologiat, ahogy tette azt a tiktok, ami igazabol csak masolja a facebook-ot. Utobbi azert nepszerubb a fiatalok koreben, mert nem akarnak kozvetlen anyagi hasznot huzni a tevekenysegukbol, igy kevesebb reklamot es iranyitott tartalmat tolnak le a gyerekek torkan. Cserebe hatarozottabban iranyitjak a politikai, tarsadalmi folyamatokat, viszont ez kevesbe tunik fel egy gyereknek mint a direkt reklamok dompingje.

    A no egyebkent globalista NGO-s ugynok volt, tehat a munkaja resze volt ezen manipulaciok iranyitasa. A mostani kormanyzat (mogott allo rivalis nagytokesek) valamivel ra tudtak venni, hogy a korabbi munkaadoi ellen valljon. Nem lepne meg ha ez is csak a milliardosok hatalmi harcanak resze lenne.
  • Cat #1
    Egész jó nő, és valószínűleg hat évvel ezelőtt, amikor a Facebook kirúgta, még jobb volt. Számomra tök hihető, hogy rányomult egy másik igazgató.